9 грудня 2023 року Верховна Рада України прийняла Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» та деяких законодавчих актів України щодо удосконалення процедур суддівської кар’єри» (№ 10140-д). Про це повідомляє парламентський портал.
Зокрема, прийнятим законом вноситься комплекс суттєвих змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів», а також відповідні зміни до Кодексу адміністративного судочинства України, Законів України «Про запобігання корупції», «Про забезпечення права на справедливий суд», «Про Вищу раду правосуддя», «Про Вищий антикорупційний суд», «Про забезпечення функціонування української мови як державної», «Про внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» та деяких законів України щодо діяльності органів суддівського врядування».
Так, змінено структуру розділу IV «Порядок зайняття посади судді» та викладено його в новій редакції, розділивши його зміст на самостійні глави: глава 1 «Кандидат на посад судді»; глава 2 «Добір на посаду судді місцевого суду»; глава 3 «Конкурс та призначення на посаду судді»; глава 4 «Переведення судді до іншого суду». Положеннями вказаного розділу визначено основні критерії доброчесності та компетентності суддів (кандидата на посаду судді), а також передбачено, що Вища рада правосуддя буде затверджувати Єдині критерії для оцінки доброчесності та професійної етики судді (кандидата на посаду судді) після консультацій з Вищою кваліфікаційною комісією суддів України, Радою суддів України та Громадською радою доброчесності, що відповідає заходам з виконання Державної антикорупційної програми на 2023–2025 роки.
Крім того, змінено правила складення кваліфікаційного іспиту (як в межах добору, так і в межах кваліфікаційного оцінювання), проведення конкурсних процедур та порядок призначення на посаду, вирішено проблему, яка довгий час існує, із переведенням суддів за результатами конкурсу.
Народний депутат, голова парламентського Комітету з питань правової політики Денис Маслов, коментуючи ухвалення цього закону, зазначив:
«На сьогодні в Україні не вистачає майже половини суддів від загальної чисельності. Наслідком є те, що неможливо вчасно розглядати справи: вони накопичуються в судах і зрештою тягнуться місяцями й навіть роками. Ця проблема існує вже давно, тож ми мали оптимізувати процедуру добору на посаду судді. Її треба було зробити менш витратною для держави, бо зараз на це витрачається величезна кількість грошей, а також пришвидшити процедуру. Водночас важливою умовою було не втратити серйозність відбору й забезпечити дослідження питання професійності кандидатів та їхньої доброчесності», – зазначив політик.
За його словами, під час розробки законопроєкту відштовхувалися від ідеї, що процес відбору суддів має бути максимально відкритим, до нього повинні бути широко залучені представники громадськості, а також щоб цьому процесу довіряли як українці, так і міжнародні партнери.
«Я думаю, що ухваленим законопроєктом нам вдалося це зробити, і це не лише моя оцінка. Над документом ми працювали багато місяців разом із Вищою радою правосуддя, Вищою кваліфікаційною комісією суддів, із представниками громадськості, міжнародних партнерів, чинними суддями. І в підсумку вийшов правильний та потрібний законопроєкт», – наголосив парламентарій.
Він нагадав, що ухвалення цього законопроєкту є умовою отримання Україною чергового траншу макрофінансової допомоги від ЄС. Також це важливий крок напередодні голосування Європейською радою рішення про відкриття перемовин щодо вступу України до ЄС.
© Юридична практика, 1997-2024. Всі права захищені
Кількість адвокатських балів | Вартість |
---|---|
Відеокурс з адвокатської етики | 650 грн |
10 адвокатських балів (включаючи 2 бали за курс з адвокатської етики) | 2200 грн |
16 адвокатських балів (включаючи 2 бали за курс з адвокатської етики) | 3500 грн |
8 адвокатських балів (без адвокатської етики) | 1800 грн |
Щодо додаткової інформації
Email: [email protected]
Тел. +38 (050) 449-01-09
Пожалуйста, подождите…