НБУ пропонує зміни до автоцивілки, які мають відповідати європейським стандартам — PRAVO.UA НБУ пропонує зміни до автоцивілки, які мають відповідати європейським стандартам — PRAVO.UA
прапор_України
2024

Генеральний партнер 2024 року

Видавництво ЮРИДИЧНА ПРАКТИКА
Головна » Новини » НБУ пропонує зміни до автоцивілки, які мають відповідати європейським стандартам

НБУ пропонує зміни до автоцивілки, які мають відповідати європейським стандартам

  • 30.08.2022 17:16

Національний банк України запрошує обговорити законодавчі пропозиції щодо внесення змін до обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Це має наблизити український ринок страхування до європейських стандартів.

Як повідомляється на сайті регулятора, НБУ підготував зміни до нового Закону України “Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів” (закон мають прийняти замість чинного від 1 липня 2004 року).

Новий закон розробляється для виконання зобов’язань України відповідно до Угоди про асоціацію з ЄС, зокрема щодо імплементації норм Євродирективи Motor Insurance 2009/103/ЄС. Це дасть змогу вдосконалити регулювання на вітчизняному ринку автоцивілки та запровадити низку змін. Йдеться, зокрема, про:

  • врегулювання страхового випадку та отримання страхової виплати у страховика, з яким укладено договір автоцивілки (пряме врегулювання);
  • вільне ціноутворення та можливість урахування в ціні полісу безаварійного використання страхувальником транспортного засобу;
  • поступове (протягом семи років) підвищення страхових сум до розмірів, передбачених Євродирективою 2021/2118 (1,3 млн євро) на одну потерпілу фізичну особу за шкоду, заподіяну здоров’ю і життю, та на один страховий випадок за шкоду, заподіяну майну;
  • запровадження регулярних страхових виплат потерпілій особі у разі її інвалідності внаслідок ДТП та особам, що були на утриманні потерпілої особи, у разі її смерті;
  • здійснення страхової виплати за пошкоджений транспортний засіб у розмірі витрат на його відновлення (виплати  без зносу на СТО);
  • скорочення строків розгляду заяви про страхове відшкодування тощо.

Також передбачено реформу системи корпоративного управління Моторного (транспортного) страхового бюро України. Пропонується запровадити дворівневу модель управління МТСБУ (загальні збори, наглядова рада, виконавчий орган) із використанням європейської практики побудови корпоративного управління моторних бюро.

Передбачається також запровадити прозору систему прийняття рішень у МТСБУ, дієву систему внутрішнього контролю, обов’язкове звітування перед регулятором та оприлюднення на сайті МТСБУ звітів щодо своєї діяльності, підтверджених незалежним аудитором.

Пропонується посилити роль НБУ в контролі за діяльністю МТСБУ з можливістю впливу на призначення та відсторонення посадових та інших осіб, які відповідають за виконання ключових функцій МТСБУ.

Поділитися

Підписуйтесь на «Юридичну практику» в Facebook, Telegram, Linkedin та YouTube.

Баннер_на_сайт_тип_1
YPpicnic600x900
баннер_600_90px_2
2024
tg-10
Legal High School

СВІЖИЙ ВИПУСК

Чи потрібно відновити військові суди в Україні?

Подивитися результати

Завантажується ... Завантажується ...

PRAVO.UA