Імідж юриста в соціальній мережі: профільний розріз
Ні для кого не секрет, що імідж юриста є однією із запорук успіху. Адже від того, як зарекомендує та покаже себе спеціаліст перед клієнтами, конкурентами, партнерами, безпосередньо залежить результат його діяльності та професійна репутація.
Для сьогодення характерною тенденція повномасштабного оцифрування фізичного світу, що зробило юриспруденцію, як і майже всі сфери діяльності людей, залежною від технологічних процесів. Так, поширення соціальних мереж змушує юристів дублювати своє особисте життя та робочі процеси, що відбуваються в реальному світі, в середовище віртуальне, створюючи таким чином свою електронну особистість, покликана повністю віддзеркалювати фізичну. Як результат — станом на сьогодні майже кожен сучасний юрист має власний профіль як мінімум в одній соціальній мережі.
Ефект присутності
Щоб повністю створити свою електронну особистість та сформувати власний імідж професіонала, на мою думку, юрист повинен позиціонувати себе як експерт в усіх найпопулярніших та найбільших соціальних мережах. Адже таким чином потенційним клієнтам буде легше про нього дізнатися. Традиційно для розкручування власного бренда сучасні юристи
використовують велику кількість різноманітних інструментів, починаючи від опублікування професійних матеріалів, онлайнтрансляцій, соціальних опитувань, обговорень, моніторингу та коментування найактуальніших та найрезонансніших новин, закінчуючи постами особистого характеру.
Сьогодні серед найкомфортніших для нетворкінгу ресурсів можна виокремити Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram тощо. Це стало наслідком політичної ситуації в україні, яка призвела до зменшення популярності ряду інших соціальних мереж. Водночас якщо говорити про корисну цільову аудиторію саме для юристів та професійний контент відповідно, то варто зупинитися на перших трьох мережах. Це зумовлено тим, що вказані інтернетресурси не перевантажені розважальним контентом, а більшою мірою орієнтовані на професійне та ділове середовище. Саме в цих джерелах на власних сторінках більшість чиновників, впливових або ж просто успішних людей виражають свої думки та публікують корисну інформацію про події, що відбуваються у сфері їхньої діяльності в реальному житті. До того ж важливим фактором є те, що ці користувачі, як правило, мають деякий експертний досвід. окрім того, в цих мережах зручно обговорювати різноманітні експертні та політичні питання.
Проте останнім часом можна спостерігати тенденцію засмічення Facebook загальнопобутовим та розважальним контентом, що створює певні перешкоди для юристів в аспекті просування свого професійного бренда. Це зумовлено тим, що все більше молоді починає «оселятися» в цій мережі через заборону використання інших інтернетресурсів, в яких вони раніше реєстрували свої профілі та проводили багато власного часу.
Twitter наразі є чи не найкомфортнішим ресурсом для створення юристом своєї електронної особистості та формування іміджу експерта, бо майже не засмічений некорисним контентом.
LinkedIn – ця мережа більшою мірою створена для пошуку та встановлення ділових контактів. На сьогодні в україні цей портал є не надто популярним через невелику кількість зареєстрованих вітчизняних користувачів. Проте саме як професійний майданчик, за допомогою якого юристи матимуть змогу формувати імідж експерта, він є досить перспективним.
На окрему увагу заслуговує Instagram, який зараз набув великої популярності в нашій країні. Формувати свою електронну особистість за допомогою цього ресурсу також можна, однак варто пам’ятати про те, що ця соціальна мережа майже повністю спрямована та орієнтована не на юридичний бізнес, а на розважальне середовище, наслідком чого є масштабна незацікавленість користувачів професійним контентом. Це зумовлено тим, що серед аудиторії даної соцмережі більшість складає молодь, інтереси якої часом спрямовані на доволі дивні, незрозумілі речі, які не завжди відповідають етичним та моральним нормам. Водночас варто віддати належне Instagram як одній із найефективніших платформ, за допомогою якої здійснюється торгівля різноманітними товарами та рекламою в інтернеті.
Діяльність за профілем
Проте навіть за таких обставин юристу до снаги сформувати позитивний імідж, якщо використовувати правильний набір інструментів та прийомів, серед яких варто виділити такі.
Інколи доцільно постити свою особисту та розважальну інформацію, відомості про актуальні та резонансні новини. Це дасть змогу підписникам на деякий час відволіктися від юридичного контенту, не втрачаючи зв’язок з вами як професіоналом, та допоможе відкрити вас як особистість.
Проте важливо завжди пам’ятати, що ваш профіль у соціальній мережі – це ваше цифрове резюме. Тому саме на його основі люди формуватимуть свої враження про вас. У жодному разі не варто публікувати світлини, які порушують норми етики та моралі. Це може зашкодити вашій репутації.
На мою думку, ідеальна пропорція збереження балансу наповнення інформацією власного профілю юристом має бути такою: 65 % – професійний контент; 20 % – відомості про актуальні та резонансні новини; 10 % – матеріали особистого характеру; 5 % – розважальні елементи. Тому щоб сформувати імідж експерта та зробити власний бренд впізнаваним, юристу потрібно дотримуватися цієї формули та постійно рухатися до поставлених цілей, не зупиняючись ні на мить.
Олександр ДУДКА, юрист ЮФ TOTUM,
“Український юрист” №1-2, 2019
© Юридична практика, 1997-2023. Всі права захищені
Пожалуйста, подождите…