Вільні смуги — PRAVO.UA Вільні смуги — PRAVO.UA
прапор_України
2024

Генеральний партнер 2024 року

Видавництво ЮРИДИЧНА ПРАКТИКА
Головна » Блог » Вільні смуги

Вільні смуги

  • 16.11.2021 15:48
Рубрика Блог
Аліса Демченко — юристка Mamunya IP, м. Київ

Справа «три смуги Adidas проти двох смуг H&M» тривала майже чверть століття. Але в жовтні поточного року Верховний суд Нідерландів залишив у силі рішення Апеляційного суду Гааги: модний гігант H&M своїм двосмуговим дизайном на спортивній лінійці одягу не порушує прав інтелектуальної власності на зареєстровані три смужки торговельної марки Adidas.

Ще у 1997 році Adidas ініціював у Нідерландах судовий процес проти Н&М і кількох інших компаній (Marca Moda, C&A і Vendex) щодо своєї торговельної марки у зв’язку з продажем спортивного одягу для фітнесу з лінійки Work Out, на якому було нанесено дві паралельні вертикальні смуги. Свій позов компанія Adidas аргументувала тим, що відповідачі порушили її права на торговельні марки, оскільки використання смужок на одязі могло ввести споживачів в оману щодо виробника продукції. Відповідачі стверджували, що смужки на їхньому одязі не повинні були виконувати функцію знаку для товарів та послуг і вказувати на виробника одягу, їх використання мало виключно декоративну мету. Отже, це не вважається порушенням, зокрема через те, що певні загальні знаки, включаючи смугасті візерунки, повинні бути доступними будь‑кому для використання як декор на одязі.

Позов Adidas виявився не просто справою про порушення прав інтелектуальної власності. Судді мали визначити, чи може Adidas заборонити H&M та іншим виробникам (які згодом уклали угоду та залишили H&M єдиним відповідачем) використовувати «ідентичні або схожі» смугасті знаки на своєму одязі. Ця справа мала стати прецедентом для багатьох дизайнерів, які мали намір використовувати подібні смужки.

Судові інстанції Нідерландів кілька разів ставали на бік Аdidas. В одному з рішень зазначалося, що використання компанією H&M дизайну з двома смужками порушує права на знак Аdidas, який, на думку суду, є загальновідомим для значної частини споживачів. Зі свого боку, H&M стверджувала, що повна заборона на використання двох смужок була необґрунтованим обмеженням, і продовжувала захищати свою позицію.

Так справа дійшла до Апеляційного суду Гааги, який у січні 2020 року вказав на відмінності між використанням смужок сторонами спору і постановив, що H&M може використовувати це позначення на своєму спортивному одязі. Суд встановив, що три смуги є звичайним образним знаком і не набули на всій території ЄС розрізняльної здатності внаслідок їх використання.

Adidas не здався і оскаржив це рішення у Верховному суді Нідерландів. Рішенням від 8 жовтня 2021 року останній остаточно відхилив аргументи Adidas, що поставило крапку в тривалій боротьбі великих корпорацій.

 

Автор: Аліса Демченко — молодша юристка Mamunya IP, м. Київ

Поділитися

Підписуйтесь на «Юридичну практику» в Facebook, Telegram, Linkedin та YouTube.

Баннер_на_сайт_тип_1
YPpicnic600x900
баннер_600_90px_2
2024
tg-10
Legal High School

СВІЖИЙ ВИПУСК

Чи потрібно відновити військові суди в Україні?

Подивитися результати

Завантажується ... Завантажується ...

PRAVO.UA