прапор_України

Генеральний партнер 2022 року

Видавництво ЮРИДИЧНА ПРАКТИКА
Головна » Новини » Верховний Суд підтримав позицію АМКУ у справі щодо маркування вин LAMBRUSCO

Верховний Суд підтримав позицію АМКУ у справі щодо маркування вин LAMBRUSCO

  • 01.09.2022 16:14

Верховний Суд на засіданні 30 серпня 2022 року підтримав позицію Антимонопольного комітету України у справі проти вітчизняного виробника вин — НВП «Нива» ТОВ. Про це повідомляє пресслужба АМКУ.

Під час розгляду справи АМКУ встановив, що НВП «Нива» ТОВ поширювало на контретикетках трьох вин власного виробництва LAMBRUSCO (SPUMANTE, FRIZANTE та DOLCE VITA) інформацію, що вводила в оману споживачів.

Зокрема, виробник друкував на контретикетках пляшок вина такі твердження:
  • «При виробництві використовується виноград італійського походження»;
  • «Виготовлено за італійською технологією»;
  • «Неповторний, трохи терпкий смак досягається за рахунок поєднання білих та червоних сортів винограду італійського походження».

Окрім цього, інформація, що зазначалася латиницею на етикетках згаданих вин, мала більший шрифт, ніж інформація кирилицею.

Використання таких позначень для маркування продукції може створювати у споживача оманливе враження про:
  • виготовлення цих марок вин в Італії;
  • використання для виробництва вин італійського виноматеріалу;
  • виготовлення вин за італійською технологією.

Що насправді, як встановив Комітет, не відповідає дійсності.

Зокрема, АМКУ встановив, що до складу зазначених видів вин входять, окрім виноматеріалів, концентрат виноградного соку, спиртові рослинні екстракти («Груша», «Лісові ягоди» та «Чайна троянда») та діоксид вуглецю.

Тоді як згідно із законодавством вино — це алкогольний напій, вироблений виключно «з винограду, міцність якого набувається внаслідок спиртового бродіння роздушених ягід або свіжовіджатого соку, а в разі виготовлення вин кріплених — підвищується шляхом додавання спирту етилового».

Також під час розгляду справ підприємство не змогло належним чином підтвердити походження з Італії сировини, що використовувалася для виробництва його вин, та дотримання відповідної технології. Споживчі властивості зазначених марок вин LAMBRUSCO відрізняються від споживчих властивостей виноробної продукції, країною виробництва якої дійсно є Італія.

Отже, інформація, поширена НВП «Нива» ТОВ на контретикетках вин LAMBRUSCO:

  • не відповідає дійсності,
  • може ввести в оману споживача,
  • спонукати його придбати саме цей продукт на основі хибного розуміння написів на етикетках.
АМКУ наголошує, що назва та вид виноробної продукції:
  • мають бути зрозумілими для споживача,
  • конкретно та точно характеризувати продукт,
  • розкривати його походження,
  • надавати можливість відрізняти певний вид виноробної продукції.

Адже, обираючи певний вид алкогольної продукції, споживачі керуються саме заявленою виробником інформацією.

Поширення подібної неправдивої інформації може також посилити конкурентну позицію відповідача на ринку й надати йому неправомірні переваги не завдяки власним досягненням, а завдяки введенню в оману споживачів.

З огляду на вищезазначене АМКУ ухвалив рішення про те, що НВП «Нива» ТОВ вчинило порушення Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції» у вигляді поширення інформації, що вводить в оману, та оштрафував підприємство на 707 000 грн.

Відповідач із рішенням АМКУ не погодився й впродовж двох років оскаржував його в судовому порядку. Всі три судові інстанції зрештою підтримали позицію Комітету.

Оскільки впродовж цього часу відповідач не сплатив штраф до державного бюджету, то за рахунок пені на цей час він становить 1 млн 414 тис грн.

Поділитися

Підписуйтесь на «Юридичну практику» в Facebook, Telegram, Linkedin та YouTube.

tg-10
4_TaxForce600_90
covid
На-сайт_балы_600х90
На-сайт1_600x90
top50_2020_600x90
ULF_0002
Vacancies_600x90_ua
doroszab2
Slide

Чи потрібно відновити військові суди в Україні?

Подивитися результати

Loading ... Loading ...

PRAVO.UA