Суд не може визнати бездіяльність державних органів протиправною лише через неналежне чи несвоєчасне виконання обов'язків - Велика Палата — PRAVO.UA Суд не може визнати бездіяльність державних органів протиправною лише через неналежне чи несвоєчасне виконання обов'язків - Велика Палата — PRAVO.UA
прапор_України
2024

Генеральний партнер 2024 року

Видавництво ЮРИДИЧНА ПРАКТИКА
Головна » Новини » Суд не може визнати бездіяльність державних органів протиправною лише через неналежне чи несвоєчасне виконання обов’язків – Велика Палата

Суд не може визнати бездіяльність державних органів протиправною лише через неналежне чи несвоєчасне виконання обов’язків – Велика Палата

  • 18.08.2021 12:07

Велика Палата Верховного Суду пояснила, які факти можуть свідчити, що бездіяльність органів державної влади була протиправною.

Так, у постанові від 7 липня 2021 року у справі № 9901/345/20 Велика Палата вирішувала, чи були ознаки протиправної бездіяльності в діях Верховної Ради України, яка не надала відповіді на звернення позивача щодо отримання інформації стосовно реалізації свого права на звільнення від відбування покарання у зв’язку із закінченням строків давності виконання обвинувального вироку.

ВС звернув увагу на те, що:

  • протиправну бездіяльність суб’єкта владних повноважень треба розуміти як зовнішню форму поведінки (діяння) цього органу / його посадової особи, яка полягає (проявляється) в неприйнятті рішення чи в нездійсненні юридично значущих та обов’язкових дій на користь заінтересованих осіб, які на підставі закону та/або іншого нормативно-правового регулювання віднесені до компетенції суб’єкта владних повноважень, були об’єктивно необхідними і реально можливими для реалізації, але фактично не були здійснені;
  • для визнання бездіяльності протиправною недостатньо одного лише факту неналежного та/або несвоєчасного виконання обов’язкових дій.

Для з’ясування протиправності бездіяльності необхідно врахувати:

  1. конкретні причини, умови та обставини, через які дії, що підлягали обов’язковому виконанню відповідно до закону, фактично не були виконані чи були виконані з порушенням строків;
  2. юридичний зміст, значущість, тривалість та межі протиправної бездіяльності, фактичні підстави її припинення;
  3. шкідливість/протиправність бездіяльності для прав та інтересів заінтересованої особи.

Управління з питань звернень громадян Апарату ВРУ у своєму листі від 7 грудня 2020 року № 09/2/1-2020/230981 повідомило, що згідно з базою даних автоматизованої системи «Листи та звернення громадян» та вебпорталу «Електронний кабінет громадянина» звернення позивача від 9 червня 2020 року не значиться зареєстрованим.

У контексті встановлених обставин справи Велика Палата, як і суд першої інстанції, зазначила, що за браком доказів того, що ВРУ отримала звернення позивача, не можна стверджувати, що відповідач таки отримав це звернення, а відтак відносно нього чинив протиправно, тобто допустив протиправну бездіяльність щодо надання відповіді на лист позивача.

Читайте також: Бездіяльність органів влади не є підставою для застосування принципу мовчазної згоди – КАС ВС

Поділитися

Підписуйтесь на «Юридичну практику» в Facebook, Telegram, Linkedin та YouTube.

Баннер_на_сайт_тип_1
YPpicnic600x900
баннер_600_90px_2
2024
tg-10
Legal High School

СВІЖИЙ ВИПУСК

Чи потрібно відновити військові суди в Україні?

Подивитися результати

Завантажується ... Завантажується ...

PRAVO.UA