В Україні запрацювали нові правила поведінки під час взаємодії з боржником: що заборонено колекторам — PRAVO.UA В Україні запрацювали нові правила поведінки під час взаємодії з боржником: що заборонено колекторам — PRAVO.UA
прапор_України
2024

Генеральний партнер 2024 року

Видавництво ЮРИДИЧНА ПРАКТИКА
Головна » Новини » В Україні запрацювали нові правила поведінки під час взаємодії з боржником: що заборонено колекторам

В Україні запрацювали нові правила поведінки під час взаємодії з боржником: що заборонено колекторам

  • 14.04.2021 11:22

Сьогодні набирає чинності Закон № 1349-IX “Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту споживачів при врегулюванні простроченої заборгованості”.

Документ встановлює механізми захисту боржників, закріплює вимоги до колекторів та колекторських компаній, вимоги до кредитодавців, а також повноваження Національного банку України щодо здійснення нагляду за додержанням законодавства про захист прав споживачів фінансових послуг.

Закон вводиться в дію 14 липня 2021, крім пунктів у прикінцевих та перехідних положеннях, які визначають правила взаємодії з боржником та набрали чинності 14 квітня.

Зокрема, відтепер юридичні особи, які провадять діяльність із врегулювання простроченої заборгованості, фізичні та юридичні особи, залучені на договірних засадах такими юридичними особами,  повинні здійснювати взаємодію із споживачем, його близькими особами, представником, спадкоємцем, поручителем, майновим поручителем або третіми особами під час врегулювання простроченої заборгованості виключно шляхом:

  • безпосередньої взаємодії (телефонні та відеопереговори, особисті зустрічі). Проведення особистих зустрічей можливе виключно з 9 до 19 години за умови згоди боржника;
  • надсилання текстових, голосових та інших повідомлень через засоби телекомунікації;
  • надсилання поштових відправлень із позначкою “Вручити особисто” за місцем проживання чи перебування або за місцем роботи фізичної особи.

Під час врегулювання простроченої заборгованості забороняється:

  • вчиняти дії, що зазіхають на особисту гідність, права, свободи, власність споживача, його близьких осіб, представника, спадкоємця, поручителя, майнового поручителя та/або інших осіб, ставлять під загрозу життя, здоров’я, ділову репутацію зазначених осіб, а також використовувати погрози, шантаж, вчиняти інші незаконні (неправомірні) дії стосовно зазначених осіб;
  • вводити споживача, його близьких осіб, представника, спадкоємця, поручителя, майнового поручителя, третіх осіб в оману щодо:
  1. розміру, характеру та підстав виникнення простроченої заборгованості, а також наслідків, що настануть у разі невиконання умов договору про споживчий кредит;
  2. передання питання про погашення простроченої заборгованості на розгляд суду, можливості застосування до боржника заходів адміністративного і кримінального переслідування;
  3. належності до органів державної влади та органів місцевого самоврядування;
  • з власної ініціативи взаємодіяти зі споживачем, його близькими особами, представником, спадкоємцем, поручителем, майновим поручителем або третіми особами та/або з їхніми близькими особами у період з 20 до 9 години, а також у вихідні, святкові і неробочі дні;
  • взаємодіяти зі споживачем, його близькими особами, представником, спадкоємцем, поручителем, майновим поручителем або третіми особами та/або з їхніми близькими особами більш ніж двічі на добу, крім випадків додаткової взаємодії на їхню власну ініціативу;
  • приховувати інформацію про номер контактного телефону, з якого здійснюється дзвінок або надсилається повідомлення, про поштову адресу чи адресу електронної пошти, з якої надсилається повідомлення, про відправника поштового або електронного повідомлення;
  • використовувати функцію (сервіс) автоматичного додзвону до споживача, його близьких осіб, представника, спадкоємця, поручителя, майнового поручителя, третіх осіб протягом більш ніж 30 хвилин на добу;
  • використовувати на конвертах або повідомленнях зображення, що можуть бути сприйняті як такі, що містять погрозу;
  • будь-яким чином повідомляти третіх осіб про заборгованість споживача;
  • вчиняти дії, що завдають шкоду репутації, у тому числі діловій репутації, споживача, його близьких осіб, представника, спадкоємця, поручителя або погрожувати вчиненням таких дій;
  • вимагати погашення заборгованості в інший спосіб, ніж передбачено договором про споживчий кредит або законом.

Читайте також наші інструкції, які допоможуть вирішити питання з дзвінками колекторів щодо погашення чужого боргу:

Дзвонять колектори: що робити, щоб не віддавати чужий борг

Дзвонять колектори: зразок заяви про злочин до кіберполіції

Поділитися

Підписуйтесь на «Юридичну практику» в Facebook, Telegram, Linkedin та YouTube.

Баннер_на_сайт_тип_1
YPpicnic600x900
баннер_600_90px_2
2024
tg-10
Legal High School

СВІЖИЙ ВИПУСК

Чи потрібно відновити військові суди в Україні?

Подивитися результати

Завантажується ... Завантажується ...

PRAVO.UA