«Ритейлер повинен мати змогу зосередитися на питаннях забезпечення продовольчої безпеки, а не на дотриманні бюрократичних процедур» — Інна Крушинська, директор юрдепартаменту Fozzy Group, про роботу під час війни — PRAVO.UA «Ритейлер повинен мати змогу зосередитися на питаннях забезпечення продовольчої безпеки, а не на дотриманні бюрократичних процедур» — Інна Крушинська, директор юрдепартаменту Fozzy Group, про роботу під час війни — PRAVO.UA
прапор_України
2024

Генеральний партнер 2024 року

Видавництво ЮРИДИЧНА ПРАКТИКА
Головна » Новини » «Ритейлер повинен мати змогу зосередитися на питаннях забезпечення продовольчої безпеки, а не на дотриманні бюрократичних процедур» — Інна Крушинська, директор юрдепартаменту Fozzy Group, про роботу під час війни

«Ритейлер повинен мати змогу зосередитися на питаннях забезпечення продовольчої безпеки, а не на дотриманні бюрократичних процедур» — Інна Крушинська, директор юрдепартаменту Fozzy Group, про роботу під час війни

  • 16.05.2022 17:04
Fozzy Group

Про адаптацію Fozzy Group до роботи в умовах війни — відносини з постачальниками, перебудову логістичних ланцюгів, цінову політику, а також волонтерські ініціативи та підтримку працівників — «Юридичній практиці» розповіла Інна Крушинська, директор юридичного департаменту Fozzy Group.

 

— Як Fozzy Group адаптувалася до роботи в умовах війни?

— На початок війни у торгових мережах Fozzy Group працювало 736 продуктових магазинів. У нас були досить амбітні плани щодо відкриття нових магазинів і мрії про нові проєкти у цьому році. Проте війна внесла свої корективи, і ці плани ми вже переглянули. Зараз працює близько 620 об’єктів, 67 частково або повністю зруйновані, 27 у зоні бойових дій або на тимчасово окупованих територіях.

Ми розробили алгоритм, які дії потрібно вчинити для фіксації збитків, завданих нашій компанії внаслідок війни. Зараз відбувається процес фіксації цієї шкоди.

В останній місяць ми активно відновлюємо роботу в Києві та передмісті, Чернігові, Сумах та Харкові. Це стало можливим завдяки нашим воїнам у ЗСУ, які звільнили українські землі. Відновлюємо ті об’єкти, де є фізична доступність. Режим роботи торговельних об’єктів, що працюють, залежить від комендантської години, ситуації в регіоні та можливостей наших перевершників доїхати на роботу. Загалом, ситуація продовжує змінюватися щодня. Десь ми тимчасово зачиняємося, а десь повертаємося до роботи.

 

— Що змінилося в роботі з постачальниками?

— З початком бойових дій ланцюги постачання товарів у супермаркети порушилися. Майже половина постачальників товарів, з якими ми раніше працювали, закрили своє виробництво і припинили відвантаження. Це сталося з різних причин. Частина з них перебувала у зоні бойових дій, а у декого зруйнували виробництво. Це були шокові удари по всій економіці та галузі торгівлі.

Проте сьогодні ми вже не відчуваємо таких проблем, з якими стикнулися у перші тижні повномасштабного вторгнення. Ми знайшли нових постачальників за кордоном і всередині України. Загалом, якщо до війни ми працювали з 2 тис. українських постачальників, то за останній час у нас з’явилося 500 нових. Разом з іншими торговельними мережами приєдналися до платформи ProdUkraine.org, де магазини та виробники можуть прямо домовитися про постачання конкретної продукції.

Ми відразу почали домовлятися з постачальниками про пряме постачання у магазини. Сьогодні майже третина всіх постачальників відвантажує товар прямо в магазини.

Звісно, асортимент товарів змінився, як того вимагає війна. Проте дбаємо, щоб у наших гостей була можливість збалансовано харчуватися, тому постачаємо важливі для здоров’я українців продукти — свіжі овочі, рибу, м’ясо, молочні продукти.

 

— Наскільки вдалося налагодити логістику постачання?

— Логістика стала головним викликом в умовах війни. Змінилися асортимент товарів, шляхи постачання, строки та навіть способи доставлення.

По-перше, ми перебудували ланцюги постачання з урахуванням карти бойових дій. Потрібно було знайти безпечні маршрути в об’їзд пошкоджених автошляхів. Це суттєво збільшило пробіг транспорту та відповідно строки доставки товарів. До того ж і вартість палива зросла. Тому наші витрати на логістику збільшилися. До речі, ми дуже швидко фактично з нуля побудували роботу з Укрзалізницею та доставлення потягами. Від моменту виникнення цієї ідеї до першого відправлення минув лише тиждень. У деяких регіонах залізничне полотно залишається інколи єдиним та найшвидшим способом доставлення.

По-друге, складська логістика стала мішенню для ворожих ракет. У березні російські окупанти влучили в один із наших складів у Київській області, де ми втратили 10 000 палет товару замороженої продукції вартістю 560 млн грн. Також із міркувань безпеки ми були змушені зачинити склад у Харкові. Тому ми переглянули і роботу зі складами, які, на жаль, не могли функціонувати або зовсім, або частково. Оскільки асортименту стало менше, ми почали ефективніше використовувати складські приміщення.

По-третє, з перших днів війни ми стикнулися з нестачею працівників. Когось мобілізували, хтось вступив до лав територіальної оборони, а дехто з працівників не могли добратися на роботу через окупацію. До розподільчих центрів нам прийшли допомагати волонтери та працівники магазинів та офісів. Водіїв вантажівок шукали через соцмережі, медіа та знайомих. Але за два тижні і це питання ми вирішили.

 

— Як ви забезпечуєте доставлення власного імпорту?

— Щодо імпорту — ми так само продовжуємо працювати з іноземними виробниками. Віддаємо перевагу тим, що мають запаси товару. Також почали домовлятися про окреме замовлення під виробництво. У середньому на виготовлення йде 30-45 днів.

Ланцюг постачання зберігається, як і в довоєнні часи: товар заїжджає в Україну на наші склади, після чого розподіляється по мережах. Значні зміни відбулись у постачанні товарів морем: порти в Одесі, Чорноморську та Южному не працюють, тому вантажі переадресовуються на інші порти у Румунії, Німеччині, Нідерландах, звідти товари завозимо в Україну, і це значно збільшує строк доставлення вантажів.

Для доставлення імпортних товарів ми, як і раніше, користуємось найманим транспортом. Усі питання щодо палива вони вирішують самостійно.

 

— Яка політика компанії щодо змінення цін?

— Структура ціноутворення залишається незмінною: ми не збільшуємо відсоток торговельної надбавки на товари. У перші чотири тижні після вторгнення ми встановили мораторій на зміну цін, проте наприкінці березня ми вимушені були переглянути це рішення, щоб наш бізнес міг вистояти до перемоги.

Ціни на соціальні групи товарів регулює держава, тож, звісно, ми дотримуємося законодавства і продаємо такі товари інколи взагалі без отримання прибутку. Водночас є об’єктивні фактори зростання цін на товари — збільшення закупівельної вартості, видатків на логістику і курс валют.

Якщо ціна постачальника на продукцію зросла, відповідно, продукція стає дорожчою і на полицях магазинів. У випадку імпортних товарів на здорожчання вплинула зміна курсу валют.

Також від початку війни транспортування продукції стало значно дорожчим. Адже через війну зруйновані звичні логістичні маршрути, замість них вибудовуємо нові. А це може збільшувати відстань, яку проїжджає продукція до магазинів. Крім того, на цей час ми не маємо можливості всі товари великими партіями доставляти на склади, а потім — безпосередньо в супермаркет. Значна частина продукції доставляється одразу в магазини.

Це робить логістику, а отже, й товар дорожчим. Імпорт доставляємо тепер не морськими шляхами чи літаками в Україну, а автотранспортом і залізницею, що в рази дорожче.

Ми дбаємо про те, щоб кожен гість міг знайти доступні для себе товари на полицях. Тому шукаємо і будемо надалі шукати продукцію за найвигіднішою ціною в постачальників, а також найоптимальніші шляхи доставлення.

 

— Як ви оцінюєте законодавчі зміни на підтримку бізнесу?

— Підтримую зміни, спрямовані на підтримку бізнесу в частині податкового навантаження, а також зміни щодо дерегуляції бізнесу на воєнний період. У такі часи ритейлер повинен мати змогу зосередитись на питаннях забезпечення продовольчої безпеки, а не на дотриманні бюрократичних процедур.

 

— Чим наразі займається ваш юрдепартамент?

— Робота в юридичному департаменті стала ще більш інтенсивною, ніж до війни. Ми допомагаємо бізнесу впоратися з новими викликами, яких війна підкинула чимало. Наприклад, допомагаємо бізнесу з фіксацією збитків через зруйновані магазини, інше втрачене майно. Супроводжуємо договори, що укладаються для того, щоб забезпечити наших гостей необхідними товарами. Здійснюємо юридичний супровід проєктів благодійного спрямування, волонтерських ініціатив, до яких зараз активно долучається компанія. Консультуємо з трудових та інших юридичних питань. Оперативно реагуємо на численні зміни до законодавства, які приймаються у воєнний час.

 

— Чи пішов хтось із колег із юрвідділу захищати країну із зброєю? Чи тримаєте з ними зв’язок?

— Так, ще в перші дні війни захищати нашу країну пішов один із працівників юридичного департаменту. Ми, звісно ж,  підтримуємо з ним зв’язок і чекаємо на його якнайшвидше повернення до команди з перемогою. Також колеги з юридичного департаменту вступали до лав територіальної оборони та самооборони.

 

— Ви долучилися до гуманітарної програми HELP UKRAINE — яку частину роботи покриваєте?

— Справді, спільно з іншими компаніями та органами влади ми розгорнули великий штаб у Польщі HELP UKRAINE.CENTER. Там збирають медикаменти, гуманітарну допомогу та продукти як від іноземних виробників, так і від будь-кого, хто хоче допомогти Україні. Ми допомагаємо з логістикою розподільчого центру в Польщі та у перевезенні вантажу, подальшій видачі нашим постраждалим громадянам гуманітарної допомоги у магазинах наших мереж.

 

— Ви стали волонтерами? Чи є програми для громадян, які не мають коштів?

— З початку вторгнення ми уклали меморандум із Мінсоцполітики та БФ «Київська школа економіки» та допомагаємо завозити і розповсюджувати гуманітарну допомогу в мережах Fozzy Group. Ці товари розміщено в торгових залах на палетах із написом «гуманітарна допомога».

Також ми допомагаємо ЗСУ, лікарням, благодійним фондам та громадським організаціям, сиротинцям та громадянам у скруті. Загалом вже передали понад 1320 тонн продукції на допомогу.

Продовжуємо збирати кошти у додатку «Сільпо» та “Банку Власний Рахунок” кошти на фонд «Повернись живим». Наші гості таким чином перерахували понад 2 млн грн на потреби ЗСУ.

Нещодавно спільно з Мінсоцполітики запустили можливість для постраждалих від війни українців отримати їжу та товари, оплачені благодійниками через сервіс “єДопомога”.

Згуртувалися та всі разом наближаємо перемогу України.

 

— Чи підтримуєте співробітників, які лишились на окупованій території, або тих, хто пішов у ЗСУ чи ТРО?

— Ми пишаємося нашими перевершниками, які або мобілізувалися до ЗСУ, або пішли до ТРО та захищають Україну. Це наша гордість. Звісно, для них всіх збережено робочі місця та заробітну плату, закупили бронежилети. Також чимало перевершників долучилися до волонтерського руху: роблять турнікети, шиють броніки, розвозять продукти, перераховують гроші. Тим, хто був на окупованих територіях та в зонах бойових дій і хотів виїхати, ми допомогли з евакуацією.

 

Від редакції: Захист України — спільна справа для всіх громадян. Ми переконані, що кожен, хто щось робить на користь української перемоги — на передовій чи в тилу, — по-своєму борець за незалежність України. Ми поважаємо кожну працю, яка наближає Україну до перемоги. Ми будемо вдячні нашим читачам за інформацію про правників, чий приклад гідний наслідування, для висвітлення їх роботи в проєкті «Юристи і війна».

 

Поділитися

Підписуйтесь на «Юридичну практику» в Facebook, Telegram, Linkedin та YouTube.

Баннер_на_сайт_тип_1
YPpicnic600x900
баннер_600_90px_2
2024
tg-10
Legal High School

СВІЖИЙ ВИПУСК

Чи потрібно відновити військові суди в Україні?

Подивитися результати

Завантажується ... Завантажується ...

PRAVO.UA