Авіаційні правила України у новій редакції розроблено Державіаслужбою. Нова версія передбачає суттєву лібералізацію умов виконання польотів авіації загального призначення та умов виконання авіаційних робіт. Наразі авіаційні правила перебувають на етапі громадського обговорення.
Відповідно до чинної редакції авіаційних правил від 2005 року необхідно отримати два дозволи на виконання польотів — від Державіаслужби та від Украероцентру. З прийняттям нової редакції правил пілотам буде достатньо подати лише одну заявку на виконання польоту — в Украероцентр. Таку можливість матимуть пілоти, що мають відповідну ліцензію, страховку та документ, що підтверджує льотну придатність літака.
Якісне оновлення регуляторних норм для малої авіації також передбачено в рамках євроінтеграційних процесів. Україна має імплементувати законодавство Європейського Союзу в галузі малої авіації, зокрема йдеться про впровадження правил, сертифікатів та регламентів ЄС.
Нові Правила надання дозволів на виліт цивільного повітряного судна з аеродрому України, приліт повітряного судна до аеродрому України або на проліт територією України були розроблені у відповідь на ініціативу ГО «Авіація загального призначення України» — найбільшого в Україні об’єднання пілотів та власників літаків малої авіації.
Під час розробки документа спеціалісти Державіаслужби взяли до уваги побажання активних учасників ринку малої авіації та громадських об’єднань. Над проєктом правил працювали також представники Громадської ради при ДАСУ, зокрема відомі авіаконструктори та пілоти.
Проєкт правил був опублікований для громадського обговорення на сайті Державіаслужби в п’ятницю, 28 січня. Усі зацікавлені сторони можуть надсилати свої коментарі, зауваження та пропозиції до проєкту правил на адресу Державіаслужби.
До авіації загального призначення (або малої авіації) належать повітряні судна злітною масою до 5700 кг. В Україні наразі нараховується 38 аеродромів, 475 літаків та 994 пілотів малої авіації, що є недостатнім показником для держави з такою площею та кількістю населення, як в України. Проте за останні 2 роки кількість виданих свідоцтв приватного пілота зросла в 3 рази, а кількість польотів у 1,5 раза. Наразі в авіашколах навчаються понад 500 нових пілотів.
Нагадаємо, що в листопаді 2021 року на форумі «Велике будівництво: Авіація. Туризм» були презентовані плани Міністерства для розвитку малої авіації. Йдеться про лібералізацію регуляторних процесів, відновлення злітно-посадкових смуг та аеродромів, залучення інвестицій у галузь, зокрема в рамках державно-приватного партнерства.
Читайте також: Погоджено Спільну заяву України та Республіки Польща щодо автомобільних перевезень.
© Юридична практика, 1997-2023. Всі права захищені
Пожалуйста, подождите…