Як повідомляє
Комісія з проведення конкурсу на зайняття посади директора НАБУ, на засіданні 6 лютого ухвалено два рішення: встановлена невідповідність кандидата Руслана Габрієляна вимогам, визначеним у частині 2 статті 6 Закону України “Про Національне антикорупційне бюро України”, та припинена його участь у конкурсі, а також внесені зміни до Критеріїв та методики оцінки кандидатів на посаду директора Національного антикорупційного бюро України.
Щодо відповідності кандидата Руслана Габрієляна критеріям визначених законом про НАБУ:
- Згідно з поясненнями кандидата наявність 5 років перебування на керівних посадах підтверджується перебуванням, зокрема, і на посаді прокурора відділу прокуратури Південного регіону України з нагляду за додержанням законів у воєнній сфері (спеціалізована прокуратура на правах обласної прокуратури).
- Комісія звернулась із запитами до Офісу Генерального прокурора, в яких просила:
– надати копії документів про розподіл обов’язків, положення (регламенти) підрозділів прокуратури, у яких працював кандидат, та/чи інші нормативні акти, які визначати посадові обов’язки кандидата та були чинні на час роботи кандидата;
– повідомити, відповідно до якої процедури та ким кандидата було призначено на посади у органах прокуратури і чи належали посади, які обіймав кандидат в органах прокуратури, до керівних (адміністративних).
- У відповіді Офісу Генерального прокурора зазначено, що посада прокурора відділу прокуратури Південного регіону України з нагляду за додержанням законів у воєнній сфері (спеціалізована прокуратура на правах обласної прокуратури), яку кандидат обіймав з 27 червня 2013 року до 11 липня 2014 року, не належить до керівних (адміністративних).
- Враховуючи зазначену інформацію, досвід роботи кандидата на керівних посадах становить 1 620 днів, або 4,4 роки. Це менше, ніж передбачений законом мінімальний 5-річний досвід перебування на керівних посадах. Тобто кандидат не відповідає вимогам до посади за законом.
Щодо Критеріїв та методики оцінки кандидатів на посаду директора НАБУ:
- Попередня процедура передбачала відправлення запитальників кандидатам, щодо доброчесності яких є сумніви, та надання цим кандидатам 5 днів для підготовки відповіді. Після отримання відповіді – аналіз Комісією, і лише опісля – затвердження графіка проведення співбесід щодо доброчесності. На практиці це означає, що усі ці кроки вимагають мінімум три тижні.
- Зміни дозволять одразу запросити всіх кандидатів на співбесіду щодо доброчесності одночасно з відправленням запитальників кандидатам.
- Це дасть змогу оптимізувати процес відбору та надати можливість усім кандидатам публічно розвіяти сумніви щодо власної доброчесності. Тобто процедура стає, з одного боку, більш оперативною, з іншого боку – більш прозорою.
- Попередній підхід до організації співбесід передбачав перерву мінімум 5 днів між співбесідами щодо доброчесності і професійної компетентності кандидатів.
- Зміни дадуть можливість затверджувати графіки 2 співбесід одночасно, без перерви між ними. У випадку встановлення невідповідності кандидата критерію доброчесності він негайно припиняє участь у конкурсі і не буде проходити інтерв’ю щодо відповідності критерію компетентності.
Як зазначається в повідомленні Комісії, процедура конкурсу стає більш інтенсивною та оперативною, без погіршення якості процесу. Кандидати зможуть більш ефективно планувати власний графік, враховуючи участь у конкурсі.
Перелік учасників конкурсу є
за посиланням, згідно з оприлюдненим загальним рейтингом кандидатів, за результатами проходження тестувань на знання законодавства та загальні навички Руслан Габрієлян посідав друге місце.