Друга сесія Х Щорічного форуму юрисконсультів була присвячена трудовим відносинам під час воєнного стану. Модератором сесії став партнер Sayenko Kharenko Олександр Ніколайчик, який зазначив, що рік-два тому багато дисонансу в роботу бізнесу вносив ковід, а зараз ще більше — війна. Тож він запропонував виокремити проблеми, з якими стикаються інхаус-юристи, та можливі рецепти їх подолання.
Першою серед доповідачів у режимі онлайн виступила суддя Касаційного цивільного суду у складі Верховного Суду Ольга Ступак, яка закликала юристів знаходити насамперед точки дотику. Вона ознайомила учасників форуму з актуальною судовою практикою в трудових спорах, представивши добірку рішень КЦС ВС. Водночас звернула увагу на таке:
«Проблема захисту трудових прав не є новою, адже з нею стикнулися суди Донецької та Луганської областей ще у 2014 року, від початку російської агресії. Тому сьогодні розширилася лише географія проблем і спорів, які виникають».
Суддя зазначила, що підходи, які застосовувалися в мирний час, сьогодні потребують конкретизації. Водночас відмітила доречність прийняття Верховною Радою Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» 15 березня 2022 року.
Доповідачка зупинилася на форс-мажорі та обставинах непереборної сили як підставі звільнення від відповідальності та закликала враховувати розумний і логічний підхід судів.
Далі про воєнні зміни трудового законодавства розповіла Катерина Марченко, в.о. директора юридичного департаменту Coca-Cola HBC Ukraine, Armenia & Moldova. Передусім вона зазначила, що трудове законодавство застаріле і не було готове до війни, але підкреслила, що роботодавці виявилися дуже відповідальними.
Щодо компанії, в якій працює, доповідачка зазначила:
«Намагаємося більше зберегти робочих місць, але були змушені вдатися до призупинень, утім, їх небагато».
Зі свого боку, директорка департаменту нормативно-правової роботи та юридичного забезпечення Національного агентства України з питань державної служби Світлана Кривошия зауважила, що основне, з чим стикнулися роботодавці, – це простій, а також виїзд працівників за кордон.
Про кадрову оптимізацію бізнесу — обрання актуальної моделі розповіла директорка юридичного департаменту Fozzy Group Інна Крушинська. Вона зазначила, що компанія зазнала значних збитків, які на квітень сягнули 3 млрд грн, що зумовило прийняття складних рішень, зокрема щодо припинення трудових відносин, але компанія вирішила підтримувати всіх своїх «перевершників».
Цікавим був також виступ начальника юридичного управління ДП «Укроборонсервіс» Дмитра Сирка, який розповів про особливості робіт із розмінування та пов’язану з цим відповідальність. Доповідач пояснив, хто саме може надавати такі послуги, звернув увагу на контроль якості робіт із розмінування, а також представив розробки та винаходи, що допомагають проводити ці роботи. Зараз такі розробки вже працюють на фронті.
Завершував профільну сесію форуму виступ радника ЮФ «Ілляшев та Партнери» Леоніда Гілевича, який розповів про зміщення пріоритетів у роботі юридичної служби компанії. Перші запити після початку російської агресії, як констатував радник, стосувалися форс-мажору, згодом — організації роботи, зокрема тих, хто виїхав за кордон: як їм платити зарплату, як бути з працівниками, які стали, по суті, резидентами інших держав, тощо.
«Мені дуже приємно, що за весь цей час жоден клієнт не звертався із запитаннями на кшталт «Як нам вивезти на весь час працівників, які в принципі не мали б виїжджати?» або «Як звільнити працівників?», тобто з деструктивними запитаннями. Питання ж, із якими я стикався: як допомогти людям, як правильно організувати роботу, як полегшити життя тих, хто виїхав за кордон, тощо», — наголосив Леонід Гілевич.
© Юридична практика, 1997-2024. Всі права захищені
Кількість адвокатських балів | Вартість |
---|---|
Відеокурс з адвокатської етики | 650 грн |
10 адвокатських балів (включаючи 2 бали за курс з адвокатської етики) | 2200 грн |
16 адвокатських балів (включаючи 2 бали за курс з адвокатської етики) | 3500 грн |
8 адвокатських балів (без адвокатської етики) | 1800 грн |
Щодо додаткової інформації
Email: [email protected]
Тел. +38 (050) 449-01-09
Пожалуйста, подождите…