прапор_України

Генеральний партнер 2022 року

Видавництво ЮРИДИЧНА ПРАКТИКА
Головна » Аналітика » Контроль за нерезидентами в умовах дії воєнного стану — коментарі ДПС

Контроль за нерезидентами в умовах дії воєнного стану — коментарі ДПС

  • 11.08.2022 14:56
Інфографіка: https://tax.gov.ua/

Державна податкова служба України для забезпечення взаємодії з платниками податків інформує про особливості здійснення контролю за нерезидентами (представництвами нерезидентів) у зв’язку із запровадженням воєнного стану в Україні.

Облік нерезидентів як платників податків

Відповідно до вимог п. 64.5 ст. 64 та ст. 133 Податкового кодексу України (Кодекс) нерезиденти зобов’язані стати на облік у контролюючих органах, якщо вони (з наданням 9-значного номера):

  • провадять в Україні діяльність через відокремлені підрозділи;
  • придбавають нерухоме майно або отримують майнові права на таке майно в Україні;
  • відкривають рахунки в банках України;
  • провадять господарську діяльність в Україні через постійні представництва;
  • набувають право власності на інвестиційний актив, визначений абз. 3-6 підп. «е» підп. 141.4.1 п. 141.4 ст. 141 Кодексу, в іншого нерезидента, який не має постійного представництва в Україні.

В останніх двох випадках нерезидент реєструється платником податку на прибуток.

Нагадуємо, що нерезиденти є платниками податку на прибуток у разі провадження господарської діяльності на території України через постійне представництво (яке може як бути відокремленим підрозділом нерезидента, так і відповідати ознакам, визначеним підп. 14.1.193 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).

Перевірки діяльності нерезидентів в Україні

Перевірки щодо нерезидентів (іноземних компаній, організацій), які провадять господарську діяльність на території України та повинні були стати на облік у порядку, встановленому п. 64.5 ст. 64 Кодексу, але не виконали описані вимоги щодо постановки на облік протягом трьох місяців від набрання чинності змінами, та щодо їх відокремлених підрозділів (у тому числі постійних представництв), що перебувають на обліку, можуть бути призначені з 1 липня 2021 року.

Підставою для проведення позапланової перевірки є підп. 78.1.22 п. 78.1 ст. 78 Кодексу — отримання інформації, що свідчить про ведення нерезидентом господарської діяльності через постійне представництво на території України, відповідно до вимог підп. 14.1.193 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, без взяття на податковий облік.

Мораторій на такий вид перевірок діє з 18.03.2021 до припинення або скасування воєнного стану (п. 522  та п. 69.2 ст. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» Кодексу).

Відповідальність

У разі якщо встановлено провадять нерезидентом діяльності без взяття на податковий облік контролюючий орган складає акт перевірки.

На підставі такого акта може бути:

  • прийнято рішення про взяття на облік такого нерезидента в Україні без заяви нерезидента та отримання заперечення до акта перевірки (п. 64.5 ст. 64 Кодексу);
  • застосовано штрафні санкції у розмірі 100 000 грн (п. 117.4 ст. 117 Кодексу);
  • накладено арешт на майно нерезидента (підп. 94.2.9 п. 94.2 ст. 94 Кодексу), припиняється адміністративний арешт майна після взяття нерезидента на податковий облік на підставі акта перевірки (підп. 94.19.10 п. 97.19 ст. 94 Кодексу).

Однак на застосування штрафних санкцій діє мораторій згідно з вимогами п. 521 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» Кодексу.

Водночас нерезидент, який розпочав господарську діяльність через своє постійне представництво до реєстрації в контролюючому органі, вважається таким, що ухиляється від оподаткування, а саме від сплати податку на прибуток.

Отже, всі одержані ним прибутки вважаються прихованими від оподаткування (п. 133.3 ст. 133 Кодексу).

Варто пам’ятати, що постійні представництва нерезидентів, які були зареєстровані платниками податків (зокрема податку на прибуток підприємств) у періодах до 1 січня 2021 року, залишаються платниками таких податків відповідно до вимог Кодексу до реєстрації як платники податків (у тому числі податку на прибуток підприємств) відповідних нерезидентів (п. 60 підрозд. 10 розд. ХХ Перехідні положення Кодексу).

Інформацію надано з урахуванням законів про внесення змін до Податкового кодексу України від 03.03.2022 № 2118-ІХ (набрав чинності 07.03.2022), від 15.03.2022 № 2120-IX (набрав чинності 17.03.2022), від 24.03.2022 № 2142-ІХ (набрав чинності 05.04.2022), від 01.04.2022 № 2173-IX (набрав чинності 16.04.2022), від 12.05.2022 № 2260-ІХ (набрав чинності 27.05.2022).

Поділитися

Підписуйтесь на «Юридичну практику» в Facebook, Telegram, Linkedin та YouTube.

tg-10
4_TaxForce600_90
covid
На-сайт_балы_600х90
На-сайт1_600x90
top50_2020_600x90
ULF_0002
Vacancies_600x90_ua

Чи потрібно відновити військові суди в Україні?

Подивитися результати

Loading ... Loading ...

PRAVO.UA