ВРП не погодила ДСА виділення 10 млн грн на утворення секретаріату Етичної ради — PRAVO.UA ВРП не погодила ДСА виділення 10 млн грн на утворення секретаріату Етичної ради — PRAVO.UA
прапор_України
2024

Генеральний партнер 2024 року

Видавництво ЮРИДИЧНА ПРАКТИКА
Головна » Новини » ВРП не погодила ДСА виділення 10 млн грн на утворення секретаріату Етичної ради

ВРП не погодила ДСА виділення 10 млн грн на утворення секретаріату Етичної ради

  • 10.02.2022 16:32

ВРП розглянула подання ДСА щодо утворення нового самостійного підрозділу – секретаріату Етичної ради з 10 осіб – та пропозиції стосовно фінансового забезпечення його працівників.

Фінансування

З метою належного організаційного забезпечення діяльності Етичної ради ДСА запропонувала збільшити граничну чисельність своїх працівників на 10 одиниць.  Для оплати їх праці ДСА просить:

  • здійснити перерозподіл;
  • збільшити на 9 705,8 тис. грн бюджетні асигнування за рахунок коштів, акумульованих у фонді суддівських винагород для новопризначених суддів і суддів, що звільняються.

Інформацію щодо інших можливих джерел покриття дефіциту видатків на оплату праці додаткової кількості штатних одиниць, наприклад, у межах видатків, передбачених на організаційне забезпечення діяльності органів судової влади, ДСА не надала.

Кадрове питання та перерозподіл коштів

Крім того, до Вищої ради правосуддя надійшов лист Етичної ради з проханням якнайшвидше вирішити питання про:

  • збільшення граничної чисельності працівників ДСА України на 10 одиниць,
  • підтримання перерозподілу коштів державного бюджету.

З огляду на те що ДСА запропонувала використати на вказані потреби кошти з фонду суддівських винагород, ВРП звернулася до Ради суддів України із проханням висловити позицію органу суддівського самоврядування щодо такого перерозподілу.

У відповідь в.о. голови Ради суддів України Оксана Марченко повідомила про підтримку пропозиції ДСА України щодо створення підрозділу та перерозподілу на його фінансування коштів із суддівської винагороди.

Розглядаючи це питання під час засідання, Вища рада правосуддя наголосила, що ДСА, пропонуючи використати вказані кошти для забезпечення виплати заробітної плати працівникам секретаріату Етичної ради, не повідомила про ймовірний вплив таких дій на:

  1. можливість виплати суддівської винагороди новопризначеним суддям,
  2. повне забезпечення виплати вихідної допомоги суддям у зв’язку з відставкою.

На переконання ВРП, пропозиція ДСА є передчасною та може свідчити про неефективне, нерезультативне і нецільове використання бюджетних коштів, а також про неналежну організацію та координацію роботи розпорядників бюджетних коштів.

Рада наголошує, що критичний рівень недофінансування судової гілки влади в цілому наразі позбавляє можливості ставити питання про збільшення чисельності працівників ДСА України саме за рахунок видатків бюджету, передбачених на суддівську винагороду.

Законодавчі перешкоди

У ВРП нагадали, що Міністерство фінансів України у своєму експертному висновку до законопроєкту під реєстр. № 5068 (Закон № 1635-IX) зазначило, що реалізація його положень у частині забезпечення діяльності Етичної ради буде здійснюватися в межах видатків державного бюджету, передбачених на забезпечення діяльності ДСА України.

Крім того, збільшення бюджетних призначень у запропонований ДСА спосіб забороняється без внесення змін до закону про державний бюджет України.

Задля виконання вимог закону та забезпечення діяльності Етичної ради Вища рада правосуддя звернула увагу ДСА на доцільність звернутися до розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня в системі ДСА України. Зокрема, до Вищої кваліфікаційної комісії України, яка наразі не сформована, щодо відрядження державних службовців, які є в штаті ВККС (фактична чисельність 149), до ДСА України або ж залучення до виконання відповідних завдань працівників територіальних управлінь ДСА України, кількість яких становить 490 одиниць.

Аналіз норм законодавства свідчить про схожість функцій працівників секретаріату ВККС України, які здатні кваліфіковано виконати свої обов’язки (організаційна, правова, аналітична, документальна, кадрова, інформаційно-довідкова робота із забезпечення діяльності комісії) в секретаріаті Етичної ради.  ВККС передбачено видатки на оплату праці в розмірі 136,9 млн грн, частину з яких, у разі відрядження державних службовців ВККС,  ДСА як головний розпорядник бюджетних коштів зможе перерозподілити в межах загального обсягу бюджетних призначень за відповідною бюджетною програмою.

За результатами розгляду цього питання ВРП прийняла рішення повернути т.в.о. голови Державної судової адміністрації України на доопрацювання питання стосовно визначення граничної чисельності працівників ДСА та запропонувала розглянути можливість забезпечення діяльності Етичної ради, використовуючи інститут відрядження державних службовців секретаріату Вищої кваліфікаційної комісії суддів України.

Підсумуємо:

  1. Для оплати  праці ДСА просить здійснити перерозподіл і збільшити на 9 705,8 тис. грн бюджетні асигнування за рахунок коштів, акумульованих у фонді суддівських винагород для новопризначених суддів та суддів, що звільняються.
  2. ДСА, пропонуючи використати вказані кошти, не повідомила про ймовірний вплив таких дій на можливість виплати суддівської винагороди новопризначеним суддям та повне забезпечення виплати вихідної допомоги суддям у зв’язку з відставкою.
  3. ВРП прийняла рішення повернути на доопрацювання питання щодо визначення граничної чисельності працівників ДСА.

Читайте також: Початок оцінювання не означає відсторонення членів ВРП — заява Етичної ради.

Поділитися

Підписуйтесь на «Юридичну практику» в Facebook, Telegram, Linkedin та YouTube.

Баннер_на_сайт_тип_1
YPpicnic600x900
баннер_600_90px_2
2024
tg-10
Legal High School

СВІЖИЙ ВИПУСК

Чи потрібно відновити військові суди в Україні?

Подивитися результати

Завантажується ... Завантажується ...

PRAVO.UA