Не заморожувати живі гроші бізнесу – попередні висновки розслідування бізнес-омбудсмена щодо блокування накладних — PRAVO.UA Не заморожувати живі гроші бізнесу – попередні висновки розслідування бізнес-омбудсмена щодо блокування накладних — PRAVO.UA
прапор_України
2024

Генеральний партнер 2024 року

Видавництво ЮРИДИЧНА ПРАКТИКА
Головна » Новини » Не заморожувати живі гроші бізнесу – попередні висновки розслідування бізнес-омбудсмена щодо блокування накладних

Не заморожувати живі гроші бізнесу – попередні висновки розслідування бізнес-омбудсмена щодо блокування накладних

  • 23.12.2022 16:09
Роман Ващук бізнес-омбудсмен

Не заморожувати живі гроші бізнесу – про такі  попередні результати розслідування бізнес-омбудсмена щодо блокування і ризиковості у системі ПДВ повідомляють у Раді бізнес-омбудсмена. З моменту оголошення про власне розслідування бізнес-омбудсмена щодо блокування і ризиковості в адмініструванні податку на додану вартість команда Ради бізнес-омбудсмена встигла розробити великий опитувальник і розіслати його 70+ бізнес-асоціаціям, надіслати запити до понад десятка органів влади і розпочати системний аналіз близько 1,5 тис. індивідуальних справ із власної бази даних.

 За попередньою оцінкою бізнес-омбудсмена, занепокоєння і скарги бізнесу мають під собою реальні основи, як коротко-, так і довгострокові.

Протягом останнього кварталу внесено зміни до законодавства, які спричинили непередбачувані і належним чином не прогнозовані самою державою результати, зазначається в повідомленні. Промовистими, зокрема, видаються жовтневі зміни до постанови Кабінету Міністрів № 1165, що стали несподіваними для бізнесу. До того бізнес роками не мав проблем із блокуванням податкових накладних, а тепер змушений подавати об’ємну додаткову документацію. Щобільше, незрозумілий поспіх із зміною алгоритмів роботи автоматизованої системи СМКОР, і головне – яка була мета цих змін та чи було її врешті досягнуто.

Вже давно помітна недостатня точність алгоритмів СМКОР, що призводить до зупинення податкових документів добросовісного бізнесу, зауважують в Раді бізнес-омбудсмена. Підтвердженням цього є високий показник зареєстрованих накладних самими податковими органами чи то на регіональному, чи то на центральному рівні. Водночас подання одного пакета документів займає необґрунтовано багато часу, що означає або відволікання штатного бухгалтера від звичної роботи, або додаткові витрати на професійних консультантів.

Також у повідомленні додають, що від самого запуску системи СМКОР джерелом проблем є відсутність належного обґрунтування рішень. Державна податкова служба цю проблему також визнає і восени уже видала лист-роз’яснення, як потрібно обґрунтовувати рішення щодо ризиковості. Проте рішення про неприйняття таблиць даних і відмови у реєстрації податкових накладних часто досі обмежуються проставлянням позначки навпроти однієї із загальних підстав. Це заганяє бізнес у глухий кут, бо змушує витрачати додатковий ресурс на з’ясування конкретних обставин у своїй справі. Створення комунікаційних платформ і гарячих ліній в цілому допомогло, однак варто податковій завчасно все пояснювати, особливо враховуючи, що це і є її слабким місцем далі в суді.

 У підсумку ці технічні проблеми доводять до порочної практики наповнення бюджету за рахунок оборотних коштів підприємств, резюмують в Раді бізнес-омбудсмена. Враховуючи, що у постачальника, чию накладну було заблоковано, виникло податкове зобов’язання, але у його покупця до моменту реєстрації цієї самої накладної не буде права на податковий кредит, державний бюджет місяць за місяцем наповнюється сумами, які в майбутньому все-таки будуть повернуті підприємствам, проте для останніх їх вартість у часі зменшиться. Іншими словами, на рівні як адміністративного, так і судового оскарження існує велика частка рішень на користь платників, а тому податкові накладні після завершення оскаржень таки реєструються, однак може минути як 1 місяць, так і понад 3 роки, поки судове рішення буде виконане. Протягом цього часу держава де-факто безкоштовно користується оборотним капіталом підприємств, не відшкодовуючи їм жодних економічних втрат.

«Усі ми розуміємо, що держава тепер фінансує насамперед оборону України, сказав бізнес-омбудсмен Роман Ващук, але заточувати автоматизовані податкові системи для тимчасового поповнення бюджетних рахунків — це короткозорий допінг, який заморожує живі гроші саме того законослухняного бізнесу, який має забезпечити життєздатність і відбудову країни».

Розслідування Ради бізнес-омбудсмена триває. Фінальні результати розслідування установа опублікує вже в новому році.

Про проблематику зупинення реєстрації податкових накладних  говорив бізнес-омбудсмен Роман Ващук під час свого виступу на VII Міжнародному форумі із захисту бізнесу, який відбувся 14 грудня 2022 року.

 

Поділитися

Підписуйтесь на «Юридичну практику» в Facebook, Telegram, Linkedin та YouTube.

Баннер_на_сайт_тип_1
YPpicnic600x900
баннер_600_90px_2
2024
tg-10
Legal High School

СВІЖИЙ ВИПУСК

Чи потрібно відновити військові суди в Україні?

Подивитися результати

Завантажується ... Завантажується ...

PRAVO.UA