Як діяти, якщо вас не обслуговують українською: інструкція — PRAVO.UA Як діяти, якщо вас не обслуговують українською: інструкція — PRAVO.UA
прапор_України
2024

Генеральний партнер 2024 року

Видавництво ЮРИДИЧНА ПРАКТИКА
Головна » Новини » Як діяти, якщо вас не обслуговують українською: інструкція

Як діяти, якщо вас не обслуговують українською: інструкція

  • 21.01.2021 09:32
Рубрика Новини, Статті

16 січня 2021 року набрала чинності вимога Закону України № 2704-VIII «Про забезпечення функціонування української мови як державної», згідно з якою український бізнес має обслуговувати споживачів державною мовою – українською.

На офіційному сайті уповноваженого із захисту державної мови пояснили, як відвідувачі закладів можуть діяти, якщо їх право на отримання інформації чи послуг державною мовою порушено:

  1. Найперше – спробувати владнати ситуацію на місці та попросити працівника обслуговувати вас державною мовою.
  2. У разі відмови працівника звернутися до керівництва закладу або на гарячу лінію установи: торговельної мережі, АЗС, аптеки тощо.
  3. У разі відмови або незабезпечення надання інформації (послуг) державною мовою необхідно зафіксувати факт відмови (за допомогою аудіо, відео, письмового підтвердження очевидців тощо) та дані суб’єкта господарювання (назву, місцезнаходження, контакти суб’єкта).
  4. Подати скаргу до уповноваженого на поштову адресу: 01001, м. Київ, провулок Музейний, 12, електронну скриньку: [email protected], або заповнити відповідну форму на сайті уповноваженого.
  5. У скарзі обов’язково має бути:
  • зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання особи;
  • викладено суть скарги, який саме суб’єкт / працівник суб’єкта, коли, за якою адресою, яким чином порушив право скаржника;
  • електронна адреса або інші засоби зв’язку, на які заявникові може бути надіслано відповідь;
  • письмова скарга повинна бути підписана заявником із зазначенням дати, для електронного звернення застосування підпису не вимагається.

Рекомендовано також додати докази на підтвердження.

Скарги подаються уповноваженому протягом шести місяців ыз дня виявлення заявником порушення.

Раніше Марина Ясинська в своєму матеріалі детально описала, які штрафи чекають на порушників вимог щодо мови обслуговування в Україні. Так, до відповідальності за порушення закону про функціонування і застосування української мови як державної притягуватимуть лише з 16 липня 2022 року. Саме через три роки з дня набуття чинності закону про мову набуде чинності стаття 188-52 КпАП, яка встановлює штрафи, зокрема, за порушення вимог щодо мови обслуговування.

Поділитися

Підписуйтесь на «Юридичну практику» в Facebook, Telegram, Linkedin та YouTube.

Баннер_на_сайт_тип_1
YPpicnic600x900
баннер_600_90px_2
2024
tg-10
Legal High School

СВІЖИЙ ВИПУСК

Чи потрібно відновити військові суди в Україні?

Подивитися результати

Завантажується ... Завантажується ...

PRAVO.UA