Міндовкілля презентувало нові цифрові сервіси для громадян та бізнесу - режим paperless — PRAVO.UA Міндовкілля презентувало нові цифрові сервіси для громадян та бізнесу - режим paperless — PRAVO.UA
прапор_України
2024

Генеральний партнер 2024 року

Видавництво ЮРИДИЧНА ПРАКТИКА
Головна » Новини » Міндовкілля презентувало нові цифрові сервіси для громадян та бізнесу - режим paperless

Міндовкілля презентувало нові цифрові сервіси для громадян та бізнесу – режим paperless

  • 23.12.2021 13:28

В.о. міністра захисту довкілля та природних ресурсів України Руслан Стрілець презентував три нові цифрові сервіси, які вже працюють на вебпорталі “ЕкоСистема” в режимах peopleless та paperless.

“ЕкоСистему” створено як єдину загальнонаціональну платформу для взаємодії держави, громадськості та бізнесу у природоохоронній сфері.

Нові сервіси на “ЕкоСистемі”:

1. Декларація про відходи у режимі peopleless та paperless

«Перший сервіс електронного подання декларацій про відходи був запущений ще у 2015 році. Однак власне реєстрація декларації проводилася посадовими особами у ручному режимі. Сьогодні ми робимо цю процедуру повністю автоматизованою. Це фактично перша послуга у сфері захисту довкілля, яка надаватиметься взагалі без участі чиновників», – відзначив Руслан Стрілець.

Раніше, подаючи онлайн-декларацію, підприємство чекало на її реєстрацію 5 днів, а могло ще й отримати відмову через допущені помилки. Сьогодні  у режимі paperless допустити помилку буде неможливо. Система одразу перевіряє дані. А після внесення всієї необхідної інформації автоматично реєструє документ.

За словами Руслана Стрільця, таким чином Міністерство прагне змінити ставлення бізнесу до дозвільної системи, щоб підприємцям не доводилося бігати та витрачати час на отримання документів, а алгоритм звітування перед державою був досить зручний і простий.

2. Електронний реєстр висновків на транскордонне перевезення відходів, що включені до “Зеленого переліку”

Україна видає такий Висновок при ввезення/вивезення через кордон відходів, які є безпечними для людей та довкілля. Це товари та речовини, які вже були у вжитку (одяг секонд-хенд, макулатура, б/у шини для автомобілів тощо).

«Недобросовісним суб’єктам господарювання зручно подати паперові документи, отримати відмову, а потім підробити висновок і з ними приїхати на митницю. Для того щоб вирішити цю проблему, ми хочемо зробити послугу повністю paperless. Щоб підприємства більше не отримували папірців, а лише запис в електронному реєстрі. Співробітники митниці зможуть згенерувати з реєстру QR-код із усією необхідною інформацією та прийняти рішення пропускати через кордон відходи, чи ні», – розповів в.о. міністра.

3. QR-витяг із реєстрів екологічної інформації

Щодня до Міндовкілля та облдержадміністрацій надходить близько 300 звернень від громадян, організацій та фахових спеціалістів щодо отримання тієї чи іншої інформації. За рік це приблизно 75 тис. звернень.

Для громадян кожен запит це:

  • від 5 до 30 днів очікування на відповідь + час на доставку поштою,
  • плата за додатковий обсяг копій документів (більше 10 сторінок),
  • відмова в разі допущення технічних помилок – неправильні назва, код тощо.

«Сьогодні ми відходимо від цієї практики. Людина може зайти в “ЕкоСистему” та самостійно у 2 кліки згенерувати QR-витяг з 7 реєстрів екологічної інформації. Миттєво та абсолютно безкоштовно. За лічені секунди кожен українець зможе отримати інформацію:

  • чи є у підприємства дозвіл на викиди забруднювальних речовин в атмосферне повітря;
  • про сплату екологічного податку;
  • про наявність дозволів на спеціальне водокористування;
  • чи перевірялося підприємство Держекоінспекцією та які результати перевірки тощо», – повідомив Руслан Стрілець.

Онлайн-послуги стануть у пригоді кожному українцю для громадського контролю за діяльністю підприємств – забруднювачів довкілля; компаніям, діяльність яких пов’язана з утворенням відходів; підприємцям, які перевозять через кордон України вживані товари (згідно з чинним законодавством вони вважаються відходами, включеними до “Зеленого переліку відходів”).

“Ми можемо впевнено говорити про те, що саме цього року розпочалася активна цифровізація української екологічної сфери. Ми раді, що такі терміни, як paperless та peopleless зараз використовує не лише Міністерство цифрової трансформації, а й колеги з Міндовкілля. Ключова місія Мінцифри – побудувати максимально комфортну державу, зокрема шляхом переведення екопослуг в онлайн. Адже українці та представники бізнесу мають отримувати послуги в доступний і зручний спосіб”, – відзначив перший заступник міністра цифрової трансформації України Олексій Вискуб.

У презентації також взяли участь Данило Молчанов, керівник проєкту USAID/UK aid “Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS”, Олексій Дорогань, виконавчий директор Офісу ефективного регулювання BRDO, Світлана Берзіна, голова Громадської ради при Міністерстві захисту довкілля та природних ресурсів України і президент ГО “Жива планета”, та Єгор Стефанович, голова Громадської ради при Міністерстві цифрової трансформації України.

Нагадаємо, “ЕкоСистема” – це національна платформа, де зібрано всі адміністративні екопослуги для бізнесу та всю екологічну інформацію для громадян.

Презентований Міністерством у травні 2021 року вебпортал постійно поповнюється новим функціоналом, зокрема тут вже доступні 9 онлайн-сервісів, 90 відкритих “зелених” реєстрів, можливість згенерувати QR-витяг із 7 реєстрів з офіційними даними, 3 інтегровані інформаційні ресурси (Державний кадастр територій та об’єктів природно-заповідного фонду, вебсайт та Національний реєстр викидів та перенесення забруднювачів) тощо.

Читайте також: Президент підписав закон про запровадження режиму paperless.

Поділитися

Підписуйтесь на «Юридичну практику» в Facebook, Telegram, Linkedin та YouTube.

Баннер_на_сайт_тип_1
YPpicnic600x900
баннер_600_90px_2
2024
tg-10
Legal High School

СВІЖИЙ ВИПУСК

Чи потрібно відновити військові суди в Україні?

Подивитися результати

Завантажується ... Завантажується ...

PRAVO.UA