Антимонопольний комітет України на своєму засіданні 17 серпня 2023 року заслухав та затвердив річний звіт про надання державної допомоги суб’єктам господарювання в Україні за 2022 рік, про це повідомляє Комітет.
До призупинення дії окремих положень Закону України «Про державну допомогу суб’єктам господарювання», що відбулося після початку активних бойових дій у лютому 2022 року, Комітет прийняв 16 рішень у сфері державної допомоги.
Вони стосувалися підтримки на загальну суму 4 039 900 892 грн, з якої 5 140 000 грн було визнано недопустимою державною допомогою.
З березня 2022 року Комітет зосередив зусилля на розробці нормативно-правових актів, адвокатуванні та здійсненні роз’яснювальної роботи щодо державної допомоги.
Зокрема:
Фахівці АМКУ проаналізували матеріали 24 робочих груп Національної ради з відновлення України від наслідків війни та надали відповідні роз’яснення органам центральної влади.
У рамках виконання Україною умов Угоди про асоціацію у частині контролю за наданням державної допомоги у 2022 році Комітет завершив інвентаризацію держдопомоги, що існувала на день набрання чинності зазначеним аконом, та сформував відповідний реєстр.
«Також законопроєкт № 5648, що стосується внесення змін до Закону України «Про державну допомогу суб’єктам господарювання» та до інших законодавчих актів України щодо державної допомоги суб’єктам господарювання, визначено як євроінтеграційний. Відповідно, в рамках своїх повноважень Комітет брав участь у роботі над цим документом. Нагадаю, що на початку 2023 року на важливості його прийняття, зокрема, наголосила і Європейська комісія у своєму аналітичному звіті про відповідність України законодавству Європейського союзу», – нагадала за результатами розгляду Річного звіту директорка Департаменту моніторингу і контролю державної допомоги Оксана Чабанюк.
Крім цього, у звіті міститься перелік пріоритетних напрямів роботи Комітету у сфері держдопомоги на 2023 рік, основним з яких є забезпечення функціонування національної системи контролю державної допомоги.
«Ключовим кроком для виконання цього пріоритету є відновлення в повному обсязі дії Закону України «Про державну допомогу суб’єктам господарювання». Ми у Комітеті наразі вивчаємо це питання та незабаром плануємо оприлюднити відповідні пропозиції. На мою думку, відновлення контролю за держдопомогою зараз не матиме жодного негативного ефекту для реалізації важливих проєктів. Адже, до прикладу, підтримка, надана на усунення заподіяної війною шкоди, відповідно до Угоди про асоціацію визнається допустимою. Натомість контроль за використанням коштів у всіх інших сферах сприятиме посиленню відкритості та прозорості використання державних та партнерських коштів, але, що найголовніше, – уже зараз закладе основи для відбудови нашої економіки на принципах здорової конкуренції!» – прокоментувала ухвалення звіту голова АМКУ Ольга Піщанська.
Нагадаємо, раніше АМКУ також звернувся до надавачів державної допомоги з нагадуванням щодо важливості дотримання правил державної допомоги, зазначених в Угоді про асоціацію. Адже зупинка дії статей 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 та 16 згаданого закону не скасовує обов’язку надавачів виконувати умови Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом: «Будь-яка допомога, надана Україною або країнами – членами Європейського Союзу з використанням державних ресурсів, що спотворює або загрожує спотворити конкуренцію шляхом надання переваг окремим підприємствам або виробництву окремих товарів, є несумісною з належним функціонуванням цієї Угоди в тій мірі, в якій вона може впливати на торгівлю між сторонами».
© Юридична практика, 1997-2024. Всі права захищені
Кількість адвокатських балів | Вартість |
---|---|
Відеокурс з адвокатської етики | 650 грн |
10 адвокатських балів (включаючи 2 бали за курс з адвокатської етики) | 2200 грн |
16 адвокатських балів (включаючи 2 бали за курс з адвокатської етики) | 3500 грн |
8 адвокатських балів (без адвокатської етики) | 1800 грн |
Щодо додаткової інформації
Email: [email protected]
Тел. +38 (050) 449-01-09
Пожалуйста, подождите…