Офіс протидії рейдерству ділиться особливостями алгоритму державної реєстрації об’єктів незавершеного будівництва — PRAVO.UA Офіс протидії рейдерству ділиться особливостями алгоритму державної реєстрації об’єктів незавершеного будівництва — PRAVO.UA
прапор_України
2024

Генеральний партнер 2024 року

Видавництво ЮРИДИЧНА ПРАКТИКА
Головна » Новини » Офіс протидії рейдерству ділиться особливостями алгоритму державної реєстрації об’єктів незавершеного будівництва

Офіс протидії рейдерству ділиться особливостями алгоритму державної реєстрації об’єктів незавершеного будівництва

  • 19.04.2021 12:10

Офіс протидії рейдерству ділиться експертними лайфхаками щодо державної реєстрації об’єктів незавершеного будівництва, для яких надійною основою є належна перевірка необхідних документів і чітке дотримання визначеної процедури проведення реєстраційних дій.

Зокрема, про особливості алгоритму державної реєстрації об’єктів незавершеного будівництва розповідає заступник начальника відділу розгляду скарг у сфері державної реєстрації нерухомого майна Офісу протидії рейдерству Міністерств юстиції України Каріна Федорчук.

«Об’єкт незавершеного будівництва — це об’єкт, на який видано дозвіл на будівництво, витрачено кошти на його спорудження, але його не прийнято в експлуатацію відповідно до законодавства. Згідно з положеннями Цивільного кодексу України до завершення будівництва, власне створення майна, особа вважається власником матеріалів, обладнання тощо, які було використано в процесі такого зведення», — нагадує Каріна Федорчук.

Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (Закон) встановлено, що об’єкти незавершеного будівництва підлягають державній реєстрації прав, і передбачено окрему процедуру для державної реєстрації права власності на них.

За словами експертки, відповідний алгоритм передбачає, що для офіціалізації статусу власника такого об’єкта державному реєстратору або нотаріусу потрібно подати:

  • документ, що посвідчує речове право на земельну ділянку під таким об’єктом (у разі відсутності у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (ДРП) зареєстрованого відповідного речового права на земельну ділянку);
  • документ, що відповідно до законодавства надає право на виконання будівельних робіт (крім випадків, коли реєстрація такого документа здійснювалася в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва);
  • документ, що містить опис об’єкта незавершеного будівництва за результатами технічної інвентаризації такого об’єкта (це не стосується випадків, коли відповідний документ внесено до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва).

Каріна Федорчук зауважує, що запуск Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва вже відбувся, проте сьогодні цей портал перебуває на етапі впровадження, його опції та функціонал періодично розширюються. Тож пошук інформації, актуальної до моменту початку впровадження нового ресурсу (тобто до 6 липня 2020 року), про дозвільні документи, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, а також засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видаванні, скасування та анулювання зазначених документів слід здійснювати в Єдиному реєстрі дозвільних документів.

«Не забувайте, що державна реєстрація прав у результаті вчинення нотаріальної дії з об’єктом незавершеного будівництва, що має наслідком набуття, зміну чи припинення речових прав, їх обтяжень, одночасно із вчиненням такої нотаріальної дії проводиться нотаріусом, яким вчинено відповідну нотаріальну дію, крім випадків, передбачених статтею 31-2 Закону», — зазначає пані Федорчук.

Також в Офісі протидії рейдерству звертають увагу на те, що розділ ДРП та реєстраційна справа закриваються в разі державної реєстрації права власності на новостворений об’єкт нерухомого майна, щодо якого в Реєстрі було відкрито розділ як на об’єкт незавершеного будівництва.

За практикою діяльності Колегії з розгляду скарг у сфері державної реєстрації, найчастіше під час проведення реєстраційних дій такого типу вчиняють такі порушення:

  1. Реєстраційні дії проводяться за відсутності документа, що посвідчує речове право на земельну ділянку під об’єктом незавершеного будівництва.
  2. Не встановлюється відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у ДРП, інформації, що міститься в поданих документах.
  3. Державна реєстрація прав проводиться без документа, який надає дозвіл на початок виконання будівельних робіт.

«За наявності вказаних процедурних порушень Колегія приймає висновок, яким Міністерству юстиції України рекомендується задовольнити скаргу та скасувати відповідні рішення державних реєстраторів як прийняті з порушенням вимог законодавства у сфері державної реєстрації прав», — резюмує Каріна Федорчук.

Поділитися

Підписуйтесь на «Юридичну практику» в Facebook, Telegram, Linkedin та YouTube.

Баннер_на_сайт_тип_1
YPpicnic600x900
баннер_600_90px_2
2024
tg-10
Legal High School

СВІЖИЙ ВИПУСК

Чи потрібно відновити військові суди в Україні?

Подивитися результати

Завантажується ... Завантажується ...

PRAVO.UA