«Лайфселл» оштрафовано на більш ніж 10 млн грн за порушення в рекламі — PRAVO.UA «Лайфселл» оштрафовано на більш ніж 10 млн грн за порушення в рекламі — PRAVO.UA
прапор_України
2024

Генеральний партнер 2024 року

Видавництво ЮРИДИЧНА ПРАКТИКА
Головна » Новини » «Лайфселл» оштрафовано на більш ніж 10 млн грн за порушення в рекламі

«Лайфселл» оштрафовано на більш ніж 10 млн грн за порушення в рекламі

  • 16.12.2021 12:37

Компанію «Лайфселл» оштрафовано на більш ніж 10 млн грн. 15 грудня Антимонопольний  комітет України оштрафував оператора телекомунікацій ТОВ «Лайфселл» за порушення статті  15Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції». Йдеться про поширення неправдивої та неточної інформації щодо лідерства у наданні певних послуг.

Рішення прийнято за результатами розгляду справи за заявою ПрАТ «Київстар». Компанія поскаржилася на недобросовісну рекламу конкурента.

Антимонопольний комітет встановив, що в різні періоди рекламної кампанії «Лайфселл» поширював такі твердження:

  • «Приєднуйтесь до лідера нового покоління інтернету! Краще покриття 4,5G». Компанія пояснювала це лідерством у кількості спектру в діапазонах 2600 МГц та 1800 МГц в перерахунку на одного абонента. Однак про якості лідера четвертого покоління інтернету свідчить низка параметрів:
    1. щільність розміщення базових станцій,
    2. ємність радіомережі,
    3. її оптимальні налаштування,
    4. кількість абонентів,
    5. активність абонентів тощо.
  • «№ 1 В РОУМІНГУ ДЛЯ ІНТЕРНЕТУ». Вказували на порівняння вартості своїх базових тарифів із базовими тарифами конкурентів. Водночас не враховувалося наповнення базових пакетів:
    – конкуренти пропонували додаткові послуги безлімітного меседжингу,
    – відповідач – ні.
  • «# 1 ДЛЯ СМАРТФОНІВ». Твердження базувалося на визначеному на основі опитування відсотку проникнення смартфонів у власній мережі мобільного оператора. Водночас пересічний споживач, який не є спеціалістом у телекомунікаціях, може не зрозуміти це роз’яснення та сприймати його як твердження про лідерство у якості надання послуг порівняно з конкурентами.

Рішення АМКУ

АМКУ дійшов такого висновку:

  • поширення оманливої інформації щодо «лідерства» в окремих видах послуг без належного обґрунтування та з використанням технічної термінології могло надати ТОВ «Лайфселл» неправомірних переваг та поставити компанію у більш вигідне становище порівнянно з конкурентами;
  • поведінку оператора визнано недобросовісною конкуренцією;
  • накладено штраф у розмірі 10 467 543 грн.

АМКУ нагадує, що суб’єкти господарювання, які працюють на висококонкурентних ринках, часто практикують використання рекламних повідомлень щодо першості та лідерства:

  • такі формулювання легше сприймаються споживачами,
  • рекламні кампанії, побудовані на їх основі, привертають більше уваги до певного товару чи послуги.

Але обов’язковою умовою використання повідомлень на кшталт «лідер», «№1», «#1», «найкращий», «перший», «єдиний», «унікальний», «найшвидший», «найбільший» є дотримання недвозначних формулювань та зрозумілої споживачам термінології, обґрунтування тверджень фактичними даними, уникання перебільшень характеристик товару чи послуг.

Нагадаємо, раніше АМКУ оштрафував 7 компаній сумарно на понад 100 млн грн за зловживання на закупівлях програмного забезпечення SAP.

Поділитися

Підписуйтесь на «Юридичну практику» в Facebook, Telegram, Linkedin та YouTube.

Баннер_на_сайт_тип_1
YPpicnic600x900
баннер_600_90px_2
2024
tg-10
Legal High School

СВІЖИЙ ВИПУСК

Чи потрібно відновити військові суди в Україні?

Подивитися результати

Завантажується ... Завантажується ...

PRAVO.UA