Автор: | Юрій Бабич, адвокат АО «Шкребець і Партнери» |
24 лютого 2022 року російська федерація військовим способом цинічно вдерлася в Україну. Це викликало адекватну реакцію більшості українських та іноземних компаній (суб’єктів господарювання), які вели господарську діяльність у російській федерації. Вони припинили свою діяльність на території вказаної держави-агресора. Проте частина українських суб’єктів господарювання все ж продовжують підтримувати економічні зв’язки з державою-агресором: працювати в країні-агресорі або з її компаніями попри повномасштабну війну проти України та фінансувати військову машину російської федерації.
З метою створення додаткового податкового навантаження, збільшення фінансового та репутаційного тиску на відповідних суб’єктів господарювання 30 березня 2022 у Верховній Раді зареєстровано законопроєкт № 7232, який, до речі, 1 квітня 2022 року прийнято за основу у першому читанні.
Очевидно, що законопроєкт № 7232 найближчим часом буде прийнято, тому варто бути готовим до запропонованих ним змін, які полягають у такому.
Узагальнено вся суть і механізм законопроєкту № 7232 зводиться до такого:
Законопроєктом № 7232 наведено вичерпний перелік податків, які потенційно певні суб’єкти господарювання будуть обчислювати та сплачувати із застосуванням підвищувального коефіцієнта. До таких податків законотворці віднесли:
Законопроєкт № 7232 фактично впроваджує специфічну, окрему категорію платників податків – «суб’єкти господарювання, що пов’язані економічними зв’язками з державою-агресором». До них належать:
Суб’єкти господарювання, пов’язані економічними зв’язками з державою-агресором, включаються до Реєстру суб’єктів господарювання, що пов’язані економічними зв’язками з державою-агресором.
Як і більшість податкових норм, законопроєкт № 7232 не позбавлений норм винятків із загального правила. За їх змістом будь-який суб’єкт господарювання, пов’язаний економічними зв’язками з державою-агресором, звільняється від застосування підвищувального коефіцієнта, якщо:
Водночас зі змісту законопроєкту № 7232 випливає, що саме лише провадження вказаними суб’єктами господарювання діяльності, яка має соціальне, гуманітарне чи економічне значення для України, є недостатнім для звільнення від застосування підвищувального коефіцієнта, оскільки такий суб’єкт ще має відповідати певним критеріям, які має визначити Кабінет Міністрів України.
Україна наявними в неї механізмами та засобами теж намагається економічно протидіяти фінансуванню російської федерації, щоб поступово створити таке підґрунтя, за якого країна-окупант не зможе посягати на жодну суверенну державу.
© Юридична практика, 1997-2024. Всі права захищені
Кількість адвокатських балів | Вартість |
---|---|
Відеокурс з адвокатської етики | 650 грн |
10 адвокатських балів (включаючи 2 бали за курс з адвокатської етики) | 2200 грн |
16 адвокатських балів (включаючи 2 бали за курс з адвокатської етики) | 3500 грн |
8 адвокатських балів (без адвокатської етики) | 1800 грн |
Щодо додаткової інформації
Email: [email protected]
Тел. +38 (050) 449-01-09
Пожалуйста, подождите…