Леся Медвідь, юристка LCF Law Group |
З метою відбудови зруйнованих та пошкоджених територій прийнято Закон № 2254-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо першочергових заходів реформування сфери містобудівної діяльності» (Закон).
Згідно із Законом відбудова територій, які зазнали пошкоджень внаслідок військової агресії рф, відбуватиметься на основі комплексної програми відновлення територій, що може розроблятися для:
Поняття «комплексна програма відновлення територій» (програма) є новим для містобудівного законодавства України. Програма не належить до містобудівної документації, розроблятиметься у формі електронного документа та вноситиметься до Реєстру будівельної діяльності. Склад, зміст, порядок розроблення, проведення громадського обговорення програми визначатиметься Кабміном.
Програма, зокрема, міститиме:
Отже, програма буде універсальним документом та міститиме таке: масштаби та оцінку руйнувань, містобудівні рішення комплексної відбудови території з урахуванням соціально-економічного розвитку території, вирішення інфраструктурних, екологічних завдань, вартість відбудови і джерела фінансування.
Планування територій на місцевому рівні здійснюється на підставі таких видів містобудівної документації:
Програма відновлення, очевидно, буде ефективною для областей, вся чи більша частина яких зазнала руйнувань внаслідок воєнного вторгнення рф.
Програма відновлення територій територіальних громад чи їх частини може розроблятися як на основі затвердженої програми для всієї області, так і самостійно. Доцільність розроблення програми щодо всієї території громади чи її частини вирішується виконавчим органом сільської, селищної, міської ради.
До розроблення програм місцевою владою можуть залучатися відповідні фахівці.
Програми не підлягають стратегічному екологічному оцінюванню, розгляду архітектурно-містобудівною радою.
Проєкти програм обласного та місцевого рівнів підлягають обов’язковому громадському обговоренню. Органи місцевої влади забезпечують оприлюднення програми, рішення про її розроблення на своєму офіційному вебсайті та порталі електронної системи, розгляд пропозицій громадськості та узгодження спірних питань із громадськістю.
Фінансування робіт із розроблення програм передбачається за рахунок бюджетних коштів, міжнародної технічної та/або поворотної чи безповоротної фінансової допомоги міжнародних організацій.
Обстеження та оцінювання руйнувань об’єктів нерухомості здійснюватиметься за методикою, затвердженою Кабміном. За результатами обстеження складається звіт, який вноситься до Реєстру будівельної діяльності та паспорта об’єкта.
План відбудови не обмежується лише перспективами на післявоєнний період. У період дії воєнного стану для тимчасового проживання внутрішніх мігрантів та забезпечення експорту зернових, відбудови інфраструктури, мереж запроваджено спрощені процедури будівництва житла та зміни цільового призначення земельних ділянок.
З метою забезпечення потреби в житлі для внутрішньо переміщених осіб на період воєнного стану та протягом одного року після його припинення чи скасування дозволяється будівництво тимчасових споруд, які не є об’єктами будівництва та нерухомого майна.
Будівництво тимчасових споруд пропонується у формі мобільних (інвентарних) збірно-розбірних конструкцій контейнерного або комбінованого типу заввишки до двох поверхів. Мінімально необхідні вимоги для таких споруд встановлюватимуться урядом.
Розміщення тимчасових споруд дозволяється за спрощеною процедурою на підставі схеми у формі електронного документа. Схема розміщення погоджується уповноваженим органом містобудування та архітектури сільської, селищної, міської ради і затверджується відповідним сільським, селищним, міським головою або начальником військової адміністрації населеного пункту. Схема не підлягає експертизі та стратегічному екологічному оцінюванню, розгляду архітектурно-містобудівною радою та громадському обговоренню.
Тимчасові споруди, їх комплекси, інженерні мережі, необхідні для їх функціонування, можуть розміщуватися на земельних ділянках комунальної власності будь-якої категорії, крім земель природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного, історико-культурного, лісогосподарського призначення без змінення їх цільового призначення.
Законом на період дії воєнного стану спрощується процедура встановлення та змінення цільового призначення земель для розміщення певної категорії об’єктів:
Змінення цільового призначення земельних ділянок для будівництва вищевказаних об’єктів може здійснюватися на підставі мотивованого висновку місцевого уповноваженого органу містобудування та архітектури без дотримання правил співвідношення між видом цільового призначення земельної ділянки та видом функціонального призначення території.
Для реалізації запропонованих Законом рішень щодо комплексної відбудови зруйнованих та пошкоджених внаслідок військових дій територій, розміщення інфраструктурних об’єктів та забезпечення внутрішніх мігрантів тимчасовим житлом уряду необхідно розробити низку підзаконних нормативно-правових актів.
© Юридична практика, 1997-2024. Всі права захищені
Кількість адвокатських балів | Вартість |
---|---|
Відеокурс з адвокатської етики | 650 грн |
10 адвокатських балів (включаючи 2 бали за курс з адвокатської етики) | 2200 грн |
16 адвокатських балів (включаючи 2 бали за курс з адвокатської етики) | 3500 грн |
8 адвокатських балів (без адвокатської етики) | 1800 грн |
Щодо додаткової інформації
Email: [email protected]
Тел. +38 (050) 449-01-09
Пожалуйста, подождите…