прапор_України

Генеральний партнер 2022 року

Видавництво ЮРИДИЧНА ПРАКТИКА
Головна » Юридична практика № 5-6 (1258-1259) » Паспортний контроль

Паспортний контроль

Рубрика VOX POPULI

Наприкінці 2021 року Президент України Володимир Зеленський подав на розгляд до Верховної Ради України низку законопроєктів щодо множинного громадянства. Зокрема, законопроєктом № 6368 пропонується вилучити з чинного Закону України «Про громадянство України» норму про те, що «добровільне набуття громадянства іноземної держави є підставою для втрати громадянства України». Таким чином запропоновано зняти основну законодавчу заборону на множинне громадянство. Зареєстровано й низку пов’язаних законопроєктів, де, зокрема, передбачається заборона для осіб із множинним громадянством брати участь у державному управлінні.

Наразі складно передбачити майбутнє цих ініціатив, проте, як свідчать результати опитування, майже половина юристів ставляться до них із певними пересторогами, нагадуючи, що множинне громадянство суперечить Конституції України.


КОМЕНТАР ЕКСПЕРТА


 

Єгор КУЗЬМЕНКО, юрист ЮК «АМБЕР»

Питання множинного громадянства в Україні завжди було дискусійним. Так, відповідно до статті 4 Конституції України в нашій країні існує єдине громадянство, що також підтверджується принципом єдиного громадянства. У профільному законі єдине громадянство трактується як неможливість існування громадянства адміністративно­територіальних одиниць, що не виключає можливості наявності в громадян України громадянства інших держав. У разі наявності в громадянина України іншого громадянства в правових відносинах з Україною він визначається лише громадянином України.

У міжнародному праві відсутні будь­які заборони множинного громадянства. Це питання повністю належить до внутрішньої юрисдикції держави. Тож кожна держава на власний розсуд вирішує, дозволяти чи не дозволяти таке громадянство.

Зважаючи на чималу кількість етнічних українців за кордоном, очевидною є наявність передумов для офіційного запровадження в Україні множинного громадянства. Проте це питання потребує зваженої політики, з детальним доопрацюванням усіх питань, що виникають, враховуючи політичну нестабільність усередині нашої країни.

Поділитися

Підписуйтесь на «Юридичну практику» в Facebook, Telegram, Linkedin та YouTube.

tg-10
4_TaxForce600_90
covid
На-сайт_балы_600х90
На-сайт1_600x90
top50_2020_600x90
ULF_0002
Vacancies_600x90_ua
doroszab2
Slide

Зміст

IP REPORTER

Контроль артбуку

VOX POPULI

Паспортний контроль

Актуально

Правила конференції

Конкурсна місія

Selection mission

Галузі практики

Давня вина

Діловий етикет

Охоронна грамота

Попереджувальний сигнал

Дайджест

Приватні корективи

Держава та юристи

Командна першість

В інтересах дітей

Новини юридичних фірм

Asters оголосила про підвищення юристів до позиції радників

GOLAW запустила аналітичний ресурс «Судочинство в Україні»

Sayenko Kharenko стала партнером ЄБРР у підготовці звіту про реорганізацію бізнесу

Юристи Mamunya IP здобули остаточну перемогу для Synthon B.V. у Верховному Суді в тривалому патентному спорі

Baker McKenzie поглиблює співпрацю з КНУ імені Тараса Шевченка

Приватна практика

Ключовий підхід

Програми взаємодій

Тендерне забезпечення

Судова практика

Виконавче оскарження

Митна диспропорція

Судові рішення

Генеральний прокурор не є правонаступником КДКП

Щодо нюансів визначення юрисдикції спору, якщо частина позовних вимог заявлена як до фізичної особи, так і юридичної особи

Тема номера

Практична робота

Ознаки визнання

Механізм у нормі

Позиційні вимоги

Корпоративна надійність

Важелі мораторію

Інші новини

PRAVO.UA