Прийнято закон, який встановлює вимоги до колекторів та правила їх поведінки під час спілкування з боржником — PRAVO.UA Прийнято закон, який встановлює вимоги до колекторів та правила їх поведінки під час спілкування з боржником — PRAVO.UA
прапор_України
2024

Генеральний партнер 2024 року

Видавництво ЮРИДИЧНА ПРАКТИКА
Головна » Новини » Прийнято закон, який встановлює вимоги до колекторів та правила їх поведінки під час спілкування з боржником

Прийнято закон, який встановлює вимоги до колекторів та правила їх поведінки під час спілкування з боржником

  • 22.03.2021 09:29

Верховна Рада прийняла Закон “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту боржників при врегулюванні простроченої заборгованості” (законопроєкт № 4241).

Документ визначає основні терміни, які використовуються під час врегулювання простроченої заборгованості, а також встановлює механізми захисту боржників.

Зокрема, колекторська компанія визначається як юридична особа (в тому числі фінансова установа), яка в інтересах кредитодавця та/або нового кредитора відповідно до договору з таким кредитодавцем та/або новим кредитором здійснює врегулювання простроченої заборгованості та включена до Реєстру колекторських компаній, який вестиме Національний банк України.

Законом встановлено вимоги до кредитодавців, включаючи колекторські компанії, під час врегулювання простроченої заборгованості, а саме:

  • дотримуватися вимог до етичної поведінки та правил взаємодії з боржником;
  • інформувати боржника про залучення колекторської компанії до врегулювання простроченої заборгованості та/або відступлення права вимоги новому кредитору;
  • укладати договори лише з юридичними особами, включеними до Реєстру колекторських компаній;
  • повідомити Національний банк України про укладення з колекторською компанією договору (у строки та порядку, які визначено Національним банком України);
  • контролювати дії залучених колекторських компаній та надавати рекомендації щодо усунення порушень;
  • розірвати договір із колекторською компанією в односторонньому порядку в разі її виключення з Реєстру колекторських компаній або в разі порушення нею вимог до етичної поведінки (2 і більше разів за рік).

Законом також встановлено вимоги до взаємодії зі споживачем (його представником) під час врегулювання простроченої заборгованості (вимоги до етичної поведінки), яка може відбуватись шляхом:

  1. безпосередньої взаємодії (особисті або телефонні переговори);
  2. надсилання повідомлень (текстових, голосових та інших повідомлень, зокрема без залучення працівників шляхом використанням програмного забезпечення);
  3. надсилання поштових відправлень (за місцем проживання або за місцем роботи).

Водночас під час першої взаємодії зі споживачем кредитор / колекторська компанія має повідомити своє найменування, ПІБ або індекс особи – представника, правову підставу взаємодії та розмір простроченої заборгованості, а на вимогу споживача – надати підтвердні документи протягом 7 робочих днів.

Крім того, Національний банк тепер наділений повноваженнями щодо здійснення нагляду за додержанням банками, іншими фінансовими установами та особами, які не є фінансовими установами, але мають право надавати окремі фінансові послуги, а також колекторськими компаніями законодавства про захист прав споживачів фінансових послуг, у тому числі вимог до взаємодії зі споживачами під час врегулювання простроченої заборгованості (вимог до етичної поведінки).

Читайте також наші інструкції, які допоможуть вирішити питання з дзвінками колекторів щодо погашення чужого боргу:

Дзвонять колектори: що робити, щоб не віддавати чужий борг

Дзвонять колектори: зразок заяви про злочин до кіберполіції

Поділитися

Підписуйтесь на «Юридичну практику» в Facebook, Telegram, Linkedin та YouTube.

Баннер_на_сайт_тип_1
YPpicnic600x900
баннер_600_90px_2
2024
tg-10
Legal High School

СВІЖИЙ ВИПУСК

Чи потрібно відновити військові суди в Україні?

Подивитися результати

Завантажується ... Завантажується ...

PRAVO.UA