прапор_України

Генеральний партнер 2022 року

Видавництво ЮРИДИЧНА ПРАКТИКА
Головна » Новини » В Україні розпочинають реформу містобудування: що передбачено законопроєктом

В Україні розпочинають реформу містобудування: що передбачено законопроєктом

  • 01.07.2021 16:23

Парламент прийняв за основу законопроєкт № 5655, який має розпочати реформу сфери містобудівної діяльності.

Законопроєкт має забезпечити реалізацію реформи державного регулювання у сфері містобудівної діяльності.

Удосконалюються питання, пов’язані з розробкою проєктної документації на будівництво об’єкта та її експертизою:

  • запроваджується перевірка проєктної документації на будівництво об’єкта та відомостей про неї на їх повноту, відповідність формату, логічність та достовірність автоматично програмними засобами Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва;
  • розширюється перелік інформації, яка перевіряється під час експертизи проєктної документації на будівництво об’єкта (наприклад, додатково буде перевірятися відповідність намірів забудови цільовому призначенню земельної ділянки; наявність/відсутність в об’єкта статусу пам’ятки культурної спадщини або щойно виявленого об’єкта культурної спадщини);
  • експертні організації, які здійснюватимуть експертизу проєктної документації на будівництво об’єкта, підлягатимуть реєстрації та обов’язковому страхуванню цивільно-правової відповідальності.

Крім того, запроваджується державна реєстрація у сфері містобудівної діяльності:

  • права на виконання підготовчих та будівельних робіт,
  • зміни у відомостях про таке право, зупинення, поновлення, припинення права на виконання підготовчих та будівельних робіт,
  • завершення підготовчих робіт з демонтажу (знесення) об’єкта нерухомого майна (будинку, будівлі, споруди),
  • прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів.

Повноваження у сфері державної реєстрації покладаються на державних реєстраторів у сфері містобудівної діяльності:

  1. нотаріусів;
  2. посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної або міської ради, Київської, Севастопольської міської, районної, районної в містах Києві та Севастополі державної адміністрації, на яких покладено повноваження державного реєстратора речових прав на нерухоме майно;
  3. посадових осіб центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань містобудівного контролю – щодо об’єктів, на які поширюється дія Закону України “Про державну таємницю”, а також стосовно реєстраційних дій, щодо яких прийнято рішення за наслідками адміністративного оскарження.

Також встановлюються особливості проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно без участі державного реєстратора. Така державна реєстрація може проводитись лише на підставі:

  • заяви про державну реєстрацію права власності на об’єкт нерухомого майна, поданої у складі заяви про державну реєстрацію прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта, будівництво якого здійснювалось на підставі будівельного паспорта;
  • інформації електронної системи про державну реєстрацію завершення підготовчих робіт з демонтажу (знесення) об’єкта нерухомого майна (будинку, будівлі, споруди) – у разі якщо в Державному реєстрі прав та Реєстрі будівельної діяльності Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва містяться відомості про ідентифікатор закінченого будівництвом об’єкта.
Поділитися

Підписуйтесь на «Юридичну практику» в Facebook, Telegram, Linkedin та YouTube.

tg-10
4_TaxForce600_90
covid
На-сайт_балы_600х90
На-сайт1_600x90
top50_2020_600x90
ULF_0002
Vacancies_600x90_ua

Чи потрібно відновити військові суди в Україні?

Подивитися результати

Loading ... Loading ...

PRAVO.UA