Закон про азартні ігри – важливий крок у бік зменшення злочинів та тіньового бізнесу — PRAVO.UA Закон про азартні ігри – важливий крок у бік зменшення злочинів та тіньового бізнесу — PRAVO.UA
прапор_України
2024

Генеральний партнер 2024 року

Видавництво ЮРИДИЧНА ПРАКТИКА
Головна » Прес-релізи » Закон про азартні ігри – важливий крок у бік зменшення злочинів та тіньового бізнесу

Закон про азартні ігри – важливий крок у бік зменшення злочинів та тіньового бізнесу

  • 25.01.2023 11:22
Рубрика Прес-релізи

Легалізація грального бізнесу, на думку деяких спеціалістів, вже є правильним рішенням. Офіційно на законодавчому рівні не знищено бізнес в державі, а його лише змусили перейти в тінь. Все це спричинило певні негативні наслідки:

  • залучення до азартної гри неповнолітніх осіб і представників соціально незахищених верств населення;
  • недоотримання країною грошей в податкову скарбничку;
  • відсутність контролю за кримінальними елементами та ін.

З набрання чинності законом про азартні ігри всі вищезазначені наслідки поступово відходять у минуле. За казино “Ельслотс” на реальні гроші та іншими майданчиками здійснюється пильний контроль. Однак для остаточної нормалізації ситуації потрібен не тільки жорсткий контроль, але і дотримання зобов’язань усіма учасниками ринку. Насамперед мова йде про:

  • відповідальну гру;
  • недопущення поширення залежності (лудоманії);
  • недопущення примусового втягнення в гральний процес.

Слабкі сторони закону про азартні ігри

В українському законодавстві присутні слабкі місця:

  1. Дозвіл на розташування апаратів у залах готелів, котрі мають не менше від трьох зірок. Таке рішення перетворює азартні ігри на більш доступні для споживача. А як відомо, саме гральні автомати є найбільш небезпечними та «затягуючими». Це збільшує небезпеку появи нових людей із залежністю.
  2. Відсутність у законі запобіжників: ліміт розміру максимальної ставки, відсутність контролю державною системою онлайн-моніторингу за кожним гравцем окремо. Законом не встановлений час «охолодження» – часовий проміжок між програшем людини та новою її ставкою. Цей параметр досить небезпечний з точки соціального наслідку.
  3. Державна система моніторингу (Комісія з регулювання азартних ігор) повинна завершити своє формування через два роки після узаконення азартної гри. Саме КРАІЛ здійснює контроль організаторів грального бізнесу, слідкує за грошовим обігом, контролює надходження податків до бюджету та ін. На жаль, підключення офлайн та онлайн грального обладнання до загальної системи ще не буде завершене протягом тривалого періоду. Іншими словами, контроль ринку не буде здійснюватися належним чином. Якби система із самого початку функціонувала коректно, то функціонування чорного ринку відразу припинилось.
  4. Надання КРАІЛ великих дискреційних повноважень. Саме від рішень комісії буде залежати періодичність та порядок перевірок учасників азартного ринку, вимоги до азартних автоматів, перелік організацій, що можуть сертифікувати ігри. На жаль, до самих членів комісії відсутні будь які умови щодо співпраці. Тож не варто мати надію на те, що хоча б через 4 роки робота казино буде організована коректно і виконуватиметься доброчесно.
  5. Принцип створення комісії. Під час прийняття закону депутатами були підтримані взаємовиключні позиції. А це є серйозною перепоною для нормалізації контролю за бізнесом.

У статті 7 зазначено, що до членів комісії повинні входити декілька депутатів, що працюють у ВР та займаються питаннями випуску, діяльності та здійснення лотерей, оподаткування грального бізнесу та суб’єктів його діяльності. Сама КРАІЛ створюється при Кабінеті Міністрів.

Сильні сторони закону про азартні ігри

На цей час немає дійсно сильних сторін закону. До позитивних пунктів законодавства можна лише віднести такі:

  1. Створення ідентифікаційних карток гравців як електронних чи матеріальних засобів входу. Вони надають інформацію про людину: дають змогу працівнику казино визначити вік особи та знати, чи не входить вона до чорного списку. Це гарантує контроль доступу до азартної гри, дає змогу вносити додаткову інформацію про гравця. Переглянути інформацію мають право лише працівники державної системи.
  2. Упровадження принципів відповідальної гри: обмеження доступу до конкретної розваги для певного користувача, заборона надавати людині будь-які бонусні виплати, подарунки і заохочення в разі програшу.
  3. Кошти, отримані у вигляді податків та оплати ліцензій для азартних клубів, спрямовуються у фонд підтримки спорту, медицини, культури, освіти і науки.

У законі ще багато прогалин, і треба ухвалити низку законів для нормалізації роботи ринку.

Поділитися

Підписуйтесь на «Юридичну практику» в Facebook, Telegram, Linkedin та YouTube.

Баннер_на_сайт_тип_1
YPpicnic600x900
баннер_600_90px_2
2024
tg-10
Legal High School

СВІЖИЙ ВИПУСК

Чи потрібно відновити військові суди в Україні?

Подивитися результати

Завантажується ... Завантажується ...

PRAVO.UA