Олександр Камша, адвокат, арбітражний керуючий ЮФ «Ілляшев та Партнери» |
20 травня 2022 року Кабінет Міністрів України постановою № 610 затвердив Правила та порядок технічного розслідування авіаційних подій та інцидентів у цивільній авіації (Правила). Вони набрали чинності з 25 травня після офіційного опублікування повідомлення про їх затвердження.
Частиною 2 статті 119 Повітряного кодексу України (ПКУ) встановлено, що технічні розслідування авіаційних подій, надзвичайних подій та пошкоджень повітряних суден в Україні проводяться згідно з правилами та в порядку, що затверджуються Кабміном. До затвердження урядом постанови № 610 такі або подібні до них правила не були затверджені та не застосовувалися.
Звісно, це не перша спроба врегулювати галузь розслідування авіаційних інцидентів в Україні. До певного часу, а саме до 2015 року, в Україні діяли правила, які також нормативно регулювали цю галузь. Минула версія подібних правил була затверджена у відповідності до наказу Державної авіаційної служби України від 13 грудня2005 року № 943. Але через деякий час, відповідно до наказу Міністерства інфраструктури України від 18 травня 2015 року № 172, вищезгаданий наказ Державної авіаслужби був визнаним таким, що втратив чинність. Тож після 19 червня 2015 року в Україні не було актуальної, чинної версії правил розслідування авіаційних подій.
Відсутність правил негативно впливала на авіаційну галузь в Україні та не давала змоги Україні ефективно реалізувати свої власні зобов’язання, які випливають зі статті 26 Конвенції про міжнародну цивільну авіацію від 1944 року (Чиказька конвенція).
Процес здійснення технічних розслідувань причин авіаційних подій посідає одне з основних місць в засадах реалізації державних програм стосовно безпеки авіації. Неналежне нормативне врегулювання норм, що визначають порядок проведення розслідувань авіаційних подій, погано впливало на процедури, що проводяться з метою мінімізації авіаційних подій, та не давало змоги Україні та її компетентним органам організувати технічні розслідування в обсязі, що визначені міжнародними зобов’язаннями України.
Правила розробили задля документарного закріплення порядку та правил проведення технічних розслідувань авіаційних подій, що сталися на території України, розмежування компетенцій та зон відповідальності органів, які залучені до розслідування, подальшого убезпечення користування громадянами України цивільною авіацією та запобігання авіаційним подіям відповідно до міжнародних зобов’язань України, що передбачені у додатках до Чиказької конвенції (додаток 13).
Основним завданням прийнятих правил є забезпечення безпеки польотів шляхом встановлення законних процедур здійснення розслідувань, які повинні відповідати зобов’язанням України, що вказані у Чиказькій конвенції, зокрема:
Отже, затверджені урядом правила дадуть змогу компетентним органам забезпечити проведення належних досліджень негативних подій в галузі авіації та зможуть таким чином убезпечити використання громадянами України цивільної авіації. На жаль, наразі український авіаційний простір для цивільних користувачів закрито.
© Юридична практика, 1997-2024. Всі права захищені
Кількість адвокатських балів | Вартість |
---|---|
Відеокурс з адвокатської етики | 650 грн |
10 адвокатських балів (включаючи 2 бали за курс з адвокатської етики) | 2200 грн |
16 адвокатських балів (включаючи 2 бали за курс з адвокатської етики) | 3500 грн |
8 адвокатських балів (без адвокатської етики) | 1800 грн |
Щодо додаткової інформації
Email: [email protected]
Тел. +38 (050) 449-01-09
Пожалуйста, подождите…