Як перейти на електронні трудові книжки: рекомендації Держпраці — PRAVO.UA Як перейти на електронні трудові книжки: рекомендації Держпраці — PRAVO.UA
прапор_України
2024

Генеральний партнер 2024 року

Видавництво ЮРИДИЧНА ПРАКТИКА
Головна » Новини » Як перейти на електронні трудові книжки: рекомендації Держпраці

Як перейти на електронні трудові книжки: рекомендації Держпраці

  • 18.06.2021 13:37

Головне управління Держпраці у Львівській області роз’яснило роботодавцям, як перейти на електронні трудові книжки. Традиційні паперові трудові книжки виводяться з обігу законом щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі.

Загалом правила обліку трудової діяльності змінилися з 10 червня 2021 року, коли закон набув сили.

Оформлення на роботу

Проте ведення паперових трудових книжок не скасовується, хоча облік трудової діяльності і вестимуть електронно в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Якщо працівник, який вперше приймається на роботу, того вимагатиме, роботодавець зобов’язаний оформити трудову книжку протягом п’яти днів. Трудова книжка зберігається у працівника.

Власник або уповноважений ним орган на вимогу працівника зобов’язаний вносити до трудової книжки записи про:

  • прийняття на роботу;
  • переведення та звільнення;
  • заохочення та нагороди за успіхи в роботі.

Як і раніше, порядок ведення трудових книжок визначає Кабмін.

З 10 червня під час укладення трудового договору громадянин зобов’язаний подати:

  • паспорт або інший документ, що посвідчує особу;
  • трудову книжку (у разі наявності) або відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування;
  • у випадках, передбачених законодавством, – також документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію), про стан здоров’я, відповідний військово-обліковий документ та інші документи.

Обов’язок щодо зберігання трудових книжок покладається на працівника. Роботодавець, своєю чергою, повинен забезпечити внесення записів до трудової книжки на вимогу працівника.

Видача трудової книжки

Немає підстав видавати працівникам трудові книжки, які зберігаються у роботодавця. Проте роботодавець не може відмовитись віддати працівнику його трудову книжку, якщо він того вимагає.

Таку вимогу бажано оформити у вигляді заяви.

Загальну видачу трудових книжок почнуть через 5 років – коли Пенсійний фонд внесе до реєстру застрахованих осіб  відсутні відомості про трудову діяльність працівників.

Звільнення

Правила щодо дій роботодавця стосовно працівника, що звільняється, також змінено.

Наразі роботодавець зобов’язаний у день звільнення:

  • видати працівникові копію наказу (розпорядження) про звільнення;
  • провести з ним розрахунок у строки, зазначені в статті 116 КЗпП України;
  • на вимогу працівника внести належні записи про звільнення до трудової книжки, що зберігається у працівника.
Поділитися

Підписуйтесь на «Юридичну практику» в Facebook, Telegram, Linkedin та YouTube.

Баннер_на_сайт_тип_1
баннер_600_90px_2
2024
tg-10
Legal High School

СВІЖИЙ ВИПУСК

Чи потрібно відновити військові суди в Україні?

Подивитися результати

Завантажується ... Завантажується ...

PRAVO.UA