На колір і смак логотип не всяк
Що об’єднує відомі бренди Tiffany, CocaCola, John Deere, UPS та віднедавна Roshen? Що може бути спільного у виробника ювелірних прикрас і продавця солодких напоїв? Які точки дотику можуть бути в кондитерської корпорації та виробника тракторів? Фінансові показники? Розширення ринків збуту? Загострення конкурентної боротьби?
Відповідь є прозаїчною та неочікуваною водночас: ці бренди змогли отримати правову охорону для кольорів або їх відтінків: бірюзовий для Tiffany (Pantone 1837 C), червоний для CocaCola (Pantone 484 C), зелений для John Deere (Pantone 364 C) та коричневий для UPS (Pantone 476 C).
До цього клубу нещодавно приєднався і український виробник солодощів, отримавши правову охорону для червоного кольору (Pantone 485 С, щоб бути точним). Тепер тільки Roshen має право застосовувати цей відтінок на пакованні кондитерських виробів, зокрема для неметалевих пакувальних та перев’язувальних стрічок, а також для обгортальних стрічок із поліпропілену.
Суд, який підтвердив право кондитерів на колір, погодився з висновками судової експертизи, відповідно до яких колір Pantone 485 С набув розрізняльної здатності шляхом використання в поєднанні з уже зареєстрованими торговельними знаками та як елемент паковання і корпоративної символіки.
Експертиза також встановила, що позначення, яке складається винятково з кольору Pantone 485 С, не є схожим до ступеня сплутування з помаранчевочервоним кольором модного бренда Prada або корпорації Ferrero, який, як відомо мало не кожному любителю смаколиків, є елементом дизайну паковання цукерок Raffaello.
Ці висновки було підтверджено й повторною судовою експертизою, яку призначив апеляційний суд. Зокрема, під час повторного дослідження експерт дійшов висновку, що червоний колір є основою фірмового корпоративного стилю Roshen.
Експерт зауважив, що червоний колір активно застосовується Roshen як основний колір, є елементом корпоративної символіки та використовується під час оздоблення фірмових магазинів по всій території України, а також переважає в оформленні паковання більшості асортименту продукції корпорації Roshen. Тому можна стверджувати, що червоний колір на пакованні солодощів викликає у споживачів асоціації, пов’язані саме з кондитерськими виробами виробництва Roshen.
Час покаже, чи витримає «рошенівський червоний» випробування касаційною інстанцією, проте вже нині варто відзначити винахідливість українських брендів у використанні нетрадиційних засобів індивідуалізації.
ТРИКУР Максим — юрист Mamunya IP, м. Київ
© Юридична практика, 1997-2024. Всі права захищені
Кількість адвокатських балів | Вартість |
---|---|
Відеокурс з адвокатської етики | 650 грн |
10 адвокатських балів (включаючи 2 бали за курс з адвокатської етики) | 2200 грн |
16 адвокатських балів (включаючи 2 бали за курс з адвокатської етики) | 3500 грн |
8 адвокатських балів (без адвокатської етики) | 1800 грн |
Щодо додаткової інформації
Email: [email protected]
Тел. +38 (050) 449-01-09
Пожалуйста, подождите…