НАЗК внесло американську багатонаціональну франшизу ресторанів швидкого харчування Subway до переліку міжнародних спонсорів війни. Про це повідомило Агентство на своєму порталі.
«Понад 500 ресторанів компанії продовжують працювати на ринку агресора, сплачуючи сотні тисяч доларів податків до бюджету рф. Subway активно рекламує свою діяльність через підсанкційні російські соціальні мережі та доставляє їжу через сервіси «Яндекс», які співпрацюють з державними та правоохоронними органами країни-агресорки», – зазначили в НАЗК.
Мережа ресторанів працює в рф понад 20 років, створила близько 6 000 робочих місць, налічує 550 ресторанів у 122 містах. Після початку повномасштабного вторгнення компанія не повідомила про жодне скорочення своєї діяльності в рф. Так, крім сплати податків до держбюджету держави-терориста, компанія надає робочі місця росіянам, підтримуючи російську економіку та рівень зайнятості населення.
Особливістю бізнесу Subway є те, що вони працюють за системою франчайзі, тобто існує велика мережа юридично відокремлених осіб, що працюють під брендом Subway, генерують доходи та сплачують податки. У росії франшизою мережі Subway володіє компанія Subway Russia Service Company з головним офісом у Санкт-Петербурзі.
Subway повідомила, що усіма ресторанами в країні незалежно володіють та управляють місцеві та головні франчайзі, тому ресторани залишаються відкритими в росії. Ця заява в частині неспроможності впливу на власних франчайзі не відповідає дійсності та фактично вводить в оману.
Так, у травні 2022 року російські банки почали блокувати роялті (платежі за користування франшизою), бо були не готові брати на себе відповідальність за опрацювання платежів на адресу франчайзера з «недружньої» держави (США). Клієнти не могли отримати право власності з російських франчайзі та відправляти платежі в США.
У зв’язку з цим на замовлення Subway російська юридична компанія Nevsky IP LAW провела необхідні аналізи договорів та санкційного законодавства рф і знайшла відповідні юридичні механізми, які дають змогу законно здійснювати збір роялті з франчайзі та спрямовувати їх на адресу холдингової компанії. У результаті компанія допомогла клієнту (Subway) знову отримувати роялті з російських франчайзі. Банки відновили обробку платежів, а франчайзі повернулися до виконання обов’язків зі сплати роялті.
Subway в росії активно проводить рекламні компанії через соціальні мережі «ВК» та «Одноклассники», які належать підсанкційній юридичній особі ТОВ «Компания ВК». Також Subway користується послугами доставлення їжі через сервіс «Яндекс.Еда». Нагадаємо, що цей сервіс контролюється групою компаній «Яндекс», які співпрацюють з державними та правоохоронними органами країни-агресорки, зокрема з фсб. Сервіси «Яндекс» раніше вже потрапили до переліку кандидатів на санкції НАЗК.
Спроб засудити війну росії проти України від керівництва компанії не було.
© Юридична практика, 1997-2024. Всі права захищені
Кількість адвокатських балів | Вартість |
---|---|
Відеокурс з адвокатської етики | 650 грн |
10 адвокатських балів (включаючи 2 бали за курс з адвокатської етики) | 2200 грн |
16 адвокатських балів (включаючи 2 бали за курс з адвокатської етики) | 3500 грн |
8 адвокатських балів (без адвокатської етики) | 1800 грн |
Щодо додаткової інформації
Email: [email protected]
Тел. +38 (050) 449-01-09
Пожалуйста, подождите…