Комітет з питань правової політики рекомендує прийняти за основу законопроєкт щодо уточнення конкурсу до КСУ — PRAVO.UA Комітет з питань правової політики рекомендує прийняти за основу законопроєкт щодо уточнення конкурсу до КСУ — PRAVO.UA
прапор_України
2024

Генеральний партнер 2024 року

Видавництво ЮРИДИЧНА ПРАКТИКА
Головна » Новини » Комітет з питань правової політики рекомендує прийняти за основу законопроєкт щодо уточнення конкурсу до КСУ

Комітет з питань правової політики рекомендує прийняти за основу законопроєкт щодо уточнення конкурсу до КСУ

  • 09.06.2023 14:05

Комітет Верховної Ради України з питань правової політики розглянув на своєму засіданні проєкт закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо уточнення положень про конкурсний відбір кандидатур на посаду судді Конституційного Суду України № 9322 та альтернативні до нього законопроєкти №№ 9322-1, 9322-2, 9322-3.

Нагадаємо, що Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення порядку відбору кандидатур на посаду судді Конституційного Суду України на конкурсних засадах» від 13.12.2022 № 2846-IX було суттєво змінено процедуру конкурсного добору кандидатів на посаду судді Конституційного Суду України.

Водночас у висновку Європейської комісії «За демократію через право» (Венеційська комісія) від 16-17 грудня 2022 року, який був оприлюднений після ухвалення Верховною Радою України Закону № 2846-IX, а також у листі щодо аналізу відповідності Закону № 2846-IX, який був підготовлений Венеційської комісією 25 січня 2023 року, Комісія висловила свої додаткові рекомендації щодо порядку відбору кандидатур на посаду судді Конституційного Суду України.

Обговоривши положення законопроєктів  №№ 9322, 9322-1, 9322-2, 9322-3 з урахуванням висловлених до них зауважень і пропозицій, Комітет дійшов висновку про необхідність певного доопрацювання законодавчого регулювання порушеного питання та рекомендував Верховній Раді України за результатами розгляду в першому читанні прийняти за основу проєкт № 9322, а альтернативні до нього законопроєкти — відхилити.

Серед іншого законопроєктом № 9322 запропоновано:

  • установити, що протягом перехідного періоду добору дорадча група експертів приймає рішення щонайменше чотирма голосами її членів, з яких принаймні двоє запропоновані міжнародними організаціями чи Європейською комісією «За демократію через право». Якщо у зв’язку із однаковою кількістю голосів за і проти дорадча група експертів не може ухвалити рішення, проводиться повторне голосування. У разі однакової кількості голосів за і проти під час такого повторного голосування голоси трьох членів дорадчої групи експертів, з яких принаймні двоє запропоновані міжнародними організаціями чи Європейською комісією «За демократію через право», є вирішальними;
  • передбачити, що кандидати, які отримали від дорадчої групи експертів оцінку «не відповідає» за критерієм професійних якостей, припиняють участь у конкурсі;
  • встановити, що стосовно кандидатів, які отримали оцінку «відповідає» за критеріями високих моральних якостей та визнаного рівня компетентності у сфері права, дорадча група формує загальний список всіх оцінених кандидатів;
  • встановити, що після формування такого списку стосовно всіх оцінених кандидатів, які відповідають критеріям високих моральних якостей та визнаного рівня компетентності у сфері права, дорадча група експертів буде формувати їх рейтинговий список. Кандидати у рейтинговому списку будуть розміщуватися залежно від кількості голосів, отриманих від дорадчої групи, від найвищого (6 голосів за) до найнижчого результату (0 голосів за);
  • Верховна Рада України та з’їзд суддів України, призначаючи на посаду суддю Конституційного Суду України, спочатку будуть проводити голосування стосовно тих кандидатів, які отримали найвищий рейтинг. У разі набрання такими кандидатами недостатньої кількості голосів голосування буде проводитися щодо наступних у рейтингу кандидатів, які отримали на один голос менше від дорадчої групи експертів, аж до вичерпання всього списку оцінених кандидатів;
  • установити, що з дня набрання чинності цим законом усі процедури відбору кандидатур на посаду судді Конституційного Суду на конкурсних засадах, розпочаті суб’єктами призначення та не завершені станом на день набрання ним чинності, вважаються припиненими без окремого рішення суб’єктів призначення та оголошується заново.
Поділитися

Підписуйтесь на «Юридичну практику» в Facebook, Telegram, Linkedin та YouTube.

Баннер_на_сайт_тип_1
YPpicnic600x900
баннер_600_90px_2
2024
tg-10
Legal High School

СВІЖИЙ ВИПУСК

Чи потрібно відновити військові суди в Україні?

Подивитися результати

Завантажується ... Завантажується ...

PRAVO.UA