Посли G7 у Tweeter поділилися своїми пріоритетними напрямами на 2022 рік в Україні. Вони планують продовжувати впроваджувати судову реформу та боротися з корупцією.
“Держави – члени G7 є партнерами України зі спільним розумінням цінностей свободи, демократії, верховенства права та прав людини. Ми й надалі неухильно обстоюємо незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України в межах її міжнародно визнаних кордонів”.
На саміті 2015 року в Ельмау лідери країн G7 доручили своїм послам у Києві надавати сприяння та підтримку органам державної влади та громадянам України на шляху до безпечнішої, заможнішої та стійкішої держави.
“Ми поділяємо бачення України, в якій усі громадяни користаються перевагами існування сильних і незалежних інституцій, значного зниження рівня корупції, прозорішого та досконалішого врядування, а також більшої єдності та справедливості у застосуванні законів”.
Група послів G7 з підтримки реформ і надалі заохочуватиме Україну інтегрувати аспекти прав людини та гендерної рівності під час здійснення всіх реформ, зокрема секторі безпеки та оборони. Та підтримуватиме інклюзивний підхід до реформ з урахуванням позицій уряду, парламенту, громадянського суспільства, бізнесу й експертної спільноти. Посли країн G7 також спонукатимуть Україну активізувати зусилля у боротьбі зі зміною клімату. А також у досягненні цілей оновленого Національно визначеного внеску (НВВ) до Паризької угоди й виконанні подальших зобов’язань.
“Україна, як і раніше, має широку міжнародну підтримку та визнання втілюваних реформ. Ми координуємо свої зусилля й оцінки з іншими міжнародними партнерами України та заохочуємо всі сторони до повного виконання міжнародних макрофінансових програм”.
Справедливі та стійкі інституції
Судова реформа
- Інтенсифікація зусиль щодо реформи судової системи, запобігання та протидії корупції в судовій системі. Зокрема, шляхом належного реформування ВРП і забезпечення ефективної та безперешкодної роботи Етичної ради.
- Забезпечення ефективної роботи Конкурсної комісії з добору членів Вищої кваліфікаційної комісії суддів. Підготовка ґрунту для діяльності відновленої ВККСУ, яка має довіру громадськості та здійснює добір кваліфікованих і незалежних кандидатів на вакантні суддівські посади.
- Проведення комплексної реформи Конституційного Суду України, включаючи запровадження нового, прозорого та конкурсного порядку добору суддів КСУ. А також подальше вдосконалення його регламенту. Реструктуризація Окружного адміністративного суду міста Києва.
- Подальше реформування Офісу Генерального прокурора та ДБР у рамках підтримки ефективної співпраці між правоохоронними органами.
Протидія корупції
- Ухвалення та реалізація амбітної Національної антикорупційної стратегії.
- Надання підтримки НАЗК, зокрема в частині ефективної перевірки ним електронних декларацій про майновий стан. А також у частині контролю за фінансуванням політичних партій та управління корупційними ризиками.
- Підвищення ефективності, незалежності та доброчесності антикорупційних органів, включаючи НАБУ, САП і АРМА. Зокрема, шляхом забезпечення своєчасного, прозорого та заснованого на заслугах порядку добору кандидатів на керівні посади.
- Зміцнення незалежності та підвищення ефективності роботи Вищого антикорупційного суду.
- Збереження прогресу, досягнутого Україною у зниженні рівня корупції у сфері публічних закупівель шляхом сприяння розширенню та систематизації стандартних процедур і електронних платформ закупівель, а також заохочення скорочення обсягів публічних закупівель без проведення конкурентного відбору.
Ефективне врядування та інституції
- Незмінна підтримка реформи децентралізації, незворотного розвитку та посилення місцевого самоврядування, в тому числі ухвалення необхідних конституційних і законодавчих норм відповідно до Європейської хартії місцевого самоврядування, зокрема щодо надання муніципалітетам статусу юридичної особи публічного права.
- Імплементація та подальше доопрацювання нового Виборчого кодексу, що має бути завершено за рік до парламентських виборів 2023 року та президентських виборів 2024 року, а також удосконалення законодавства про Регламент Верховної Ради України та про фінансування політичних партій.
- Проведення реформ, необхідних для зменшення надмірного економічного впливу на політику (олігархії), особливо шляхом посилення антимонопольного регулювання та демонополізації.
- Здійснення реформ, спрямованих на розширення свободи ЗМІ, забезпечення їх незалежності та захищеності від будь-якої форми політичного втручання, на посилення стійкості України до дезінформації та підтримку якісного, належно фінансованого суспільного мовлення.
Економіка, що процвітає
Економічний розвиток
- Підтримка сильного незалежного Національного банку України.
- Сприяння подальшій плідній співпраці України з міжнародними фінансовими установами.
- Подальше впровадження та моніторинг ефективної та справедливої земельної реформи.
- Прозора приватизація державних підприємств і банків, а також удосконалення корпоративного управління в компаніях, які залишаються під контролем держави, відповідно до рекомендацій ОЕСР.
- Розширення недорожньої транспортної інфраструктури, як-от внутрішнє судноплавство та залізниця, покращення експлуатаційної сумісності її складових частин.
Енергетика
- Здійснення реформ у галузі енергетики, що сприяють залученню інвестицій, демонополізації та підвищенню прозорості, з одночасним забезпеченням незалежності енергетичного та ядерного регуляторів.
- Розробки у нових секторах енергетики, як-от (зелені) водневі технології та відновлювані джерела енергії, для зміцнення енергетичної незалежності та створення нових джерел для експорту енергоносіїв.
- Реформи та заходи на підтримку внеску України у систему глобальних дій щодо зміни клімату, включаючи декарбонізацію, розвиток чистої енергії, справедливий перехід від викопного палива та енергоефективність.
Безпечна країна
Сектор безпеки та оборони
- Подальша імплементація Закону «Про національну безпеку України» та необхідних підзаконних актів для удосконалення командування та контролю, а також цивільного нагляду за секторами безпеки та оборони.
- Продовження переходу до очолюваного цивільними особами та демократично підзвітного Міністерства оборони та Збройних сил України, де нормою є прозорі процеси оборонного бюджету і закупівель та призначення на посади на основі заслуг.
- Подальше посилення корпоративного управління в оборонному секторі в рамках ширшого реформування оборонно-промислового комплексу відповідно до міжнародних стандартів.
- Реалізація реформи Служби безпеки України, перетворення її на сучасний контррозвідувальний орган, функції якого є чітко визначеними з урахуванням найкращого євроатлантичного досвіду та відмежованими, зокрема, від функцій антикорупційних і правоохоронних органів.
- Підтримка ініціативи України щодо створення ефективного механізму перевірки заявок на здійснення інвестицій з метою захисту стратегічних галузей і технологій України.
Правоохоронна система
- Подальше реформування українських правоохоронних органів відповідно до міжнародних стандартів, зокрема посилення міжвідомчої співпраці та обміну інформацією.
- Підтримка запуску новоствореного Бюро економічної безпеки та його діяльності відповідно до міжнародних стандартів.
Читайте також: ПАРЄ закликає негайно реформувати ОАСК та перезавантажити ВККС і ВРП