Генеральный партнер 2021 года

Издательство ЮРИДИЧЕСКАЯ ПРАКТИКА
Главная » Судовий вісник № 11 (175) » Декларативний камінь

Декларативний камінь

Національна система протидії та запобігання корупції «спіткнулася» об рішення Конституційного Суду Україні (КСУ) про неконституційність кримінальної відповідальності за «недоліки» у деклараціях посадовців. Відповідно стаття 3661 Кримінального кодексу (КК) України та окремі положення Закону України «Про запобігання корупції» (Закон) щодо компетенції Національного агентства із запобігання корупції (НАЗК) визнані неконституційними рішенням від 27 жовтня 2020 року № 13­р/2020 у справі за конституційним поданням 47 народних депутатів України. Суддя­доповідач у справі — Ігор Сліденко. Окремі думки суддів — Сергія Головатого, Василя Лемака, Олега Первомайського та Віктора Колісника.

Ірина ГОНЧАР

«Судовий вісник»

Останнім часом кожне наступне рішення КСУ сприймалося суспільством вельми неоднозначно, навіть коли вони були цілком прогнозовані. Сталося так, що нарешті КСУ підійшов до ухвалення рішень у багатьох резонансних справах, що стосувалися норм, на яких побудований новий правопорядок після Революції гідності. Тому, що б не сказав КСУ, навіть очевидне, все одно залежно від політичного дискурсу це викликало б критику з боку одних або інших груп впливу.

Але після рішення № 13­р/2020 почали говорити про конституційну кризу. Погодимося, вона назрівала. Але що саме не так у цьому рішенні?

Питання руба

Народні депутати України просили визнати такими, що не відповідають Конституції України, положення пункту 8 частини 1 статті 11, пунктів 2, 101 частини 1 статті 12, абзаців 2, 3 частини 1 статті 47, частин 1, 3 статті 50, статті 51, частини 2 статті 52 Закону та статтю 3661 КК України.

Пункт 8 частини 1 статті 11 Закону є основою та підставою для інституціоналізації всіх норм Закону щодо контрольних повноважень НАЗК як органу виконавчої влади, зокрема тих положень, конституційність яких викликала сумнів у парламентаріїв, а саме — повноважень та прав НАЗК, уповноважених осіб та упов­новажених підрозділів з питань запобігання та виявлення корупції, особливостей врегулювання конфлікту інтересів, що виник у діяльності окремих категорій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, обліку та оприлюднення декл...

ДОСТУП К ЭТОМУ МАТЕРИАЛУ ПЛАТНЫЙ

Уважаемый читатель!

Доступ к свежим аналитическим материалам сайта PRAVO.UA осуществляется только на условиях платной подписки (регистрации).

Если Вы впервые посетили наш сайт и желаете стать нашим подписчиком, ознакомьтесь, пожалуйста, с условиями подписки, перейдя по этой ссылке.

Если же Вы хотите оформить подписку на печатную и/или онлайн-версию газеты «Юридическая практика» - перейдите по ссылке.

Для оформления подписки на другие издания ЧАО «Юридическая практика» перейдите сюда.

Поделиться

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.

Подписывайтесь на «Юридическую практику» в Facebook, Telegram, Linkedin и YouTube.

0 комментариев
Встроенные отзывы
Посмотреть все комментарии
Slider

Другие новости

PRAVO.UA

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: