«Пільги» для суб’єктів господарювання, які мають економічні зв'язки з державою-агресором, — погляд адвоката — PRAVO.UA «Пільги» для суб’єктів господарювання, які мають економічні зв'язки з державою-агресором, — погляд адвоката — PRAVO.UA
прапор_України
2024

Генеральний партнер 2024 року

Видавництво ЮРИДИЧНА ПРАКТИКА
Головна » Новини » «Пільги» для суб’єктів господарювання, які мають економічні зв'язки з державою-агресором, — погляд адвоката

«Пільги» для суб’єктів господарювання, які мають економічні зв’язки з державою-агресором, — погляд адвоката

  • 25.05.2022 13:54
Автор: Юрій Бабич, адвокат АО «Шкребець і Партнери»

24 лютого 2022 року російська федерація військовим способом цинічно вдерлася в Україну. Це викликало адекватну реакцію більшості українських та іноземних компаній (суб’єктів господарювання), які вели господарську діяльність у російській федерації. Вони припинили свою діяльність на території вказаної держави-агресора. Проте частина українських суб’єктів господарювання все ж продовжують підтримувати економічні зв’язки з державою-агресором: працювати в країні-агресорі або з її компаніями попри повномасштабну війну проти України та фінансувати військову машину російської федерації.

З метою створення додаткового податкового навантаження, збільшення фінансового та репутаційного тиску на відповідних суб’єктів господарювання 30 березня 2022 у Верховній Раді зареєстровано законопроєкт № 7232, який, до речі, 1 квітня 2022 року прийнято за основу у першому читанні.

Очевидно, що законопроєкт № 7232 найближчим часом буде прийнято, тому варто бути готовим до запропонованих ним змін, які полягають у такому.

Щодо суті та механізму самого податкового навантаження

Узагальнено вся суть і механізм законопроєкту № 7232 зводиться до такого:

  • певні суб’єкти господарювання будуть обчислювати та сплачувати податки із застосуванням підвищувального коефіцієнта 1,5;
  • він додається за кожен податковий (звітний) період, передбачений для відповідно податку.

Щодо податків, на які поширюватимуться запропоновані зміни

Законопроєктом № 7232 наведено вичерпний перелік податків, які потенційно певні суб’єкти господарювання будуть обчислювати та сплачувати із застосуванням підвищувального коефіцієнта. До таких податків законотворці віднесли:

  • податок на прибуток підприємств;
  • екологічний податок;
  • рентну плату;
  • податок на майно.

Щодо суб’єктів, на яких будуть поширюватися запропоновані зміни

Законопроєкт № 7232 фактично впроваджує специфічну, окрему категорію платників податків – «суб’єкти господарювання, що пов’язані економічними зв’язками з державою-агресором». До них належать:

  • юридичні особи – резиденти України (їх філії, представництва та інші відокремлені підрозділи), засновником (учасником, акціонером) або кінцевим бенефіціарним власником (контролером) яких прямо або опосередковано є резидент держави-агресора;
  • юридичні особи – резиденти України (їх філії, представництва та інші відокремлені підрозділи), які отримують дохід у будь-якій формі з джерелом походження з держави-агресора чи здійснюють господарські операції, які з огляду на їх юридичний зміст можуть призводити до отримання доходу;
  • юридичні особи – резиденти України (їх філії, представництва та інші відокремлені підрозділи), які є учасниками міжнародної групи компаній, якщо материнська компанія або будь-який інший учасник такої міжнародної групи компаній отримує дохід із джерелом походження з держави-агресора чи здійснює господарські операції, які з огляду на їх юридичний зміст можуть приводити до отримання доходу, чи забезпечують економічну підтримку держави-агресора.

Суб’єкти господарювання, пов’язані економічними зв’язками з державою-агресором, включаються до Реєстру суб’єктів господарювання, що пов’язані економічними зв’язками з державою-агресором.

Щодо винятків із податкових навантажень

Як і більшість податкових норм, законопроєкт № 7232 не позбавлений норм винятків із загального правила. За їх змістом будь-який суб’єкт господарювання, пов’язаний економічними зв’язками з державою-агресором, звільняється від застосування підвищувального коефіцієнта, якщо:

  • його господарська діяльність має соціальне, гуманітарне чи економічне значення для України, зокрема, але не виключно,
  • у випадку, якщо суб’єкт господарювання здійснює постачання товарів, устаткування та обладнання, що не виробляються та не має аналогів в Україні.

Водночас зі змісту законопроєкту № 7232 випливає, що саме лише провадження вказаними суб’єктами господарювання діяльності, яка має соціальне, гуманітарне чи економічне значення для України, є недостатнім для звільнення від застосування підвищувального коефіцієнта, оскільки такий суб’єкт ще має відповідати певним критеріям, які має визначити Кабінет Міністрів України.

Україна наявними в неї механізмами та засобами теж намагається економічно протидіяти фінансуванню російської федерації, щоб поступово створити таке підґрунтя, за якого країна-окупант не зможе посягати на жодну суверенну державу.

Поділитися

Підписуйтесь на «Юридичну практику» в Facebook, Telegram, Linkedin та YouTube.

Баннер_на_сайт_тип_1
YPpicnic600x900
баннер_600_90px_2
2024
tg-10
Legal High School

СВІЖИЙ ВИПУСК

Чи потрібно відновити військові суди в Україні?

Подивитися результати

Завантажується ... Завантажується ...

PRAVO.UA