Профільний парламентський комітет підтримав законопроєкт № 7317 щодо особливостей виконавчого провадження у період дії воєнного стану — PRAVO.UA Профільний парламентський комітет підтримав законопроєкт № 7317 щодо особливостей виконавчого провадження у період дії воєнного стану — PRAVO.UA
прапор_України
2024

Генеральний партнер 2024 року

Видавництво ЮРИДИЧНА ПРАКТИКА
Головна » Новини » Профільний парламентський комітет підтримав законопроєкт № 7317 щодо особливостей виконавчого провадження у період дії воєнного стану

Профільний парламентський комітет підтримав законопроєкт № 7317 щодо особливостей виконавчого провадження у період дії воєнного стану

  • 03.05.2022 16:11
Виконавче провадження

1 травня ц.р. в режимі відеоконференції відбулося засідання парламентського Комітету з питань правової політики, на якому було розглянуто законопроєкт про внесення змін до деяких законів України щодо діяльності з примусового виконання судових рішень, рішень інших органів (посадових осіб) у період дії воєнного стану, реєстр. № 7317. Про це повідомляє інформаційне управління Верховної Ради України.

Під час засідання зазначалося, що в умовах воєнного або надзвичайного стану можуть встановлюватися окремі обмеження прав і свобод із зазначенням строку дії цих обмежень; не можуть бути обмежені права і свободи, передбачені статтями 24, 25, 27, 28, 29, 40, 47, 51, 52, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 Конституції України.

Згідно з частинами 1 і 2 статті 20 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» правовий статус та обмеження прав і свобод громадян та прав і законних інтересів юридичних осіб в умовах воєнного стану визначаються відповідно до Конституції України та цього закону. В умовах воєнного стану не можуть бути обмежені права і свободи людини і громадянина, передбачені частиною 2 статті 64 Конституції України.

Порядок примусового виконання судових рішень і рішень інших органів (посадових осіб) визначається Законом України «Про виконавче провадження», а основи організації та діяльності з примусового виконання судових рішень і рішень інших органів (посадових осіб) органами державної виконавчої служби та приватними виконавцями, їхні завдання та правовий статус передбачені Законом України «Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів».

В умовах воєнного стану потребують врегулювання деякі питання примусового виконання рішень, зокрема щодо:

  • зупинення дії постанов державних виконавців про встановлення тимчасового обмеження боржника у праві користування вогнепальною мисливською, пневматичною та охолощеною зброєю, пристроями вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, спорядження гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії;
  • заборони примусового виконання:
  • рішень, боржниками за якими є юридичні особи, які здійснюють діяльність на момент набрання чинності цим Законом з виробництва, передачі, розподілу, постачання електричної енергії відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії», діяльність з водопостачання та водовідведення відповідно до Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення», космічну діяльність відповідно до Закону України «Про космічну діяльність», діяльність з вирощування сільськогосподарських культур, тваринництва, виробництва харчових продуктів, надання доступу до мережі Інтернет, виробництва вакцин, дослідження у сфері біологічних наук;
  • рішень, боржниками за якими є підприємства оборонно-промислового комплексу, органи військового управління, з’єднання, військові частини, вищі військові навчальні заклади, військові навчальні підрозділи закладів вищої освіти, установи та організації, які входять до складу Збройних Сил України, підприємства залізничного транспорту;
  • виконавчих написів нотаріусів;
  • рішень про стягнення з фізичної особи заборгованості за житлово-комунальні послуги.

Крім того, під час дії воєнного стану потребують врегулювання деякі питання організації та діяльності органів та осіб, що здійснюють примусове виконання рішень, зокрема щодо:

  • проведення кваліфікаційного іспиту приватного виконавця;
  • внесення відомостей до Єдиного реєстру приватних виконавців України;
  • заборони проведення планових та позапланових перевірок діяльності приватних виконавців;
  • зупинення діяльності приватного виконавця;
  • переривання та встановлення з дня припинення або скасування воєнного стану на території України строків:
  • розгляду заяв про допуск до складання кваліфікаційного іспиту приватного виконавця, поданих до введення воєнного стану;
  • дії свідоцтв про навчання, стажування приватного виконавця;
  • видачі посвідчення приватного виконавця, помічника приватного виконавця;
  • розгляду Дисциплінарною комісією приватних виконавців подань про притягнення приватного виконавця до дисциплінарної відповідальності та прийняття рішення про застосування до приватного виконавця дисциплінарного стягнення.

Позиція Комітету

Під час розгляду члени Комітету зазначили, що аналіз запропонованих змін до Законів України «Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів» та «Про виконавче провадження» заслуговує на увагу та підтримку з метою забезпечення захисту національних інтересів у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації, законних інтересів юридичних осіб, конституційних прав і свобод людини та громадянина в умовах воєнного стану.

Комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроєкт за основу і в цілому в редакції, запропонованій Комітетом.

 

Читайте також: Законопроєкт № 7317 загрожує системі правосуддя — голова АПВУ

Виконавче провадження в умовах воєнного стану: новації та ризики законопроєкту № 7317

Поділитися

Підписуйтесь на «Юридичну практику» в Facebook, Telegram, Linkedin та YouTube.

Баннер_на_сайт_тип_1
YPpicnic600x900
баннер_600_90px_2
2024
tg-10
Legal High School

СВІЖИЙ ВИПУСК

Чи потрібно відновити військові суди в Україні?

Подивитися результати

Завантажується ... Завантажується ...

PRAVO.UA