«Український бізнес втрачає фінанси та репутацію» – Асоціація українського бізнесу в Польщі — PRAVO.UA «Український бізнес втрачає фінанси та репутацію» – Асоціація українського бізнесу в Польщі — PRAVO.UA
прапор_України
2024

Генеральний партнер 2024 року

Видавництво ЮРИДИЧНА ПРАКТИКА
Головна » Новини » «Український бізнес втрачає фінанси та репутацію» – Асоціація українського бізнесу в Польщі

«Український бізнес втрачає фінанси та репутацію» – Асоціація українського бізнесу в Польщі

  • 14.03.2024 19:19

У четвер, 14 березня, в агентстві Укрінформ відбулась пресконференція «Як блокування кордону впливає на українських інвесторів у Польщі та які наслідки це може мати для української продукції в майбутньому».

Члени правління Асоціації українського бізнесу в Польщі розповіли, як поточна ситуація на кордоні впливає на українських виробників, що мають свої торговельні чи виробничі майданчики в Польщі, підняли проблему неналежної комунікації між українськими інвесторами у Польщі, які потребують підтримки, та урядом України. А також повідомили про ініціативу Асоціації щодо створення постійно діючої Польсько-української ради інвестицій та торгівлі під головуванням прем’єр-міністрів України та Польщі.

Зокрема, Ярослав Романчук, голова правління Асоціації українського бізнесу в Польщі, керуючий партнер EUCON LAW, розповів про цілі та завдання Асоціації, виокремивши поточні пріоритети:

  • розвиток інформаційної платформи для українського бізнесу в Польщі щодо інвестиційної привабливості та змін, які відбуваються в законодавчому полі, а також комунікація з польським урядом;
  • захист прав та інтересів українських інвесторів у Польщі;
  • лобіювання інтересів українських виробників у Польщі та в ЄС;
  • соціальна платформа (підтримка створеної при Асоціації Польської ліги українських студентів як майданчика для молоді);
  • допомога ЗСУ.

Пан Романчук зазначив, що українські компанії йдуть з України та просувають свою продукцію в Європі, адже таким чином стають ближчими до своїх споживачів, диверсифікують ризики, які є в Україні, та мають доступ до дешевих фінансових інструментів.

Він повідомив, що станом на 31 грудня 2023 року в Польщі зареєстровано понад 103 тисячі компаній, кінцевими бенефіціарами яких є іноземці. З них 27662 компанії створені українцями. А це майже третина від усіх. Також упродовж 2022-2023 років українці в Польщі створили близько 44,5 тис. «ФОПів».

За його словами, минулого фінансового року українці в Польщі сплати податків на суму близько 1 млрд злотих, за прогнозами, цьогоріч ця цифра сягне 5 млрд злотих.

«Блокування на кордоні суттєво впливає на польсько-українські економічні відносини. У 2023 році Польща вийшла на 1-ше місце як торговий партнер України в ЄС, тож сьогоднішня ситуація позначається передусім на іміджі наших відносин. Попри це я є адвокатом і офіційним представником Асоціації міжнародних перевізників України в Польщі, займався цією проблематикою з першої хвилі блокування кордону, а саме юридичним аспектом цієї справи. Ми підготували юридичний звіт щодо порушень, які відбувалися на кордоні, крізь призму польського законодавства, європейського права та міжнародного публічного права», – наголосив Ярослав Романчук.

Український бізнес, зокрема машинобудування, зараз зазнає додаткових витрат, адже простій на кордоні та очікування із розмитненням позначаються також на строках постачань.

На цьому зосередив увагу Дмитро Кобзаренко, член правління Асоціації українського бізнесу в Польщі («Завод Кобзаренко»).

«Через блокування кордону український продукт втрачає позиції на європейському та світовому ринках. Польський уряд не дуже зацікавлений, чим живе український бізнес, тож давайте вирішувати цю проблему разом!» – закликав пан Кобзаренко.

Абсурдною назвав проблему на кордоні Михайло Паньків, член правління Асоціації українського бізнесу в Польщі («МОЛОКІЯ»). Він зазначив, що лише за добу українські перевізники зазнають збитків на близько 300 тис. євро.

«Втрачаємо фінанси та репутацію. Проте експансія повинна відбуватися, адже це запорука розвитку бізнесу», – запевнив Михайло Паньків.

Експерти відмітили певні побоювання європейців щодо так званої української дешевої продукції. Але зауважили, що наш товаровиробник не зацікавлений в демпінгуванні, а українські якість та сервіс дають змогу конкурувати з найкращими європейським виробниками.

Члени правління Асоціації закликали до діалогу всі зацікавлені сторони, зважаючи передусім на верховенство права, відкритість, прозорість і прагматизм.

Поділитися

Підписуйтесь на «Юридичну практику» в Facebook, Telegram, Linkedin та YouTube.

Баннер_на_сайт_тип_1
YPpicnic600x900
баннер_600_90px_2
2024
tg-10
Legal High School

СВІЖИЙ ВИПУСК

Чи потрібно відновити військові суди в Україні?

Подивитися результати

Завантажується ... Завантажується ...

PRAVO.UA