Скасування авіарейсів через карантин: пам'ятка пасажирам — PRAVO.UA Скасування авіарейсів через карантин: пам'ятка пасажирам — PRAVO.UA
прапор_України
2024

Генеральний партнер 2024 року

Видавництво ЮРИДИЧНА ПРАКТИКА
Головна » Новини » Скасування авіарейсів через карантин: пам’ятка пасажирам

Скасування авіарейсів через карантин: пам’ятка пасажирам

  • 11.03.2020 14:48

Влада анонсувала скасування авіарейсів. Чи отримають пасажири компенсацію?

У зв’язку з розповсюдженням у світі коронавірусу, можновладці вирішили ввести ряд превентивних заходів.

Голова міста Києва Віталій Кличко оголосив про обмеження масових закладів і закриття шкіл у столиці на карантин з 12 березня. Такі заходи безпеки попередньо запроваджені до кінця місяця.

Крім того, голова Верховної Ради Дмитро Разумков розпорядився обмежити закордонні поїздки депутатів за кордон.

11 березня на засідання з приводу обмеження масових заходів зібрався і Кабінет Міністрів. Як повідомила народна депутатка Вікторія Сюмар, карантин ввели до 3 квітня. Передбачено:

  • закриття навчальних закладів,
  • заборона масових зібрань понад 200 осіб;
  •  закриття авіасполучення з деякими країнами.

Юридична практика вирішила розібратися, що можуть вимагати пасажири, рейси яких скасовані через епідемілогічну ситуацію.

Скасування та затримка рейсів

Авіаперевізник може затримати або скасувати рейс як з комерційних причин, так і з причин, які не залежать від нього. Це передбачено Правилами повітряних перевезень та обслуговування пасажирів і багажу.

У разі виникнення надзвичайних обставин авіаперевізник має право без повідомлення пасажира скасувати чи затримати рейс або анулювати раніше підтверджене бронювання. В інших випадках авіаперевізник або його агент з продажу зобов’язаний попередити пасажира не пізніше ніж за три години до початку реєстрації.

Інформацію про затримку або скасування рейсу авіаперевізник повинен внести в АСБ/ГРС не пізніше ніж за 8 годин до вильоту. В іншому разі авіаперевізник самостійно інформує пасажира про затримку, скасування рейсу або анулювання бронювання і відповідає за своєчасність інформування пасажира.

У разі виникнення надзвичайних обставин авіаперевізник може здійснити посадку у непередбаченому розкладом виконання рейсу аеропорту. У такому разі перевезення до аеропорту, куди пасажир мав прибути рейсом, зазначеним у квитку, здійснюється за рахунок авіаперевізника.

Компенсація пасажирам у разі скасування рейсу

Розміри компенсації залежать від дальності перельоту:

  • 250 євро – для рейсів дальністю 1500 кілометрів або менше;
  • 400 євро – для рейсів дальністю понад 1500 до 3500 кілометрів;
  • 600 євро – для рейсів дальністю понад 3500 кілометрів.

Пасажир має право на компенсацію, якщо його не поінформовано про скасування рейсу:

  • за два тижні до запланованого часу відправлення;
  • у період не більше ніж за два тижні і не менше ніж за сім днів до запланованого часу відправлення і запропоновано зміну маршруту, що дасть змогу вирушити з пункту відправлення не пізніше ніж за дві години до запланованого часу відправлення та прибути до кінцевого пункту призначення не пізніше ніж через чотири години після запланованого часу прибуття;
  • менше ніж за сім днів до запланованого часу відправлення і запропоновано зміну маршруту, що дасть змогу вирушити з пункту відправлення не пізніше ніж за годину до запланованого часу відправлення та прибути до кінцевого пункту призначення не пізніше ніж через дві години після запланованого часу прибуття.

Надзвичайні обставини

Авіаперевізник не зобов’язаний сплачувати компенсацію відповідно, якщо він може надати підтвердження того, що причиною скасування рейсу була дія надзвичайних обставин або непереборної сили, якій не можна було запобігти, навіть якби було вжито усіх заходів.

Надзвичайні обставини – обставини, які призводять до тривалої затримки або скасування одного або більше рейсів, навіть якщо відповідним авіаперевізником було вжито всіх розумних заходів, щоб запобігти затримкам або скасуванням. Надзвичайними обставинами є, зокрема, але не виключно, військові дії, масові безлади, диверсії, ембарго, пожежі, паводки чи інші стихійні лиха, вибухи, дії чи бездіяльність державних органів, страйки, технічні перешкоди, що виникли внаслідок відмови та збоїв, несправностей систем електропостачання, зв’язку, комунікацій, обладнання, програмного забезпечення.

Таким чином, якщо рейс скасовано внаслідок дії державних органів, перевізник не несе відповідальність перед пасажирами. Разом з тим, авіаперевізник має довести, що рейс скасовано саме у зв’язку з надзвичайними обставинами.

Як працює карантин? Дізнаєтесь з нашої юридичної пам’ятки.

 

 

 

Поділитися

Підписуйтесь на «Юридичну практику» в Facebook, Telegram, Linkedin та YouTube.

Баннер_на_сайт_тип_1
YPpicnic600x900
баннер_600_90px_2
2024
tg-10
Legal High School

СВІЖИЙ ВИПУСК

Чи потрібно відновити військові суди в Україні?

Подивитися результати

Завантажується ... Завантажується ...

PRAVO.UA