Олексій Недошовенко, юрист LCF law Group |
Розкриття кінцевих бенефіціарних власників (КБВ) є важливою процедурою, яка застосовується у всіх цивілізованих державах. Оскільки Україна обрала європейський вектор розвитку, ми поступово узгоджуємо національне законодавство з питань запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, з нормами Європейського Союзу, зокрема з четвертою Директивою ЄС 2015/849, Регламентом ЄС 2015/84, рекомендаціями та стандартами FATF.
Нещодавно прийнятий Закон «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення механізмів валідації інформації про кінцевих бенефіціарних власників та структуру власності юридичних осіб» покликаний вдосконалити процедуру розкриття інформації про КБВ шляхом імплементації різних варіантів перевірки поданої інформації суб’єктами фінансового моніторингу та шляхом вдосконалення взаємодії між суб’єктами фінансового моніторингу та відповідними органами державної влади.
Прийнятий закон не конкретизує процедуру притягнення до відповідальності, зокрема порядок притягнення юридичних осіб до відповідальності встановлюється Міністерством юстиції України. До прийняття порядку незрозуміло, яким чином Міністерство юстиції накладатиме та стягуватиме відповідні штрафи.
Проблемою залишається процедура встановлення факту подання явно неправдивих відомостей. Зокрема, державний реєстратор не уповноважений та не має можливості перевірити, подана інформація є явно неправдивою чи помилковою.
До моменту прийняття закону перелічені вище суб’єкти в разі отримання запитів про розкриття інформації про КБВ могли спиратися на відповідну таємницю. Таким чином, законодавець чітко встановив, що інформація про КБВ не повинна охоплюватися таємницею.
Отже, в цілому закон конкретизує випадки, коли надання інформації про КБВ не є порушенням відповідного різновиду таємниці. Компетентні органи державної влади матимуть можливість отримувати потрібну інформацію без законодавчих перешкод. Закон також додає роботи державним реєстратором в частині перевірки інформації про КБВ у низці реєстрів та встановлює відповідальність за неподання або подання явно неправдивих відомостей про КБВ.
© Юридична практика, 1997-2024. Всі права захищені
Кількість адвокатських балів | Вартість |
---|---|
Відеокурс з адвокатської етики | 650 грн |
10 адвокатських балів (включаючи 2 бали за курс з адвокатської етики) | 2200 грн |
16 адвокатських балів (включаючи 2 бали за курс з адвокатської етики) | 3500 грн |
8 адвокатських балів (без адвокатської етики) | 1800 грн |
Щодо додаткової інформації
Email: [email protected]
Тел. +38 (050) 449-01-09
Пожалуйста, подождите…