Механізм реалізації права на звернення з адвокатським запитом має бути вдосконалено — PRAVO.UA Механізм реалізації права на звернення з адвокатським запитом має бути вдосконалено — PRAVO.UA
прапор_України
2024

Генеральний партнер 2024 року

Видавництво ЮРИДИЧНА ПРАКТИКА
Головна » Новини » Механізм реалізації права на звернення з адвокатським запитом має бути вдосконалено

Механізм реалізації права на звернення з адвокатським запитом має бути вдосконалено

  • 22.02.2022 12:56

Директорат правосуддя та кримінальної юстиції Міністерства юстиції України продовжив презентувати Моніторинговий звіт за 2021 рік. Сьогодні презентовано блок проблем, пов’язаних із діяльністю адвокатури та наданням безоплатної правової допомоги. Доповідачі підкреслили, що механізм реалізації права на звернення з адвокатським запитом має бути вдосконалено. Так само як подальшого вдосконалення вимагає регламентація інституту “невідкладних процесуальних дій”.

У звіті проаналізовано такі проблемні аспекти реалізації адвокатами права на звернення з адвокатським запитом:

  • на етапі складання та надіслання адвокатського запиту адвокатом:

1) урізноманітнення способів вручення адвокатського запиту;

2) розширення переліку осіб, до яких адвокат має право звертатися з адвокатським запитом;

3) уточнення строків надання відповіді на адвокатський запит;

  • на етапі складення протоколу про адміністративне правопорушення за неправомірну відмову в наданні інформації, несвоєчасне або неповне надання інформації, надання інформації, що не відповідає дійсності, у відповідь на адвокатський запит (далі – протокол):

4) розширення змісту об’єктивної сторони складу адміністративного правопорушення;

5) визначення тривалості розгляду заяви (звернення) адвоката про адміністративне правопорушення, складення протоколу про адміністративне правопорушення та оформлення матеріалів справи про адміністративні правопорушення уповноваженими особами рад адвокатів регіонів для передання їх до суду;

6) встановлення порядку виклику особи, стосовно якої складається протокол про адміністративне правопорушення, для оформлення матеріалів про адміністративне правопорушення;

7) конкретизація терміну «відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення)», при складенні протоколу;

  • на етапі притягнення до відповідальності особи, на яку складено протокол:

8) виключення малозначності правопорушення як підстави для звільнення від адміністративної відповідальності правопорушника, винного у вчиненні адміністративного правопорушення;

9) конкретизація положення закону в частині визначення адресата адвокатського запиту;

10) збільшення строку притягнення до адміністративної відповідальності особи за вчинене адміністративне правопорушення;

11) збільшення санкції, передбаченої за вчинення адміністративного правопорушення.

Крім того, Моніторинговий звіт за 2021 рік присвячений також висвітленню питань щодо вдосконалення правового регулювання інституту “невідкладної процесуальної дії”. За результатами проведених досліджень відзначено необхідність встановлення критеріїв, які б вказували на «невідкладність» процесуальної дії.

У зв’язку із зазначеним запропоновано доповнити частину 1 статті 53 КПК України абзацом 2, у якому визначити:
– термін «невідкладна процесуальна дія»;

– вичерпний перелік невідкладних процесуальних дій у кримінальному провадженні або принаймні критерії, які б вказували на «невідкладність» процесуальної дії.

Читайте також: Проблеми цивільного, господарського та кримінального судочинства — презентовано Моніторинговий звіт Директорату правосуддя та кримінальної юстиції.

Поділитися

Підписуйтесь на «Юридичну практику» в Facebook, Telegram, Linkedin та YouTube.

Баннер_на_сайт_тип_1
YPpicnic600x900
баннер_600_90px_2
2024
tg-10
Legal High School

СВІЖИЙ ВИПУСК

Чи потрібно відновити військові суди в Україні?

Подивитися результати

Завантажується ... Завантажується ...

PRAVO.UA