Роботу X Міжнародного форуму просування юридичних послуг (PLS 2023) продовжили практичні презентації щодо реалізації BD-, PR- та маркетингових функцій в умовах воєнного стану.
Катерина Андрєєва, директор із розвитку бізнесу та PR ЮФ «Ілляшев та Партнери», проаналізувала, як змінилися функції PR та BD за час війни; Олександра Крупієвська, PR-директорка ЮК «Алєксєєв, Боярчуков та Партнери», розповіла, як юрфірмі запобігти репутаційним ризикам та нейтралізувати їх; Дарія Кравець, директор із маркетингу EVERLEGAL, поділилася досвідом співпраці з міжнародними організаціями в Україні; Вікторія Кулакова, старший PR- і маркетинг-менеджер EQUITY, зосередилася на технологічній трансформації ринку й інструментах, що полегшують життя маркетингу та впливають на ефективність внутрішніх і зовнішніх комунікацій.
Катерина Андрєєва виділила три тренди воєнного часу.
«Мабуть, нам час прийняти нову реальність: функція нашої професії посилилася. З початком повномасштабного вторгнення наша робота вийшла за межі нашого звичного функціоналу. І це, схоже, назавжди. Юридичний маркетинг отримав новий імпульс розвитку на десятиліття».
«Саме цього року наш корпоративний сайт вийшов у лідери за кількістю отриманих холодних вхідних клієнтських запитів, отриманих замовлень і сум оплат таких замовлень. Новий корпоративний сайт був однією з найкращих інвестицій, які ми здійснили до війни».
«Наша робота вийшла за межі класичного маркетингу в бік збільшення повноважень і посилення відповідальності за результат. Ми вже частина HR, ми займаємося продажами, ми частина стратегічного менеджменту. І фактично сьогодні ми створюємо дизайн життя наших компаній».
Основним викликом 2024 року Катерина Андрєєва назвала саме існування маркетингових команд. За її словами, ринок спеціалістів суттєво знизився і це зараз основний ризик для кожної юридичної компанії. Наступного року для розвитку бізнесу юрфірмам треба буде зберегти свій кваліфікований персонал і максимально підготувати молодих спеціалістів. Інвестиції в маркетингові команди зараз важливі як ніколи.
Проаналізувавши декілька публічних резонансних кейсів, Олександра Крупієвська сформувала декілька рекомендацій щодо належного реагування в кризовій ситуації:
Основними принципами комунікації вона водночас назвала чесність, відкритість, готовність взаємодіяти із зацікавленими сторонами.
Помилковими, на думку доповідачки, будуть замовчування та ігнорування проблеми, закриття коментарів у соцмережах, маніпуляція фактами та агресивна комунікація.
На продовження свого виступу Олександра Крупієвська прокоментувала кризову ситуацію за участі керуючого партнера ЮК «Алєксєєв, Боярчуков та Партнери» Сергія Боярчукова та розповіла про вжиті заходи.
«Першочерговою метою було спростувати заяву активістів щодо історичної будівлі, її культурної цінності для міста, а також усі закиди стосовно незаконності зносу. Ми записали шестихвилинне відео, в якому Сергій Боярчуков особисто відповів на всі закиди з інтернету, зокрема на запитання, «чому він такий чорт». Зазначене відео набрало 22 тис. переглядів», — розповіла пані Крупієвська.
А аналізуючи, як можна було запобігти цій кризі, вона представила такий алгоритм дій:
«Краще проблемам запобігати, до них треба готуватися заздалегідь, і обов’язково радьтеся зі своїми піарниками», — резюмувала Олександра Крупієвська.
В Україні діє понад 500 проєктів міжнародної технічної допомоги на загальну суму більш ніж 85 млрд доларів США. Дарія Кравець розповіла про принципи їх роботи, можливості співпраці для юрфірм та про те, які переваги це може мати. Вона навела приклади проєктів, до реалізації яких була залучена EVERLEGAL, та прокоментувала особливості комунікації з міжнародними організаціями в Україні.
Її поради:
«Беручи до уваги всі фактори: постійне збільшення кількості проєктів МТД та міжнародних організацій в Україні, активну діяльність таких організацій за останні 2 роки, плани відновлення України і виділені бюджети на таку підтримку та багато іншого, – можна зробити сміливий висновок, що до завершення бойових дій в Україні кількість проєктів буде тільки зростати. Після завершення цих дій та в період відновлення України активність міжнародних організацій буде на високому рівні впродовж 5-8 років. Тому дійте, пробуйте свої сили в новому напрямі, реалізуйте проєкти, які принесуть користь вашій компанії та Україні!» — закликала Дарія Кравець.
Які інструменти полегшують життя маркетингу та впливають на ефективність внутрішніх та зовнішніх комунікацій — практичними порадами щодо використання диджитал-інструментів у роботі поділилася Вікторія Кулакова. Вона детально розповіла про функціонал і можливості таких програм, як Prowly (зовнішні комунікації), Canva (розробка маркетингових матеріалів), BuzzStream (антикризовий менеджмент), ChatGPT (комунікаційне планування).
А коментуючи напрям внутрішніх комунікацій, Вікторія Кулакова наголосила, що дижиталізація не може замінити нічого людського: «Для внутрішніх комунікацій можу порадити тільки чути, бачити і говорити. Чути, що хочуть ваші співробітники. Бачити, як вони на це реагують. І говорити чесно, як є, — це підвищить лояльність співробітників».
© Юридична практика, 1997-2024. Всі права захищені
Кількість адвокатських балів | Вартість |
---|---|
Відеокурс з адвокатської етики | 650 грн |
10 адвокатських балів (включаючи 2 бали за курс з адвокатської етики) | 2200 грн |
16 адвокатських балів (включаючи 2 бали за курс з адвокатської етики) | 3500 грн |
8 адвокатських балів (без адвокатської етики) | 1800 грн |
Щодо додаткової інформації
Email: [email protected]
Тел. +38 (050) 449-01-09
Пожалуйста, подождите…