Генеральный партнер 2020 года

Издательство ЮРИДИЧЕСКАЯ ПРАКТИКА
Главная » Новости » Юстиція та юридичні фірми розпочинають відкритий діалог у напрямі реєстрації бізнесу та нерухомості

Юстиція та юридичні фірми розпочинають відкритий діалог у напрямі реєстрації бізнесу та нерухомості

  • 29.10.2020 09:46

Центральне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Київ) ініціює відкритий діалог із провідними юридичними компаніями. Мета такого процесу – налагодження активної співпраці та обмін досвідом з юридичними компаніями у напрямі реєстрації бізнесу та нерухомості.

Учора, 28 жовтня, в iHUB відбулася перша зустріч, присвячена різноманітним аспектам державної реєстрації. У планах організаторів – провести такі зустрічі з питань банкрутства та виконання судових рішень.

«Юридична спільнота є форпостом якісного та фахового представництва інтересів громадян, бізнесу, зокрема й перед нами – органами юстиції», – відкриваючи захід, заявив Кирило Міненко, начальник Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ).

Він назвав правників тією силою, яка задає вектор руху юриспруденції в нашій державі. «Ми прагнемо долучитися до цього процесу в якості партнера і сучасного гравця, який допомагатиме вам та вашим клієнтам у вирішенні тих чи інших питань, а не буде бюрократичною перепоною», – зазначив пан Міненко.

«Ми хочемо бути максимально відкритими, послідовними і коректними, найперше в спілкуванні з професійною спільнотою, людьми які добре розуміють що відбувається і чому», – поділився спікер.

Електронна реєстрація

Роман Кучерявий, начальник Відділу взаємодії з суб’єктами державної реєстрації та підвищення кваліфікації державних реєстраторів Управління державної реєстрації Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ), сподівається, що в найближчому майбутньому вони все ж таки матимуть функцію підвищення кваліфікації для державних реєстраторів та уповноважених осіб суб’єктів державної реєстрації.

За його словами, набуває популярності тренд електронної державної реєстрації. Щоправда, сьогодні є чимало проблем, пов’язаних із реалізацією цього механізму, але загалом органи юстиції, Міністерство цифрової трансформації України та ДП «Національні інформаційні системи» працюють над налагодженням процедури.

Інші виклики спровоковані територіальною реформою. Унаслідок цього процесу в деяких місцях відсутні державні реєстратори. Певні проблеми пов’язані з процесом передання реєстраційних справ, щоб ставити на облік за новим місцем перебування.

«Ми запропонували механізм, який підтримало Міністерство юстиції, щодо передання частини повноважень іншим «дружнім» суб’єктам, які мають активні ключі до державних реєстрів. Це дає змогу рухати реєстраційний процес», — зазначив пан Кучерявий.

Колегія безсила

Василь Петришин, в.о. начальника Відділу розгляду звернень та забезпечення діяльності комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації Управління державної реєстрації Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ), зазначив, що актуальним досі залишається питання вимог до оформлення скарг на дії, бездіяльність певних реєстраторів.

«Правильно оформлена скарга — це один із факторів того, що Колегія її розгляне і допоможе вирішити питання скаржника у сфері державної реєстрації», — зазначив пан Петришин.

За словами фахівців юстиції, останнім часом побільшало відмов на етапі попереднього розгляду, коли встановлюється відповідність скарги вимогам і компетенції Колегії. Приміром, часто заявники звертаються зі скаргою на етапі, коли відбулося лише листування між юридичною особою і державним реєстратором. У такому випадку це не компетенція Колегії, оскільки реєстраційну дію не розпочато. Колегія тут безсила.

Новий функціонал

Після коротких вступних промов представники юридичного ринку ставили запитання щодо тих чи інших реєстраційних моментів. Часом запитання мали індивідуальний характер, а часом були доволі провокативними.

Чимало зауважень висловлювали щодо нового функціоналу Єдиного державного реєстру. Представники органу юстиції запевнили, що платформа буде трансформуватися. Адже якщо функціонал не відповідає закону, слід щось змінювати: або функціонал, або закон. Вони пояснюють такий дисбаланс тим, що хтось «пише нормативку», а хтось її втілює. Часом ці процеси непоєднувані.

Представники юридичного ринку висловили думку, що територіальні органи юстиції могли б виступати з різноманітними роз’ясненнями на цей перехідний період і принаймні не карати реєстраторів за відступ від правил у виключних випадках.

Кирило Міненко запевнив, що їхньою метою не є покарання реєстраторів, а до заходу відключення від реєстру вони вдаються лише в крайньому разі. Він розповів, що нещодавно було ухвалено рішення про відключення на три місяці реєстратора, бо він «забув» внести заяву громадянина про припинення його як суб’єкта підприємницької діяльності. Громадянин із подивом виявив, що його статус не припинено, тільки через рік, коли йому нарахували ЄСВ. Так, людина не проконтролювала, але чи повинна вона була це зробити у такому випадку? Навряд. Це провина реєстратора, і він має відповідати.

Поделиться

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.

Подписывайтесь на «Юридическую практику» в Facebook, Telegram, Linkedin и YouTube.

0 комментариев
Встроенные отзывы
Посмотреть все комментарии
Slider

Как вы относитесь к обнародованию «пленок» правоохранительными органами?

Просмотреть результаты

Загрузка ... Загрузка ...

PRAVO.UA

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: