Відповідальність за колабораціонізм — пресконференція ЮА «Абсолют» — PRAVO.UA Відповідальність за колабораціонізм — пресконференція ЮА «Абсолют» — PRAVO.UA
прапор_України
2024

Генеральний партнер 2024 року

Видавництво ЮРИДИЧНА ПРАКТИКА
Головна » Новини » Відповідальність за колабораціонізм — пресконференція ЮА «Абсолют»

Відповідальність за колабораціонізм — пресконференція ЮА «Абсолют»

  • 29.04.2022 12:47
Абсолют

У березні 2022 року Кримінальний кодекс України доповнився новою статтею — 111-1 «Колабораціонізм». Вона передбачає декілька форм колабораціонізму та відповідальність для кожної з них. Детально про нове законодавство під час пресконференції телеканалу «Відкритий» розповів керуючий партнер юридичного агентства «Абсолют» Олександр Бондарчук:

«На жаль, кримінальна відповідальність за дії на користь ворога з’явилась лише в березні 2022 року.  Хоча збройна агресія проти України та часткова окупація триває вже вісім років.

На мою думку, важливо говорити зараз на цю тему, щоб громадяни розуміли всі можливі негативні наслідки співпраці з ворогом. Законодавство нове, нас ще очікує судова практика, дуже великий діапазон як дій, що підпадають під поняття «колабораціозм», так і покарань. Напрацювання цієї судової практики нас чекає в майбутньому», — підкреслив Олександр Бондарчук.

Отже, визнаються злочинними такі діяння:

  • публічне заперечення громадянином України здійснення збройної агресії проти України, встановлення та утвердження тимчасової окупації частини території України;
  • публічні заклики громадянином України до: підтримки рішень та/або дій держави-агресора, підтримки збройних формувань та/або окупаційної адміністрації держави-агресора,
  • співпраця з державою-агресором, співпраця зі збройними формуваннями та/або окупаційною адміністрацією держави-агресора, невизнання поширення державного суверенітету України на тимчасово окуповані території України, незаконних виборів та/або референдумів на тимчасово окупованій території;
  • здійснення громадянином України пропаганди у закладах освіти з метою: сприяння здійсненню збройної агресії проти України, встановлення та утвердження тимчасової окупації частини території України, уникнення відповідальності за здійснення державою-агресором збройної агресії проти України;
  • здійснення громадянином України дій, спрямованих на впровадження стандартів освіти держави-агресора у закладах освіти;
  • передання матеріальних ресурсів незаконним збройним чи воєнізованим формуванням, створеним на тимчасово окупованій території, та/або збройним чи воєнізованим формуванням держави-агресора;
  • провадження господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора;
  • організація та проведення заходів політичного характеру, здійснення інформаційної діяльності у співпраці з державою-агресором та/або його окупаційною адміністрацією, спрямованих на підтримку держави-агресора, її окупаційної адміністрації чи збройних формувань та/або на уникнення нею відповідальності за збройну агресію проти України, за відсутності ознак державної зради, активна участь у таких заходах;
  • добровільне зайняття громадянином України посади, пов’язаної з виконанням організаційно-розпорядчих або адміністративно-господарських функцій, у незаконних органах влади, створених на тимчасово окупованій території, у тому числі в окупаційній адміністрації держави-агресора, або добровільне обрання до таких органів, а також участь в організації та проведенні незаконних виборів та/або референдумів на тимчасово окупованій території або публічні заклики до проведення таких незаконних виборів та/або референдумів на тимчасово окупованій території;
  • добровільне зайняття громадянином України посади в незаконних судових або правоохоронних органах, створених на тимчасово окупованій території, а також добровільна участь громадянина України в незаконних збройних чи воєнізованих формуваннях, створених на тимчасово окупованій території, та/або в збройних формуваннях держави-агресора чи надання таким формуванням допомоги у веденні бойових дій проти Збройних Сил України та інших військових формувань, утворених відповідно до законів України, добровольчих формувань, що були утворені або самоорганізовувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України.

Також на пресконференції йшла мова про такі поняття, як державна зрада та диверсії. Анна Попкова, провідна адвокатка практики судового урегулювання спорів «Абсолют» розповіла, що ці статті існували в КК України з 2014 року. Проте до суду доходила лише третина обвинувальний актів з тих, що були розслідувані:

«Можливо, схожа ситуація буде й зі статтею «Колабораціонізм». Адже є проблема саме з розслідуваннями — необхідно ретельно збирати доказову базу, опрацьовувати ті матеріали, які надходять. І я вважаю, що на цю проблему треба звертати увагу», — підкреслила адвокатка.

Поділитися

Підписуйтесь на «Юридичну практику» в Facebook, Telegram, Linkedin та YouTube.

Баннер_на_сайт_тип_1
YPpicnic600x900
баннер_600_90px_2
2024
tg-10
Legal High School

СВІЖИЙ ВИПУСК

Чи потрібно відновити військові суди в Україні?

Подивитися результати

Завантажується ... Завантажується ...

PRAVO.UA