прапор_України

Генеральний партнер 2022 року

Видавництво ЮРИДИЧНА ПРАКТИКА
Головна » Аналітика » Законопроєкт № 6485: інституційні умови для масової термомодернізації будівель

Законопроєкт № 6485: інституційні умови для масової термомодернізації будівель

  • 06.06.2022 16:35
Олександр Коваль, адвокат, керівник департаменту GRAMATSKIY & PARTNERS

Неодноразово експерти відзначали, що головними проблемами вітчизняної енергетичної галузі є непрозора регуляторна політика, надто великий відсоток енергоресурсної імпортозалежності, а також низька енергоефективність, що в сукупності зумовлює постійну загрозу не лише енергетичній, а й національній безпеці України.

Відомо, що найбільшими енергоспоживачами є будинки ЖКГ (понад 30%), промисловість та транспорт. У промисловості заходи з підвищення енергоефективності (зокрема, модернізація промислових газових печей) здійснюються коштами власників бізнесу, де фінансові витрати власників на модернізацію в короткій перспективі компенсуються досягнутою економією, передусім у спаленні газу.

У житлових будинках радянської забудови спостерігається лише утеплення власниками квартир зовнішніх стін будинку, що саме собою не стосується енергоефективності. Так, у багатоквартирному будинку старої забудови величезні втрати тепла відбуваються через зношеність мереж, застаріле обладнання котелень, утворені на стиках між стінами містки холоду, вентиляційну систему, застарілі (невідрегульовані) вікна тощо. В таких випадках втілення заходів з енергоефективності невіддільно повʼязане з капітальним ремонтом як будівель, так й інженерних мереж, а їх успішна реалізація дасть змогу скоротити енергоспоживання аж до 50% від обсягу попереднього енергоспоживання.

Розроблений ще у 2021 році та переданий у грудні минулого року до Верховної Ради України законопроєкт № 6485 «Про внесення змін до деяких законів України щодо створення умов для запровадження комплексної термомодернізації будівель» покликаний закласти фундамент комплексного розвитку сфери енергоефективності та, зі слів очільника Мінрегіону, створити інституційні умови для масової термомодернізації будівель.

Законопроєктом № 6485 створюються нові, а також вдосконалюються вже наявні механізми термореновації будівель. Так, впроваджується система енергетичного менеджменту будівель, а власні (самоврядні) повноваження виконавчих органів місцевих рад доповнюються впровадженням та забезпеченням функціонування систем енергетичного менеджменту. Усуваються перешкоди у проведенні термомодернізації будівель у межах програм Фонду енергоефективності, зокрема в частині розгляду заявки на часткове відшкодування вартості заходів з енергоефективності, зʼявляється можливість поетапного фінансування проєктів термомодернізації, фінансування тих видів робіт, які не повʼязані з енергоефективністю, але є невіддільною частиною проєкту термореновації будівель.

Поява нових мінімальних вимог до енергетичної ефективності, які застосовуватимуться у зведенні нових будівель, реконструкції, капітальному ремонті вже наявних і диференціюватимуться залежно від функціонального призначення, висотності будівель, виду будівництва, перегляд мінімальних вимог до енергоефективності кожні п’ять років, удосконалення положень сертифікації аудиторів з енергоефективності, можливість аналізу даних щодо кількості, характеристик, обсягів енергоспоживання — все це сприятиме широкомасштабному впровадженню ефективних інструментів термореновації будівель, зокрема за програмою «ЕНЕРГОДІМ».

До появи цього законопроєкту кожна територіальна громада у свій спосіб намагалась вирішувати проблеми з фінансуванням проєктів енергоефективності. Окремим містам вдалося скористатись європейськими грантами. Невеликі міста отримували кредити від Європейського інвестиційного банку з привабливими відсотками. Непоодинокими були спроби територіальних громад використати кошти позабюджетних фондів, енергосервісних компаній.

Успішне завершення Україною війни, вірогідно, полегшить фінансування проєктів щодо термомодернізації будівель та реалізації в цілому програми енергоефективності. Адже чергова міжнародна фінансова допомога додатково до всіх фінансових інструментів, що існували перед цим, дасть змогу ефективніше реалізовувати подібні проєкти, зокрема й через надання територіальним громадам довгострокових безвідсоткових позик. Є й очікування, що заклик чинної влади до західних партнерів (країн/міст) відбудувати зруйновані війною міста за всіма сучасними містобудівними вимогами, з високою ймовірністю буде прийнятий.

Поділитися

Підписуйтесь на «Юридичну практику» в Facebook, Telegram, Linkedin та YouTube.

tg-10
4_TaxForce600_90
covid
На-сайт_балы_600х90
На-сайт1_600x90
top50_2020_600x90
ULF_0002
Vacancies_600x90_ua

Чи потрібно відновити військові суди в Україні?

Подивитися результати

Loading ... Loading ...

PRAVO.UA