Підсумки тижня від «Юридичної практики»: 23-27 березня — PRAVO.UA Підсумки тижня від «Юридичної практики»: 23-27 березня — PRAVO.UA
прапор_України
2024

Генеральний партнер 2024 року

Видавництво ЮРИДИЧНА ПРАКТИКА
Головна » Новини » Підсумки тижня від «Юридичної практики»: 23-27 березня

Підсумки тижня від «Юридичної практики»: 23-27 березня

  • 27.03.2020 14:27

«Юридична практика» традиційно підбиває підсумки тижня, який став третім тижнем всеукраїнського карантину, встановленого для запобігання поширенню COVID-19.

  1. Всеукраїнський карантин продовжено до 24 квітня з певними послабленнями

25 березня КМУ ухвалив постанову № 239 про продовження карантину і раніше встановлених заборон до 24 квітня. Водночас  дозволено провадити більше видів господарської діяльності (зокрема, дозволено роботу оптових ринків і ветеринарну практику) і перевозити більше пасажирів громадським транспортом.

2. На всій території України введено надзвичайну ситуацію

На тому ж засіданні 25 березня Уряд встановив режим надзвичайної ситуації на всій території України. Про різницю між надзвичайною ситуацією і надзвичайним станом,  а також про обмеження прав на час дії цих режимів вже писала «Юридична практика».

3. Зареєстровано законопроєкт про перерозподіл видатків Держбюджету для боротьби з COVID-19

Закопроєктом № 3258 пропонується викласти в новій редакції додаток 3 до Закону «Про Державний бюджет України  на 2020 рік», яким встановлено видатки. Депутати пропонують  передбачити окрему бюджетну програму «Резервний фонд – Заходи із запобігання виникненню, поширенню та подоланню наслідків коронавірусної хвороби (COVID-19)». Головним розпорядником визначається  Міністерство фінансів України. Видатки за цією програмою пропонують передбачити в обсязі 10  447 886,7   тис. грн. Першочергово кошти  спрямовуватимуть на: забезпечення системи охорони здоров’я необхідними засобами індивідуального захисту, медикаментами та медичним обладнанням; надбавки для медичних працівників, які задіяні у подоланні наслідків коронавірусної хвороби; лікарняні для тих громадян, які не мають змоги відвідувати роботу та отримувати заробітну плату через карантинні заходи та для самозайнятих осіб; забезпечення засобами індивідуального захисту військових, правоохоронців, рятувальників, працівників комунальних служб та сил цивільного захисту тощо.

4. Зареєстровано законопроєкт щодо продовження процесуальних строків на весь період карантину

Законопроєктом № 3261 пропонується  продовжити  процесуальні строки, строки позовної давності на час карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).

5. Набрав чинності Закон про зменшення тиску на бізнес

26 березня набув чинності Закон №  367-IX про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо зменшення тиску на бізнес з боку органів ринкового нагляду.

6. КАС ВС ухвалив зразкове рішення щодо окладу суддів, які не пройшли кваліфоцінювання

Рішенням від 11 березня у справі № 200/9195/19-а (провадження №Пз/9901/17/19) відмовлено у задоволенні позову судді  до Територіального управління Державної судової адміністрації України щодо перерахунку розміру суддівської винагороди.

7. Спрощено  процедуру отримання сертифіката про форс-мажор

Торгово-промислова палата спростила процедуру подачі заяви на отримання сертифіката про форс-мажорні обставини. Закон про віднесення карантину до обставин непереборної сили набрав чинності 17 березня. Торгово-промислова палата  приймає всі звернення з приводу отримання сертифіката про форс-мажор на адресу: [email protected]

8. Президент відклав весняний призив до армії

Володимир Зеленський переніс  черговий призов громадян України на строкову військову службу на травень-липень.

9. ЄСПЛ констатував порушення Україною статті 10 Конвенції щодо доступу до інформації в політичній справі

У рішенні у справі «Центр демократії і верховенства права проти України» (заява № 10090/16) констатовані порушення статті 10 Конвенції (свобода вираження поглядів).

10.  Велика Палата визначила, що стягнута судом сума  аліментів підлягає перерахунку, якщо мінімальний розмір було підвищено

«Зміна законодавцем мінімального розміру аліментів, які підлягають стягненню з платника аліментів на одну дитину, не є підставою для зміни розміру аліментів відповідно до статті 192 СК України, але є підставою для зміни мінімального розміру аліментів, зазначених у виконавчому листі у процедурі виконання та стягнення аліментів, та враховується під час визначення суми аліментів або заборгованості», – йдеться в постанові від 4 березня у справі № 682/3112/18.

Також читайте правові підсумки позаминулого (9–13 березня) і минулого тижня (16-20 березня).

Поділитися

Підписуйтесь на «Юридичну практику» в Facebook, Telegram, Linkedin та YouTube.

Баннер_на_сайт_тип_1
YPpicnic600x900
баннер_600_90px_2
2024
tg-10
Legal High School

СВІЖИЙ ВИПУСК

Чи потрібно відновити військові суди в Україні?

Подивитися результати

Завантажується ... Завантажується ...

PRAVO.UA