прапор_України

Генеральний партнер 2022 року

Видавництво ЮРИДИЧНА ПРАКТИКА
Головна » Новини » Українські » Тренд на ревіталізацію відзначили експерти Форуму з екології та сталого розвитку

Тренд на ревіталізацію відзначили експерти Форуму з екології та сталого розвитку

  • 10.11.2021 20:16

Завершальна сесія Форуму з екології та сталого розвитку була присвячена інфраструктурному складнику та відповідальному бізнесу, її модератором став Максим Капеліст, партнер ЮФ «Юрлайн».

Тонкощі пакування

Про власний проєкт, покликаний мінімізувати вплив на довкілля, учасникам форуму розповів Сергій Рудковський, генеральний директор ТОВ «Сем Екопак». Його ідея полягає в усуненні синтетичних полімерів із пакувальних матеріалів. Описуючи реалії сьогодення, він зазначив, що полиці супермаркетів традиційно заповнюють продукти харчування, запаковані в синтезовані полімери. До цього через пандемію коронавірусу додалося ще й індивідуальне упакування кожної одиниці продукції в пластик.

Головною місією проєкту, який презентував Сергій Рудковський, є створення альтернативних матеріалів та можливостей для пакування. Зокрема, компанія:

  • провела дослідження матеріалів, які раніше не використовувалися як циркулярні та не перероблялися;
  • змогла повернути до життя низку біорозкладних волокнистих матеріалів, а саме: паперові втулки, одноразові стаканчики та паковання типу тетрапак.

Крім того, широко використовуються:

  • відходи хлібопекарської промисловості (дерть),
  • відходи деревообробки (тирса),
  • кавова гуща.

«Там, де інші бачили лише відходи, за утилізацію яких потрібно було платити, ми побачили матеріал для переробки», – підкреслив Сергій Рудковський.

Таким чином було створено цілу лінійку пакувальних матеріалів для продовольства та промисловості. Наразі лише 5% від виробленого споживається всередині країни, решта йде не експорт до Євросоюзу:

  • там споживачі та регулятори лояльніші до біорозкладного паковання;
  • полімери там, навпаки, забороняють та обкладають додатковими митами.

Наостанок спікер розповів про долю законопроєкту «Про упаковку та відходи упаковки», який стимулює виробника використовувати біорозкладне та перероблюване паковання, формуючи екодружню економіку.

Нове життя старих об’єктів

Про досвід ревіталізації промислових об’єктів розповів Микола Капацина, засновник та девелопер громадського простору «*8 ПРИЧАЛ», депутат Миколаївської міської ради. Він зазначив, що до середини 90-х років у місті зберігалася інфраструктура річкових пасажирських перевезень. Але пізніше ці об’єкти залишилися без уваги власника і стали занепадати. Маючи досвід розбудови берегової інфраструктури, компанія вирішила викупити і ревіталізувати один річковий вокзал, оточений занедбаним парком:

  • близько року пішло на розробку проєктної документації,
  • під час робіт було повністю реконструйовано набережну,
  • сертифіковано причали,
  • триває ремонт приміщення річкового вокзалу.

З того часу без жодних атракціонів набережна стала улюбленим місцем відпочинку миколаївців, адже це перший реконструйований соціальний об’єкт у місті.

Потенціал промзон

Ще одним успішним проєктом ревіталізації великого промислового об’єкта поділилася Ольга Джелебова, директор із маркетингу та комунікацій інвесткомпанії Q Partners. Вона розповіла про реалізацію амбітного соціального проєкту – перетворення території колишнього заводу «Арсенал» на культурно-мистецький простір.

Ольга Джелебова зробила екскурс в історію створення арсеналу, побудованого на базі київської фортеці.

На жаль, об’єкт історичної та культурної спадщини до середини двохтисячних перетворився на руїни, і саме таким його побачили на початку ревіталізації у 2017 році.

Завдання було таке: за прикладом великих європейських міст перетворити колишнє промислове підприємство на соціальний простір, що чудово вписується у міський ареал та є своєрідним магнітом не лише для жителів міст, але й для туристів.

Уже сьогодні на території «Арсеналу»:

  • працюють коворкінг та фудмаркет,
  • реконструйовано прилеглі Арсенальну площу та будівлю київської комендатури.

На черзі – реконструкція стадіону, котрий відповідатиме вимогам УЄФА та зможе приймати матчі світового рівня.

У реконструкцію вже інвестовано 50 млн доларів США. На фінальному етапі, за словами Ольги Джелебової, сума зросте принаймні вчетверо. Плани у компанії грандіозні – нещодавно вона виграла тендер на приватизацію колишнього заводу «Більшовик».

Електротранспорт як тренд

Про законодавче регулювання електротранспорту в Україні та європейський досвід такого регулювання під час онлайн-включення розповіла Марта Галабала, старший юрист Asters. Вона окреслила нормативно-правову базу, яка регулює цю сферу, та нагадала про зміни до Податкового та Митного кодексів, що дали змогу суттєво наростити парк приватного електротранспорту.

2018 року Кабінет Міністрів України схвалив Транспортну стратегію держави на період до 2030 року. Проте це сталося до того, як Євросоюз ухвалив свою «Зелену угоду», яка встановила жорсткі вимоги щодо декарбонізації.

Серед завдань цієї стратегії:

  • забезпечення комплексного інноваційного розвитку транспорту;
  • оновлення міського транспорту з переважним переходом на електротранспорт;
  • підвищення рівня екологічної безпеки на транспорті;
  • зменшення обсягу викидів парникових газів в атмосферне повітря від пересувних джерел до 60 % від рівня 1990 року, зокрема завдяки збільшенню частки громадського транспорту та електротранспорту, електробусів, велосипедів тощо.

Марта Галабала проаналізувала Європейський зелений курс і Директиву про чисті транспортні засоби та навела приклади реалізації ідеї екологічного транспорту в Німеччині та Данії.

Екологічний складник репутації

Про приклади та виклики відповідального бізнесу говорила у своїй доповіді Наталія Лиса, директор із юридичних питань і комплаєнса «Nestle Україна і Молдова». Вона розповіла про соціально орієнтовані проєкти своєї компанії та наголосила, що вони розраховані на три групи:

  • родину (здорове харчування та здоровий спосіб життя),
  • громаду (розвиток успішних громад),
  • планету (турбота про навколишнє середовище).

Приклади реалізації таких проєктів:

  • «Господар – стале сільське господарство» (фокус на відновлювальне сільське господарство);
  • «Net Zero Roadmap – зменшення CO2» (сонячні панелі та бойлер на біомасі, завдяки якому було на 43% зменшено викиди на Харківській фабриці).

Окремо спікер презентувала придатне до переробки паковання та зазначила, що до 2025 року заплановано перейти на 100% паковання, придатного до переробки або вторинного використання.

Проте, за словами Наталії Лисої, придатність до переробки не спрацює за відсутності відповідної інфраструктури. Саме тому наступний їх проєкт – «Маяк» – присвячений:

  • створенню інфраструктури для збирання і переробки сміття,
  • проведенню просвітницької кампанії серед населення.
Поділитися

Підписуйтесь на «Юридичну практику» в Facebook, Telegram, Linkedin та YouTube.

tg-10
4_TaxForce600_90
covid
На-сайт_балы_600х90
На-сайт1_600x90
top50_2020_600x90
ULF_0002
Vacancies_600x90_ua
doroszab2
Slide

Чи потрібно відновити військові суди в Україні?

Подивитися результати

Loading ... Loading ...

PRAVO.UA