Допустимість державної допомоги для спортивної інфраструктури - обговорення в АМКУ — PRAVO.UA Допустимість державної допомоги для спортивної інфраструктури - обговорення в АМКУ — PRAVO.UA
прапор_України
2024

Генеральний партнер 2024 року

Видавництво ЮРИДИЧНА ПРАКТИКА
Головна » Новини » Допустимість державної допомоги для спортивної інфраструктури - обговорення в АМКУ

Допустимість державної допомоги для спортивної інфраструктури – обговорення в АМКУ

  • 31.07.2023 17:18

Проєкт критеріїв оцінки допустимості державної допомоги для спортивної інфраструктури, зокрема положення щодо сфери його застосування, визначення окремих термінів, форм відповідної державної допомоги, обговорили 28 липня під час чергової узгоджувальної наради фахівці Антимонопольного комітету України, Міністерства молоді та спорту України та Міністерства фінансів України. Про це повідомляє пресслужба АМКУ.

Ще в березні 2023 року АМКУ схвалив проєкт урядової постанови, яким передбачається затвердження критеріїв оцінки допустимості державної допомоги суб’єктам господарювання для спортивної інфраструктури. Наразі триває робота щодо погодження цього проєкту із заінтересованими органами.

Під час цієї наради учасники детально обговорили пропозиції Мінмолодьспорту та Мінфіну стосовно окремих положень та визначень, що містяться у проєкті критеріїв.

Зокрема, враховуючи пропозиції Мінфіну, в проєкті пропонується передбачити, що державна допомога надаватиметься у будь-якій формі, визначеній Законом України «Про державну допомогу суб’єктам господарювання», з урахуванням витрат та положень, визначених Бюджетним та Податковим кодексами України, Законами України «Про фізичну культуру і спорт», «Про підтримку олімпійського, паралімпійського руху та спорту вищих досягнень в Україні», та інших нормативно-правових актів, відповідно до яких здійснюється фінансування розвитку фізичної культури і спорту.

Окрему увагу під час наради було приділено визначенню терміна «спортивна інфраструктура», зокрема, обговорювалась пропозиція віднести до цього поняття виключно комплекси спортивних споруд, що використовуються для проведення відповідних заходів закладами фізичної культури та спорту.

Водночас фахівці Комітету наголосили, що Бюджетним кодексом України, який регулює відносини, що виникають у процесі складання, розгляду, затвердження, виконання бюджетів, не передбачено надання підтримки лише закладам фізичної культури та спорту, а натомість передбачені, зокрема, видатки за різного рівня програмами з розвитку фізичної культури і спорту, на заходи з фізичної культури і спорту, а також – фінансова підтримка спортивних споруд місцевого значення.

«Тому Комітет усе ж таки запропонував під час опрацювання визначення терміна «спортивна інфраструктура» враховувати положення, передбачені Бюджетним кодексом України, щодо всіх програм та заходів, на які здійснюються видатки з державного бюджету, з бюджетів сільських, селищних, міських територіальних громад, загалом з усіх місцевих бюджетів», – наголосила перша заступниця голови Комітету – державна уповноважена Ольга Музиченко.

У цілому критерії оцінки допустимості державної допомоги у різних сферах є дієвим інструментом захисту конкуренції, підвищення прозорості й ефективності управління місцевими та державними ресурсами. Під час підготовки до надання різних видів державної допомоги суб’єктам господарювання надавачі мають заздалегідь дбати про їх відповідність правилам (критеріям) державної допомоги у кожній зі сфер. Тож детальне обговорення зацікавленими сторонами проєктів є важливою частиною підготовки якісних нормативно-правових актів. Водночас в АМКУ вкотре наголосили, що самі собою критерії не зобов’язують надавачів державної допомоги відшкодовувати суб’єктам господарювання витрати за всіма напрямами, за якими вони створені.

«Наприклад, критерії оцінки допустимості державної допомоги суб’єктам господарювання для спортивної інфраструктури, передбачені відповідним проєктом постанови уряду, не зобов’язують міністерство надавати державну допомогу всім суб’єктам, що працюють у цій сфері. Ці критерії – правовий механізм, що буде використовуватись Комітетом як уповноваженим органом під час оцінювання допустимості допомоги для спортивної інфраструктури. Отримувачі ж державної допомоги визначаються відповідними нормативно-правовими та розпорядчими актами», – наголосила за результатами засідання директорка Департаменту моніторингу і контролю державної допомоги Оксана Чабанюк. 

Нагадаємо, що АМКУ на основі acquis Європейського Союзу розробляє критерії оцінки допустимості державної допомоги суб’єктам господарювання з метою створення правових механізмів для реалізації положень Закону України «Про державну допомогу суб’єктам господарювання» й імплементації положень Угоди про асоціацію.

З початку 2023 року уряд затвердив критерії оцінки допустимості державної допомоги для підтримки культури та збереження культурної спадщини; забезпечення розвитку регіонів і підтримки середнього та малого підприємництва; надання послуг, що стосуються масової інформації.

Поділитися

Підписуйтесь на «Юридичну практику» в Facebook, Telegram, Linkedin та YouTube.

Баннер_на_сайт_тип_1
YPpicnic600x900
баннер_600_90px_2
2024
tg-10
Legal High School

СВІЖИЙ ВИПУСК

Чи потрібно відновити військові суди в Україні?

Подивитися результати

Завантажується ... Завантажується ...

PRAVO.UA