прапор_України

Генеральний партнер 2022 року

Видавництво ЮРИДИЧНА ПРАКТИКА
Головна » Новини » Прийнято за основу законопроєкт щодо спрощення процедури набуття земельних ділянок сільськогосподарського призначення

Прийнято за основу законопроєкт щодо спрощення процедури набуття земельних ділянок сільськогосподарського призначення

  • 25.01.2022 14:34

Проєкт Закону “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо уточнення положень стосовно вчинення нотаріальних та реєстраційних дій в процесі набуття прав на земельні ділянки” № 6199 доповів голова підкомітету Комітету з питань аграрної та земельної політики Артем Нагаєвський.

Він повідомив, що метою законопроєкту є:

  • спрощення процедури вчинення правочинів щодо переходу права власності на невеликі земельні ділянки сільськогосподарського призначення,
  • уточнення положень законодавчих актів щодо процедури набуття права власності на земельні ділянки сільськогосподарського призначення.

Законопроєктом пропонується внести зміни до:

  • Земельного кодексу,
  • Закону України «Про оренду землі»,
  • Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

 Встановлена сьогодні процедура набуття права власності на земельні ділянки сільськогосподарського призначення є доволі складною, адже передбачає проведення перевірки нотаріусом відповідності набувача такого права численним вимогам закону.

Законопроєктом пропонується:

  • встановити правила, за яким перевірка відповідності набувача земельної ділянки сільськогосподарського призначення вимогам, визначеним статтею 130 Земельного кодексу України, не здійснюється під час набуття у власність земельних ділянок сільськогосподарського призначення:
    – для ведення садівництва площею, що не перевищує 0,25 га,
    – для ведення особистого селянського господарства площею до 2 га, розташованих у межах населених пунктів;
  • встановити, що під час укладення правочину щодо переходу права власності на такі земельні ділянки  їх набувач перед вчиненням правочину про перехід права власності заявляє про дотримання вимог, визначених цією статтею, шляхом подання нотаріусу, що посвідчує відповідний правочин, заяви;
  • встановити, що площа земельних ділянок с/г призначення, що належать на праві спільної сумісної власності подружжю, враховується до загальної площі земельних ділянок лише того з подружжя (колишнього з подружжя), за ким зареєстровано право власності;
  • надати можливість передання переважного права купівлі земельної ділянки с/г призначення лише на певний строк. А не безстроково, як визначено зараз;
  • встановити правила, за яким у разі продажу земельної ділянки сільськогосподарського призначення з порушенням переважного права її купівлі, суб’єктом якого є юридична особа, якщо така юридична особа передала переважне право громадянину України (у тому числі після зазначеного продажу земельної ділянки), громадянин, якому передано переважне право, має право подати до суду позов про переведення на нього прав та обов’язків покупця в порядку, визначеному частиною 4 статті 130-1 цього Кодексу;
  • розширити перелік осіб, яким заборонено набувати у власність земельні ділянки сільськогосподарського призначення, включивши до нього учасників (акціонерів, членів) або кінцевих бенефіціарних власників юридичних осіб, до яких застосовано санкції;
  • визначити підставами для незастосування відмови у державній реєстрації прав у випадку, коли обтяженням є:
  1. намір власника земельної ділянки сільськогосподарського призначення щодо її продажу або переважне право купівлі такої земельної ділянки, передане іншій особі на підставі відповідного правочину;
  2. заборона передання особою, яка використовує земельну ділянку на праві емфітевзису, земельної ділянки сільськогосподарського призначення в оренду;
  • встановити, що у разі державної реєстрації набуття права власності на земельну ділянку с/г призначення за суб’єктом переважного права чи припинення права оренди одночасно проводиться державна реєстрація припинення переважного права купівлі такої земельної ділянки, зареєстрованого в Державному реєстрі прав, без подання відповідної заяви заявником.

Проєкт Закону зареєстровано за № 6199. За – 249, законопроєкт прийнято за основу.

Читайте також: ВРУ надішле звернення до ООН щодо неприйнятності військового шантажу з боку РФ.

Поділитися

Підписуйтесь на «Юридичну практику» в Facebook, Telegram, Linkedin та YouTube.

tg-10
4_TaxForce600_90
covid
На-сайт_балы_600х90
На-сайт1_600x90
top50_2020_600x90
ULF_0002
Vacancies_600x90_ua

Чи потрібно відновити військові суди в Україні?

Подивитися результати

Loading ... Loading ...

PRAVO.UA