АПВУ звернулася з відкритим листом до народних депутатів України. У зверненні йдеться про неприпустимість прийняття проєкту № 7317 «Про внесення змін до деяких законів України щодо діяльності з примусового виконання судових рішень, рішень інших органів (посадових осіб) у період дії воєнного стану». Проєкт був зареєстрований 26 квітня ц.р.
Асоціація приватних виконавців України зауважила, що сьогодні постало питання збереження змішаної системи примусового виконання рішень.
Вони вказують на низку важливих рішень і змін, які вплинули на інститут приватних виконавців після повномасштабного вторгнення рф в Україну. А саме:
На початку квітня роботу АСВП відновлено лише для органів державної виконавчої служби, а для приватних виконавців за відсутності будь-яких правових, технічних або інших підстав — ні. Внаслідок цього заблокованим залишилося виконання ¼ всіх виконавчих проваджень на суму майже 150 мільярдів гривень.
«Проте наприкінці квітня Міністерство юстиції України ініціювало власний законопроєкт без консультацій із зацікавленими представниками професії», — сказано про зареєстрований народними депутатами проєкт закону № 7317 у листі.
Спільнота приватних виконавців України вважає, що проєкт закону підлягає суттєвому доопрацюванню, оскільки:
«Успіх реформи примусового виконання рішень якраз і полягав у зворотному — в мінімізації втручання посадових осіб у процес виконання судового рішення приватним виконавцем. Приватні виконавці за 5 років довели свою ефективність, стали надійним інструментом для відновлення порушених прав кредитора, отримали визнання бізнесу», — зазначено в листі.
У листі також зауважується, що законопроєкт фактично підмінює судовий контроль за виконанням рішення. Його пропонують замінити контролем із боку посадової особи державної виконавчої служби. І це в той час, коли в умовах правового режиму воєнного стану саме повноваження судів, передбачені Конституцією України, не може бути обмежено, а правосуддя здійснюється.
Ба більше. Контроль може стати фактично одноособовим. І його здійснюватимуть посадовців, які не зацікавлені в ефективності роботи приватних виконавців, а навпаки, мають конфлікт інтересів, адже керівники державних виконавчих органів зацікавлені в якомога більших стягненнях державними виконавцями. Вони отримують 1-4% від стягнутого виконавчого збору у вигляді легальної винагороди.
Окрім цього, дисциплінарну процедуру пропонують замінити «ручним» зупиненням діяльності приватного виконавця строком на три місяці. Підстава для цього — суб’єктивне рішення посадової особи щодо «наявності ознак порушення вимог законодавства». Сам факт проступку та його доведеність не перевіряється.
Мораторій на виконання рішень, своєю чергою, може погіршити становище — у проєкті немає чітких критеріїв визначення відповідних юридичних осіб.
Тож приватні виконавці резюмують, що:
Однак проєкт закону в теперішньому вигляді заподіє більшої шкоди, ніж користі, перекреслить всі здобутки та відкотить систему примусового виконання рішень на п’ять років назад, вважають в АПВУ.
Тому закликають:
Раніше АПВУ виступила за виключення російських пріставов із Міжнародного союзу приватних виконавців.
© Юридична практика, 1997-2024. Всі права захищені
Кількість адвокатських балів | Вартість |
---|---|
Відеокурс з адвокатської етики | 650 грн |
10 адвокатських балів (включаючи 2 бали за курс з адвокатської етики) | 2200 грн |
16 адвокатських балів (включаючи 2 бали за курс з адвокатської етики) | 3500 грн |
8 адвокатських балів (без адвокатської етики) | 1800 грн |
Щодо додаткової інформації
Email: [email protected]
Тел. +38 (050) 449-01-09
Пожалуйста, подождите…