PLS 2023: як війна вплинула на BD, PR та маркетинг юридичних фірм — PRAVO.UA PLS 2023: як війна вплинула на BD, PR та маркетинг юридичних фірм — PRAVO.UA
прапор_України
2024

Генеральний партнер 2024 року

Видавництво ЮРИДИЧНА ПРАКТИКА
Головна » Новини » PLS 2023: як війна вплинула на BD, PR та маркетинг юридичних фірм

PLS 2023: як війна вплинула на BD, PR та маркетинг юридичних фірм

  • 19.12.2023 16:46

Роботу X Міжнародного форуму просування юридичних послуг (PLS 2023) продовжили практичні презентації щодо реалізації BD-, PR- та маркетингових функцій в умовах воєнного стану.

Катерина Андрєєва, директор із розвитку бізнесу та PR ЮФ «Ілляшев та Партнери», проаналізувала, як змінилися функції PR та BD за час війни; Олександра Крупієвська, PR-директорка ЮК «Алєксєєв, Боярчуков та Партнери», розповіла, як юрфірмі запобігти репутаційним ризикам та нейтралізувати їх; Дарія Кравець, директор із маркетингу EVERLEGAL, поділилася досвідом співпраці з міжнародними організаціями в Україні; Вікторія Кулакова, старший PR- і маркетинг-менеджер EQUITY, зосередилася на технологічній трансформації ринку й інструментах, що полегшують життя маркетингу та впливають на ефективність внутрішніх і зовнішніх комунікацій.

Нова реальність

Катерина Андрєєва виділила три тренди воєнного часу.

  • Функція маркетингу, PR & BD посилилась.

«Мабуть, нам час прийняти нову реальність: функція нашої професії посилилася. З початком повномасштабного вторгнення наша робота вийшла за межі нашого звичного функціоналу. І це, схоже, назавжди. Юридичний маркетинг отримав новий імпульс розвитку на десятиліття».

  • Змінились канали комунікації.

«Саме цього року наш корпоративний сайт вийшов у лідери за кількістю отриманих холодних вхідних клієнтських запитів, отриманих замовлень і сум оплат таких замовлень. Новий корпоративний сайт був однією з найкращих інвестицій, які ми здійснили до війни».

  • Фокус на взаємодії з юристами та емоційному стані співробітників.

«Наша робота вийшла за межі класичного маркетингу в бік збільшення повноважень і посилення відповідальності за результат. Ми вже частина HR, ми займаємося продажами, ми частина стратегічного менеджменту. І фактично сьогодні ми створюємо дизайн життя наших компаній».

Основним викликом 2024 року Катерина Андрєєва назвала саме існування маркетингових команд. За її словами, ринок спеціалістів суттєво знизився і це зараз основний ризик для кожної юридичної компанії. Наступного року для розвитку бізнесу юрфірмам треба буде зберегти свій кваліфікований персонал і максимально підготувати молодих спеціалістів. Інвестиції в маркетингові команди зараз важливі як ніколи.

Робота з репутацією

Проаналізувавши декілька публічних резонансних кейсів, Олександра Крупієвська сформувала декілька рекомендацій щодо належного реагування в кризовій ситуації:

  • прозора та своєчасна комунікація;
  • відповіді на основні запитання, які виникли до бренду/особи;
  • визнання помилок, якщо такі були.

Основними принципами комунікації вона водночас назвала чесність, відкритість, готовність взаємодіяти із зацікавленими сторонами.

Помилковими, на думку доповідачки, будуть замовчування та ігнорування проблеми, закриття коментарів у соцмережах, маніпуляція фактами та агресивна комунікація.

На продовження свого виступу Олександра Крупієвська прокоментувала кризову ситуацію за участі керуючого партнера ЮК «Алєксєєв, Боярчуков та Партнери» Сергія Боярчукова та розповіла про вжиті заходи.

«Першочерговою метою було спростувати заяву активістів щодо історичної будівлі, її культурної цінності для міста, а також усі закиди стосовно незаконності зносу. Ми записали шестихвилинне відео, в якому Сергій Боярчуков особисто відповів на всі закиди з інтернету, зокрема на запитання, «чому він такий чорт». Зазначене відео набрало 22 тис. переглядів», — розповіла пані Крупієвська.

А аналізуючи, як можна було запобігти цій кризі, вона представила такий алгоритм дій:

  • завчасно попередити громаду про майбутній демонтаж будівлі;
  • завчасно показати дозвільні документи;
  • провести громадські слухання;
  • показати дизайн-проєкт майбутньої будівлі;
  • заздалегідь підготувати заяву та розсилати її спеціалістам у відповідь на запити.

«Краще проблемам запобігати, до них треба готуватися заздалегідь, і обов’язково радьтеся зі своїми піарниками», — резюмувала Олександра Крупієвська.

Міжнародна співпраця

В Україні діє понад 500 проєктів міжнародної технічної допомоги на загальну суму більш ніж 85 млрд доларів США. Дарія Кравець розповіла про принципи їх роботи, можливості співпраці для юрфірм та про те, які переваги це може мати. Вона навела приклади проєктів, до реалізації яких була залучена EVERLEGAL, та прокоментувала особливості комунікації з міжнародними організаціями в Україні.

Її поради:

  • зберіть команду від обличчя фірми та закріпіть відповідальну особу – керівника практики/проєктів;
  • створіть презентаційні матеріали, які включатимуть ваш досвід роботи з ГО, неурядовими організаціями, фондами, ваші проєкти pro bono, проєкти на підтримку України та ЦСР ООН;
  • приділяйте час PR-функції та нетворкінгу;
  • проявляйте ініціативу в контактах із неурядовими організаціями;
  • шукайте метч у діяльності таких організацій з вашими власними цінностями та сильними сторонами компанії;
  • продумайте, що і коли пропонувати цим організаціям;
  • на пітчингу доносьте вашу цінність, відповідальність вашого бізнесу та бажання працювати на користь спільного блага;
  • звертайтеся повторно, якщо не вийшло з першого разу;
  • вкладайтеся у довготривалі стосунки;
  • цінуйте проєкти організацій, допомагайте розвивати їх, підтримуйте на кожному етапі.

«Беручи до уваги всі фактори: постійне збільшення кількості проєктів МТД та міжнародних організацій в Україні, активну діяльність таких організацій за останні 2 роки, плани відновлення України і виділені бюджети на таку підтримку та багато іншого, – можна зробити сміливий висновок, що до завершення бойових дій в Україні кількість проєктів буде тільки зростати. Після завершення цих дій та в період відновлення України активність міжнародних організацій буде на високому рівні впродовж 5-8 років. Тому дійте, пробуйте свої сили в новому напрямі, реалізуйте проєкти, які принесуть користь вашій компанії та Україні!» — закликала Дарія Кравець.

Технологічне оснащення

Які інструменти полегшують життя маркетингу та впливають на ефективність внутрішніх та зовнішніх комунікацій — практичними порадами щодо використання диджитал-інструментів у роботі поділилася Вікторія Кулакова. Вона детально розповіла про функціонал і можливості таких програм, як Prowly (зовнішні комунікації), Canva (розробка маркетингових матеріалів), BuzzStream (антикризовий менеджмент), ChatGPT (комунікаційне планування).

 

А коментуючи напрям внутрішніх комунікацій, Вікторія Кулакова наголосила, що дижиталізація не може замінити нічого людського: «Для внутрішніх комунікацій можу порадити тільки чути, бачити і говорити. Чути, що хочуть ваші співробітники. Бачити, як вони на це реагують. І говорити чесно, як є, — це підвищить лояльність співробітників».

Поділитися

Підписуйтесь на «Юридичну практику» в Facebook, Telegram, Linkedin та YouTube.

Баннер_на_сайт_тип_1
YPpicnic600x900
баннер_600_90px_2
2024
tg-10
Legal High School

СВІЖИЙ ВИПУСК

Чи потрібно відновити військові суди в Україні?

Подивитися результати

Завантажується ... Завантажується ...

PRAVO.UA