Комітет з питань інтеграції України до ЄС рекомендує ВРУ ратифікувати Угоду про спільний авіаційний простір з ЄС — PRAVO.UA Комітет з питань інтеграції України до ЄС рекомендує ВРУ ратифікувати Угоду про спільний авіаційний простір з ЄС — PRAVO.UA
прапор_України
2024

Генеральний партнер 2024 року

Видавництво ЮРИДИЧНА ПРАКТИКА
Головна » Новини » Комітет з питань інтеграції України до ЄС рекомендує ВРУ ратифікувати Угоду про спільний авіаційний простір з ЄС

Комітет з питань інтеграції України до ЄС рекомендує ВРУ ратифікувати Угоду про спільний авіаційний простір з ЄС

  • 10.02.2022 17:49

Комітет з питань інтеграції України до ЄС рекомендує Верховній Раді ратифікувати Угоду про спільний авіаційний простір з ЄС.

Комітет на засіданні 9 лютого розглянув проєкт Закону № 0144 «Про ратифікацію Угоди між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом і його державами-членами, з іншої сторони, про спільний авіаційний простір».

Ця угода, зокрема:

  • допоможе зняти монополію на окремі авіамаршрути, встановлену двосторонніми договорами;
  • полегшить відкриття нових маршрутів між українськими та європейськими містами;
  • і як наслідок – дасть змогу зменшити ціни на квитки;
  • дасть можливість усім авіакомпаніям Євросоюзу здійснювати прямі рейси з будь-якої точки ЄС до будь-якого аеропорту України та навпаки.

Комітет вирішив рекомендувати Верховній Раді України ухвалити законопроєкт за основу та в цілому.

Також на засіданні члени Комітету розглянули й ухвалили висновки щодо таких законопроєктів:

Захист прав споживачів

№ 6134 про захист прав споживачів. Проєкт визначає принципи, на яких ґрунтується захист прав споживачів відповідно до принципів ЄС. Ним пропонується:

  • поширити дію Закону України «Про захист прав споживачів» на сферу харчової продукції в частині економічних прав споживача (у разі порушення умов договору купівлі-продажу (доставки) харчової продукції в інтернет-магазинах, під час позначення ціни продажу харчової продукції);
  • визначити сфери, на які не поширюється дія цього закону, для уникнення дублювання контрольних функцій органів державного нагляду; визначити права та обов’язки споживачів в електронній торгівлі;
  • надати Держпродспоживслужбі право звертатися до провайдера інтернет-послуг щодо обмеження доступу до вебсайтів (частини вебсайту, програмного забезпечення) суб’єктів, які використовують нечесну підприємницьку практику та порушують законодавство про захист прав споживачів;
  • надати споживачу право на заміну товару на такий самий або аналогічний у разі, якщо ремонт товару потребує понад 14 календарних днів;
  • надати споживачу право на зниження ціни або повернення коштів, якщо недолік товару з’являється після ремонту тощо.

Загалом законопроєкт передбачає впровадження в українське законодавство понад 10 актів права Європейського Союзу. Комітет ухвалив висновок, що цей проєкт закону не суперечить зобов’язанням України відповідно до Угоди про асоціацію та праву Європейського Союзу, але потребує доопрацювання з метою узгодження з положеннями актів права ЄС.

ЦООВ

 6096 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації функцій центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного законодавства. Документ пропонує:

  • замінити назви ліквідованих центральних органів виконавчої влади на назви наявних;
  • передати повноваження до нових ЦОВВ.

Документ не суперечить цілям Угоди про асоціацію, але потребує доопрацювання з метою врахування положень Регламенту ЄС 2016/2031.

Ядерна енергетика

№ 6425 про внесення змін до Закону України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії». Проєкт врегульовує питання видачі дозвільних документів у сфері використання ядерної енергії та забезпечення радіаційної безпеки. Він не суперечить цілям Угоди про асоціацію, але потребує доопрацювання з метою більш повного врахування норм Директиви 2013/59/Євратом. Водночас відповідно до пункту 5 додатка ХХVII-A Угоди про асоціацію Україна зобов’язана отримати висновок Європейської комісії щодо сумісності законопроєкту з правом ЄС.

Космічна програма

№ 6129 про затвердження Загальнодержавної цільової науково-технічної космічної програми на 2021—2025 роки (не суперечить зобов’язанням України відповідно до Угоди про асоціацію та праву Європейського Союзу).

Захист персональних даних

№ 5628 про захист персональних даних. Законопроєкт, як вказано в пояснювальній записці, має на меті:

  • підвищити захист персональних даних,
  • надати більше прав власникам персональних даних щодо повноцінного контролю за їх обробкою.

Проєкт закону не суперечить цілям Угоди про асоціацію та праву Європейського Союзу, але потребує суттєвого доопрацювання, зокрема з метою врахування положень Регламенту 2016/679.

Державний фінансовий контроль

6330 щодо вдосконалення інструментів системи державного фінансового контролю. Документ пропонує:

  • врегулювати взаємодію правоохоронних органів та органів державного фінансового контролю;
  • унормувати право отримання доступу до автоматизованих інформаційних і довідкових систем, реєстрів і баз даних, держателем (адміністратором) яких є державні органи або органи місцевого самоврядування.

Документ не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.

Промислове забруднення

№ 6004 про інтегроване запобігання та контроль промислового забруднення. Проєкт пропонує:

  • впровадити інтегрований довкільний дозвіл,
  • визначити види діяльності, які вимагають інтегрованого дозволу,
  • вимоги щодо застосування найкращих доступних технологій та методів управління, моніторингу викидів та контролю дотримання умов інтегрованого дозволу.

Проєкт закону не суперечить зобов’язанням України за Угодою про асоціацію та Директиві 2010/75/ЄС, проте лише частково імплементує її положення.

Такий самий висновок Комітет ухвалив і щодо альтернативного проєкту № 6004-2. Щодо ще одного альтернативного законопроєкту – № 6004-1 — Комітет вирішив, що цей законопроєкт не відповідає зобов’язанням України за Угодою про асоціацію та положенням Директиви 2010/75/ЄС.

Захист прав засуджених

 6141 про внесення змін до Кримінально-виконавчого кодексу та деяких інших законодавчих актів України щодо забезпечення права на охорону здоров’я в установах Державної кримінально-виконавчої служби України. Проєкт пропонує:

  • забезпечити належні умови для реалізації засудженими та особами, взятими під варту, права на охорону здоров’я;
  • створити передумови для запровадження сталої практики залучення засуджених до надання соціальних, соціально-медичних та реабілітаційних послуг у період відбування покарання з метою сприяння успішності соціальної адаптації.

Проєкт закону не суперечить цілям Угоди про асоціацію, проте потребує доопрацювання в частині належного забезпечення пенітенціарних установ достатньою кількістю медичного персоналу.

Перевезення небезпечних вантажів

 1193-1 про внесення змін до деяких законів України щодо їх узгодження із законодавством Європейського Союзу у сфері перевезення небезпечних вантажів. Документ за своєю метою не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України, водночас потребує доопрацювання із урахуванням положень Директиви 2008/68/ЄC.

Поділитися

Підписуйтесь на «Юридичну практику» в Facebook, Telegram, Linkedin та YouTube.

Баннер_на_сайт_тип_1
YPpicnic600x900
баннер_600_90px_2
2024
tg-10
Legal High School

СВІЖИЙ ВИПУСК

Чи потрібно відновити військові суди в Україні?

Подивитися результати

Завантажується ... Завантажується ...

PRAVO.UA