Нацбанк за скаргою споживачів накладатиме штраф на колекторів, які порушують правила етичної поведінки. Рішення про штраф має силу виконавчого документа.
Споживач має право подати скаргу до Нацбанку, а також звернутися до суду за відшкодуванням шкоди або до поліції у зв’язку з кримінальним правопорушенням.
14 квітня набув чинності і Закон № 1349-IX щодо захисту споживачів під час врегулювання простроченої заборгованості. Закон визначає правила роботи колекторів з боржниками і забороняє тиснути та погрожувати боржникам і їх рідним.
Відповідальність колекторів за порушення вимог щодо етичної поведінки визначено в новому розділі Закону “Про споживче кредитування”.
Колекторська компанія несе перед споживачем відповідальність за завдану їхніми неправомірними діями шкоду:
Крім того, в разі порушення законодавства про захист прав споживачів фінансових послуг, у тому числі вимог щодо взаємодії зі споживачами під час врегулювання простроченої заборгованості (вимог щодо етичної поведінки), Національний банк застосовуватиме до колекторів такі заходи впливу:
Рішення про накладення штрафу набуває статусу виконавчого документа, якщо протягом місяця новий кредитор, колекторська компанія письмово не повідомили НБУ про добровільне виконання.
Якщо рішення не оскаржили в суді:
Якщо ж адміністративний суд відкрив провадження у справі про оскарження штрафу, таке рішення набуває статусу виконавчого документа з дня набрання законної сили відповідним судовим рішенням у такій справі з урахуванням строків, передбачених Законом “Про виконавче провадження”.
© Юридична практика, 1997-2024. Всі права захищені
Кількість адвокатських балів | Вартість |
---|---|
Відеокурс з адвокатської етики | 650 грн |
10 адвокатських балів (включаючи 2 бали за курс з адвокатської етики) | 2200 грн |
16 адвокатських балів (включаючи 2 бали за курс з адвокатської етики) | 3500 грн |
8 адвокатських балів (без адвокатської етики) | 1800 грн |
Щодо додаткової інформації
Email: [email protected]
Тел. +38 (050) 449-01-09
Пожалуйста, подождите…