Нещодавно Президент Володимир Зеленський Указом № 140/2021 ввів у дію рішення РНБО та застосував персональні спеціальні економічні санкції проти 10 фізичних осіб, яких вважають топконтрабандистами.
Але наскільки обґрунтованим з правової точки зору є таке рішення? У цьому розібрались адвокати АО Barristers.
Найперше, адвокати підкреслюють, що РНБО – це не орган виконавчої влади, а є органом координаційно-рекомендуючим при Президенті України.
Крім того, Закон України №1644-VII “Про санкції” встановлює вичерпний перелік осіб, щодо яких можуть застосовуватись санкції, а саме щодо:
Тобто проти громадян України можуть застосовуватись санкції лише тоді, коли вони є суб’єктами, які здійснюють терористичну діяльність.
Щодо правових підстав, то адвокати підкреслюють, що стаття 3 ЗУ № 1644-VII справді визначає дії фізичних осіб як підставу для застосування санкцій, проте вона не розширює перелік осіб, до яких можуть застосовуватись санкції.
Поняття економічного тероризму, з яким порівнює Володимир Зеленський контрабанду, взагалі не визначено в українському законодавстві.
“Економічного тероризму не існує. Внутрішні економічні проблеми держави, незалежно від їх масштабу, не можна називати економічним тероризмом”, – зазначили адвокати Barristers.
© Юридична практика, 1997-2024. Всі права захищені
Кількість адвокатських балів | Вартість |
---|---|
Відеокурс з адвокатської етики | 650 грн |
10 адвокатських балів (включаючи 2 бали за курс з адвокатської етики) | 2200 грн |
16 адвокатських балів (включаючи 2 бали за курс з адвокатської етики) | 3500 грн |
8 адвокатських балів (без адвокатської етики) | 1800 грн |
Щодо додаткової інформації
Email: [email protected]
Тел. +38 (050) 449-01-09
Пожалуйста, подождите…